Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جریان حکمت ملی عراق از فداکاری عشایر عراقی و مواضع ملی آن‌ها تمجید کرد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، سید عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه سفر خود به استان‌های مختلف این کشور، امروز چهارشنبه به استان المثنی در جنوب این کشور سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان این سفر با جمعی از شیوخ و سرشناسان دو عشیره آل عبس و آل جیاش دیدار و از فداکاری عشایر عراقی به‌ویژه این دو عشیره و مواضع ملی آن‌ها تمجید کرد.

حکیم در این دیدارها گفت: در آینده با چالش‌هایی مواجه هستیم که مهمترین آن‌ها ساخت دولت و خدمت رسانی به شهروندان است.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد

در حالی‌که سخنگوی کرملین از رویکرد مقامات پکن در مورد حل و فصل مناقشه اوکراین استقبال کرد، در دومای روسیه نیز درخواست صدراعظم آلمان از رئیس جمهور چین درباره قطع همکاری با روسیه را اقدامی احمقانه نامیدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آلکسی چپا، معاون اول کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه، در واکنش به سخنان اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در سفر خود به پکن که گفته از شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین خواسته تا به همکاری با روسیه که به عقیده غربی‌ها به مسکو در درگیری نظامی در اوکراین کمک می‌کند، پایان دهد، یادآور شد که چنین درخواستی از مقامات پکن برای اقدام علیه منافع ملی کشورشان احمقانه است.

این مقام دوما با اشاره به اینکه چینی‌ها ملتی بسیار عاقل هستند و به‌ویژه سیاستمدارانی مانند شولتز به سختی می‌توانند در بحث کلامی با آنها به پیروزی برسند، افزود: «بنابراین، درخواست از  مقامات چینی‌ برای اقدامی در جهت عکس منافع ملی آنها، به‌ویژه از طرف کشوری که چین را دشمن اصلی خود می‌خواند، به نظر من  اقدامی احمقانه است. فکر می کنم شولتز باید بیشتر در مورد چین تحقق کند و حداقل تاریخ این کشور را بخواند. زیرا بیان چنین اظهاراتی مضحک است.»

صدراعظم آلمان چند روز قبل برای یک سفر سه روزه وارد چین شد. این دومین سفر وی در سمت صدراعظم آلمان به این کشور بود. شولتز گفت که در دیدار با مقامات چینی  در مورد درگیری در اوکراین گفتگو کرده و الزام همه کشورها به عدم دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط جامعه جهانی و عدم عرضه سلاح به مسکو را یادآور شد.

درخواست شی جین پینگ از شولتز برای عدم پیگیری منافع شخصی در مناقشه اوکراین

این در حالی است که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با صدراعظم آلمان تاکید کرد که برای حل و فصل مناقشه در اوکراین، باید به صلح و ثبات پایدار توجه کرد و به دنبال منافع شخصی در این جنگ نبود. به گفته وی، بسیار مهم است که همه طرف‌ها در این راستا با یکدیگر همکاری کنند. 

رئیس جمهور چین چهار اصل را بیان کرد که به دستیابی به صلح در اوکراین کمک می‌کند. او گفت: «قبل از هر چیز، ما باید بر وضعیت کلی صلح و ثبات تمرکز کنیم و به دنبال منافع شخصی و خودخواهانه نباشیم. ثانیاً باید شرایط را تعدیل کرده و به آتش جنگ دامن نزنیم. سوم، ما باید شرایط لازم را برای بازگرداندن صلح را فراهم کرده و از هر اقدامی در جهت تشدید بیشتر درگیری ها اجتناب کنیم. چهارم، ما باید تأثیر منفی بر اقتصاد جهانی را کاهش دهیم و ثبات زنجیره‌های صنعتی و تأمین جهانی را تضعیف نکنیم.»

علاوه بر این، رهبر چین تاکید کرد که کنفرانس صلح در مورد مناقشه، که در آن بحث عادلانه همه پیشنهادات انجام خواهد شد، باید توسط روسیه و اوکراین که دو طرف درگیری هستند به رسمیت شناخته شود. شی همچنین تاکید کرد که چین یک طرف مناقشه نیست، ولی از هر اقدامی که برای راه‌حل صلح‌آمیز این بحران باشد، حمایت می‌کند.

کرملین از مواضع پکن در مورد کنفرانس اوکراین استقبال کرد

در این رابطه، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کرملین از مواضع متوازن پکن در مورد کنفرانس صلح اوکراین استقبال می کند، اما از سوی کی‌یف، تغییری در موضع گیری مبتنی بر «امتناع کامل از هرگونه مذاکره» مشاهده نشده است. 

سخنگوی کرملین افزود که مسکو به خوبی از مواضع مقامات پکن آگاه است، زیرا نماینده طرف چینی بارها در طول سفرهای دیپلماتیک موضع چین را به روسیه اعلام کرده است. 

پیش از این، گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل، گفته بود که پکن آماده است تا شرایط لازم برای مذاکرات صلح را برای مسکو و کی‌یف فراهم کند. وی همچنین تاکید کرد که ارسال دائمی تسلیحات نظامی غربی به میدان نبرد، فقط خطر تشدید تنش را افزایش داده و به حل مناقشه کمکی نمی‌کند.

درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراینسفر صدر اعظم آلمان به چین با محوریت اوکراینادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هربرت هاینر: پیروزی بایرن مونیخ شاهکار تاکتیکی توماس توخل بود
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق