Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:13:51 GMT

آموزش، مهم‌ترین گام در تربیت جنسی کودک است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۹۵۶۱

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: تربیت جنسی کودکان دارای اهمیت زیادی است و در این میان آموزش نقش مهمی در جلوگیری از آزار جنسی دارد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سیما فردوسی در سمینار آموزشی تربیت جنسی کودکان که به همت جهاد دانشگاهی قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: تربیت کودکان در حیطه‌های مختلف از قبیل تربیت دینی، تربیت عاطفی، اجتماعی، تحصیلی و جنسی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تربیت جنسی اهمیت بالایی دارد؛ چرا که سالانه هزاران کودک تحت آزار جنسی قرار می‌گیرند و اغلب این کودکان در این زمینه آموزش ندیدند و اطلاعاتی نداشتند.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: آزار جنسی آثار کوتاه‌مدت و آثار خفته دارد. در واقع در بلندمدت آثار این آزار نشان داده می‌شود، بنابراین کودکان باید توسط والدین آموزش جنسی را بیاموزند. آموزش جنسی صحبت در زمینهٔ روابط جنسی نیست بلکه تربیت جنسی به معنی آشنایی کودک با بدن خود و دوران بلوغ است تا کودک بتواند از بدن خود حفظ و حراست کند.

فردوسی یادآور شد: اغلب کودکان از سن ۷ سالگی سؤالاتی در این زمینه دارند که پدر و مادر باید سؤالات را به‌ صورت منطقی پاسخ دهند تا کودک بتواند از بدنش حراست کند و اگر کسی قصد آزار داشت بتواند به‌ راحتی موارد را به والدین منتقل کند.

وی افزود: تربیت به معنای ایجاد تغییر مثبت در فرد است، والدینی در تربیت مؤثر هستند که از روش محبت‌آمیز بیشتری در مقابل روش‌های خصمانه استفاده می‌کنند. آموزش والدین باید به‌ صورت مستقیم باشد و اطلاعات را به‌ صورت منطقی مطرح کنند، پدر و مادر نخستین الگوی ماندگار برای فرزندانشان هستند. کودکان از طریق مشاهده آموزش می‌بینند بنابراین رفتار والدین تأثیر زیادی دارد، خانواده باید قانون داشته باشد، پدر و مادر باید قوانین را با همسوگرایی تعیین کنند، پدر باید قوانین را اعلام کند؛ چرا که فرزندان حرف پدرها را بهتر گوش می‌دهند.

فردوسی خاطرنشان کرد: باید به کودکان یاد داد که کسی نباید به اندام خصوصی آنها دست بزند و اگر کسی این کار را انجام داد به والدین خود اطلاع دهد. رفتار والدین باید به‌ گونه‌ای باشد که کودک از آنها نترسد و بتواند با اطمینان مشکلات خود را بیان کند و دل‌بستگی از نوع ایمن و رفتارهایشان ثبات داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.
امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد