Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:04:27 GMT

رکود فعالیت و کاهش نمایشگاههای خودرو در مشهد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۸۷۴۳

رکود فعالیت و کاهش نمایشگاههای خودرو در مشهد

حمیدرضا حیدری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سالهای اخیر نمایشگاهداران خودرو با مشکلات مختلفی روبرو بوده اند که مهمترین آنها رکود، تورم، مالیات متمم و مالیات بر ارزش افزوده است. شرایط حاکم باعث می شود معاملات خودرو به اتاقهای زیرزمینی و دفترهای در بسته کشانده شود و بدین طریق مشکلات و درگیریهای مردم نیز بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 800 واحد نمایشگاه پروانه دار خودرو متشکل از نمایشگاه خودروهای سبک و سنگین هم اینک در سطح شهر مشهد فعالیت دارند و 100 نمایشگاه نیز متقاضی دریافت پروانه هستند.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو مشهد به نظارت بر فعالیت نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو نیز اشاره و بیان کرد: فعالیت این واحدهای صنفی به صورت دوره ای در قالب تقسیم بندی چهارگانه سطح مشهد مورد نظارت قرار می گیرد. پروانه فعالیت، استفاده از قولنامه های رسمی، نصب پروانه کسب در معرض دید مشتری و پایبندی به ضوابط و تعرفه ها از جمله مواردی است که باید نمایشگاهداران رعایت کنند.
وی گفت: هم اینک خودرو رکن سوم اقتصاد در دنیا است و در ایران نیز خودروسازی نقش قابل توجهی در اقتصاد ملی دارد. هم اینک قیمت خودروهای خارجی تحت تاثیر ارز و افزایش تعرفه ها روند صعودی دارد اما افزایش قیمت خودورهای داخلی هیچ توجیه منطقی ندارد.
حیدری نسبت به عرضه بی رویه خودروهای چینی در سطح کشور نیز ابراز ناخرسندی و بیان کرد: هم اکنون برندهای زیادی از خودروهای چینی در بازار عرضه شده است. چینیها بر اساس نیازسنجی مخاطب و تولید در اشکال و ظواهر مختلف با تسهیلات ارزان خودروهایشان را که بعضا از کیفیت بالایی برخوردار نیست به فروش می رسانند که امری آسیب زا است.
3027/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل