Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود خواستار بررسی مشترک و بی‌طرفانه کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان آمریکایی و افغان شد.

این بیانیه با استناد به گزارش‌های رسمی اعلام کرد که در 31 ژانویه سال جاری میلادی نیروهای ویژه یگان امنیت ملی افغانستان با حمایت هوایی آمریکا به مواضع طالبان در شهرستان‌های «پنجوایی» و «میوند» ولایت «هلمند» حمله کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: پس از تماس تلفنی با ساکنین محلی دریافته است که نیروهای افغان پس از پیاده شدن از بالگرد به سوی تمام غیرنظامیان شلیک کرده‌اند و 20 غیرنظامی را کشته‌اند.

یکی از شاهدان گفته که پس از دیده شدن بالگردها مردم قصد فرار داشتند و نیروهای امنیتی نیز به کسانی که در حال فرار بودند، شلیک می‌کردند.

به گفته ساکنین محلی نیروهای امنیت ملی برخی از مردان را نیز از خانه‌های‌شان بیرون کشیده و به ضرب گلوله کشتند.

«پاتریشا گاسمن» پژوهشگر ارشد دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق فوری و بی‌طرفانه درباره کشته شدن این 20 غیرنظامی افغان شد.

وی افزود: اعدام افرادی که تحت بازداشت قرار دارند، چه جنگجو باشند و چه غیرنظامی، مصداق جرایم جنگی است و تنها تحقیقات کامل می‌تواند افرادی را که ممکن است مسؤول این موضوع باشند شناسایی کند.

بر اساس اعلام دیده بان حقوق بشر این عملیات ممکن است اقدامی تلافی‌جویانه درباره حملات اخیر طالبان باشد.

این در حالی است که اخیرا نیز نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گزارش داد که در سال گذشته میلادی به علت درگیری‌ها در این کشور بیش از 10 هزار غیرنظامی افغان کشته و زخمی شدند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه