Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روان‌شناس گفت: اگر نمی‌توانیم خشم‌مان را کنترل کنیم، بهتر است تا درمان کامل، دور ازدواج را خط بکشیم. ناطقان: فرناز امیراصلانی، اظهار کرد: اگر با کوچک‌ترین چیزی که مطابق میل‌مان نباشد از کوره در می‌رویم و خشم خود را روی اطرافیان‌مان خالی می‌کنیم، اگر پاسخ افرادی را که با نظرمان موافق نیستند با فریاد و بددهنی یا تهدید می‌دهیم، اگر خشم‌مان را با کوبیدن در، قطع تلفن، پرتاب کردن اشیا، هل دادن، زدن، ترک اتاق و مواردی از این دست بروز می‌دهیم و خلاصه آن‌که اگر به طور ناگهانی و با شدت زیاد، نامتناسب و غیر معمولی خشمگین می‌شویم، باید تا درمان این حالت خود، برای ازدواج اقدامی نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روان‌شناس با تاکید بر این‌که ازدواج در چنین شرایطی ارمغانی جز ترس و اضطراب و محدودیت برای طرف مقابل ندارد، ادامه داد: در واقع ازدواج با افراد به شدت خشمگین هرگز صحیح نیست و معمولا دوام زیادی ندارد. متاسفانه برخی انسان‌ها (اعم از زن و مرد) به طور ناگهانی و غیر متعارف خشمگین می‌شوند و این خشم غیر از خشم متعارفی است که همه تجربه کرده‌اند.
وی افزود: البته هیچ‌کس کامل نیست و بدون شک همه ما ایراداتی داریم و بر این اساس هم ممکن است که خود را برای ازدواج با فردی که رفتارهای آزاردهنده دارد، قانع کنیم. اما برخی ویژگی‌ها هستند که نسبت به سایر ویژگی‌ها بسیار خطرناک‌تر و آسیب‌زا تر بوده و افرادی که صاحب این ویژگی‌ها هستند هرگز تا درمان کامل نباید برای ازدواج اقدام کنند.
امیراصلانی تصریح کرد: همه ما در زندگی عصبانی می‌شویم و حتی ممکن است خشم خودمان را هم ابراز کنیم. این نوع از خشم طبیعی است و مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما برخی افراد هستند که به سرعت و ناگهان خشمگین می‌شوند و به عبارت دیگر خشم آن‌ها متناسب با موقعیت نیست. این افراد می‌خواهند با خشم خود دیگران را کنترل کنند و برای همین، طرف مقابلشان نیز در اضطراب و استرسی تمام‌نشدنی به سر می‌برد.
این روان‌شناس خاطرنشان کرد: افرادی با خشم‌های فروخورده معمولاً دیگران را به خاطر مشکلات خود سرزنش می‌کنند. آن‌ها معمولاً سهم خود را در پذیرش مشکلات قبول نمی‌کنند و داستان‌های فراوانی از ظلم‌هایی که دیگران در حق‌شان کرده‌اند بیان می‌کنند. از این‌رو اگر قصد ازدواج با چنین کسانی را داشته باشیم باید بدانیم که ظالم بعدی داستان‌های او خواهیم بود.
وی تاکید کرد: خشم به جد مخرب است و به مرور زمان از صمیمیت و آرامش روابط زناشویی چیزی باقی نمی‌گذارد. این خصیصه در صورتی که درمان نشود به فرزندان هم منتقل می‌شود و متاسفانه نسلی به بار می‌آورد که از همه دنیا عصبانی هستند و همیشه احساس می‌کنند که حقشان پایمال شده است. به همین‌خاطر از هر فرصتی برای تخلیه خشم خود استفاده می‌کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: کنترل خشم ، ازدواج ، عصبانیت

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

مهدی دادرس در گفت‌وگو با ایرنا، از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!
  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!