Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه رونمایی از تصحیح مثنوی معنوی دکتر محمدعلی موحد روز سه‌شنبه 5 دی‌ماه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

استاد دکتر محمدعلی موحد در سه دهه‌ی اخیر جایگاه بسیار مهمی در شمس‌پژوهی و مولوی‌پژوهی در ایران و جهان داشته‌اند. تصحیح مقالات شمس، تک‌نگاری شمس تبریزی، خمی از شراب ربانی، اسطرلاب حق، باغ سبز، قصه‌ قصه‌ها، ابتدانامه، در جستجوی آینه، تماشای خورشید، رساله در مناقب خداوندگار از جمله آثار ایشان درباره‌ی شمس و مولاناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش الف کتاب، به تازگی تصحیح ایشان از مثنوی معنوی به همت انتشارات هرمس و فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده است. این اثر با مقدمه‌ای مبسوط همراه است که مصحح به ملاحظات کلی در باب تصحیح مثنوی و شیوه‌ی کار خود در تصحیح جدید مثنوی اشاره می‌کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۵ دی ساعت ۱۵:۳۰ به رونمایی از تصحیح مثنوی معنوی و بررسی تلاش‌های استاد دکتر محمدعلی موحد در حوزه‌ی شمس‌پژوهی و مولوی‌پژوهی اختصاص دارد که با حضور محمدعلی موحد، نصرالله پورجوادی، مصطفی ملکیان، توفیق سبحانی و موسیقی با خوانش ابیاتی از مثنوی شریف با همراهی تک‌نوازی دو تار و موسیقی مقامی خراسان با اجرای سعید رضادوست، شاعر و هنرمند، در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و مثنوی معنوی مولانا با امضای دکتر محمدعلی موحد برای فروش به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه نشست مشورتی شورای محیط زیست استان‌ها که به صورت وبینار و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد؛ به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: براساس دستورات رئیس جمهور برای مدیریت پسماند و پیگیری جدی کارگروه‌های مربوطه امیدواریم با کمک اعضای شوراهای اسلامی شهرها که ناظر بر عملکرد شهرداران هستند، تفکیک از مبدا زباله جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست درخواست‌های محیط زیست کردستان مطرح شده‌اند، گفت: توسعه کسب و کارهای مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد فضای سبز و اجرای پروژه‌های محیط زیستی از جمله درخواست‌های ما در این نشست است.

حمیدی به جولان سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از معضلات شهری اشاره کرد و افزود: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد منجر به اجرا نشدن تفکیک از مبدا زباله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه زباله‌گردها به طور کاملاً غیر بهداشتی اقدام به تخلیه زباله از سطل‌های زباله می‌کنند، افزود: این مساله افزون براینکه به خوراک رسانه‌های معاند تبدیل شده عاملی برای انتقال بیماری و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶۰ درصد جایگاه‌های پسماند در روستاهای استان دارای استاندارد و مورد تأیید است و از هزار و ۷۰۰ روستای استان ۸۰۰ روستا دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار هستند.

وی بیان کرد: جایگاه‌های زباله در استان بیشتر به محل تلنبار زباله تبدیل شده است و تا زمانی که مدیریت و ساماندهی این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداران قرار نگیرد این مشکل حل نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: ۳۰ درصد زباله‌های تولیدی در استان قابلیت بازیافت هستند و بازیافت زباله باید از منازل آغاز شود که این اقدام مستلزم ایجاد بسترهای لازم است.

گفتنی است؛ کردستان جزو منطقه ۲ محیط زیست کشور (شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، زنجان و قزوین) است و مباحث مهم هر استان جمع‌آوری شده و توسط رئیس منطقه در این وبینار بیان شد.

کد خبر 6086966

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • نگاهی بی‌پروا به شعرهای شفیعی کدکنی
  • ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد