Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@04:41:09 GMT

چه زمانی تکلیف متروی حومه تهران مشخص می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۰۰۲۸

چه زمانی تکلیف متروی حومه تهران مشخص می‌شود؟

ساعت 24- محمد حسین مقیمی در حاشیه پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان تهران که با حضور استاندار و معاونین استانداری تهران برگزار شد گفت: شورای استان تهران از نمایندگان شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده است که ریاست آن بر عهده خانم فخاری است، در این جلسه امروز نمایندگان استان مسائل و مشکلات شهرستان خود را در حوزه‌های مختلف اعم از راه، ترافیک، آب، پسماند و سایر بخش‌ها مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران گفت:باید شهرک‌های حاشیه‌ای از طریق ریل به تهران متصل شوند و در این راستا با شهرداری، راه آهن و مترو جلسات مکرری داشتیم تا این مسئله حل و فصل شود.


محمد حسین مقیمی در حاشیه پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان تهران که با حضور استاندار و معاونین استانداری تهران برگزار شد گفت: شورای استان تهران از نمایندگان شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده است که ریاست آن بر عهده خانم فخاری است، در این جلسه امروز نمایندگان استان مسائل و مشکلات شهرستان خود را در حوزه‌های مختلف اعم از راه، ترافیک، آب، پسماند و سایر بخش‌ها مطرح کردند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده‌ای که از اعضای شورای استان در جلسه درخواست شد، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده بحث اشتغال بود که باید ایجاد اشتغال را تکلیف خود بدانیم و معتقدیم با کمک شوراها می‌توان به بحث اشتغال توجه ویژه‌ای کرد؛ شوراها می‌توانند کمک و پشتیبانی خوبی برای ایجاد اشتغال و هر فعالیتی که موجب اشتغال شود، داشته باشند.

استاندار تهران به مسئله حمل و نقل و جایگزینی خودروهای فرسوده نیز تاکید کرد و افزود: رئیس جمهور تاکید داشت که از محل صرفه جویی سوخت و تسهیلات بانکی خودروهای فرسوده از رده خارج و به جای آن خودروهای جدید وارد شوند که این مسئله علاوه بر اینکه سبب رونق صنعت و ایجاد اشتغال می‌شود در کاهش آلودگی هوا نیز موثر است چرا که ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها است.

مقیمی با بیان اینکه شوراهای شهر در موضوع بافت فرسوده و حاشیه نشینی نیز می‌توانند کمک کننده باشند، گفت: چندی پیش با دستور رئیس جمهور طرح بازآفرینی شهری طی دو مرحله در شهرها آغاز شد که در کل کشور ۲۶۰۰ نقطه بازآفرینی می‌شود که ۳۰ درصد آن در تهران است.

وی با بیان اینکه شوراها می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشند، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که از شوراها درخواست شد تا کمک کنند، بحث استفاده بهینه از آب بود چرا که ما با کمبود آب مواجه هستیم و با مصرف بهینه آب و استفاده از روش‌های نوین و نظر کارشناسان و متخصصان می‌توان در مصرف بهینه آب کمک کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه متروی حومه تهران باید در اولویت باشد و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است، گفت: باید شهرک‌های حاشیه‌ای را از طریق ریل به تهران وصل کرد که در این راستا با شهرداری، راه آهن و مترو جلسات مکرری داشتیم تا این مسئله حل و فصل شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تکلیف متروی حومه مشخص می‌شود، گفت: برای اتصال متروی تهران به حومه علاوه بر اعتبارات به زمان هم احتیاج داریم چرا که یک پروسه زمانبر است، اما طبق برنامه پیش می‌رویم، البته مطالعات برخی از آن‌ها هنوز انجام نشده، ولی به طور کلی پیگیر اتصال مترو هستیم. تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای

تین نیوز

راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای ۴۸ درصد و در جابه جایی بین شهری مسافران ۴۳ درصد رشد داشته است.

در دولت سیزدهم مسافران ریلی هم در بخش بین شهری و هم در بخش حومه ای رشد داشته اند به نحوی که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۴۸ درصدی در مسافران حومه ای و رشد ۴۳ درصدی در مسافران بین شهری بوده ایم.

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن، در همه گونه های حمل ونقلی و در همه جای دنیا معیار بررسی عملکرد حوزه مسافری «تعداد» مسافران یعنی تعداد بلیت های فروخته شده است و استفاده از معیار «نفر–کیلومتر» به عنوان شاخص اصلی سنجش آمار عملکرد حوزه مسافری در دنیا مرسوم نیست.

نمودارهای زیر عملکرد سالانه و همچنین ۹ ماهه حمل مسافر ریلی در سال های مختلف را نشان می دهد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو