Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگنده های روسی در ۲۴ ساعت گذشته، پایگاه های تروریست ها را در مناطق مختلف غوطه شرقی هدف قرار دادند.

سرویس جهان مشرق - در تازه‌ترین تحولات میدانی استان دمشق، یگان های توپخانه و موشکی ارتش سوریه در آستانه شروع عملیات پاکسازی غوطه شرقی، مواضع گروه های تروریستی را به شدت در شهرک های «دوما، عربین، حرستا، جوبر» و مزارع  «الریحان» هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده های روسی هم در ۲۴ ساعت گذشته، پایگاه های تروریست ها را در مناطق مختلف غوطه شرقی هدف قرار دادند؛ در حملات توپخانه ای و هوایی، چند پایگاه و انبار مهمات  تروریست ها منهدم شد.

**نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق**
**برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

گروه‌های تروریستی به هلاکت بیش از ۱۰۰ تن از عناصر خود در جریان حملات هوایی و توپخانه ای اعتراف و اعلام کردند دهها تن دیگر هم در این حملات مجروح شدند. در میان لیست کشته شدگان تروریست ها نام ۲۱ فرمانده میدانی آنان هم دیده می شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه های تروریستی در ۲۴ ساعت گذشته با حملات خمپاره ای، مناطق مسکونی شهر دمشق را بیش از ۷۰ مرتبه هدف قرار دادند که منجر به شهادت ۷ تن از شهروندان و زخمی شدن ۴۵ تن دیگر شد.

**مجروحان حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها**

در این حملات، خسارت های زیادی به اموال مردم در مناطق «باب شرقی، برامکه، المزه، عباسیین، باب السلام، جرمانا، التحریر و الامویین» وارد شد و دهها خودرو، خانه و فروشگاه آسیب جدی دیدند؛ در این حملات خسارت هایی هم به چند کلیسا در منطقه «باب شرقی» وارد آمد.

**خسارت‌های حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها**

از حومه جنوبی شهر دمشق هم خبر می رسد، پیشروی گروه تروریستی داعش در شرق اردوگاه یرموک ادامه دارد و گروهی از تروریست های جبهه النصره در میدان «الریجه» و ساختمان های حومه محاصره شده اند.

گروه تروریستی داعش به عناصر تروریستی جبهه النصره فقط ۳ روز فرصت داد تا خود را در اردوگاه یرموک تسلیم کنند؛ براساس اعلام منابع میدانی گروه تروریستی داعش در تلاس است شهرک‌های «ببیلا و یلدا» را هم به اشغال خود در بیاورد.

**خسارت حمله خمپاره‌ای تروریست ها**

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های یک هفته گذشته در جنوب شهر دمشق، بیش از ۱۵ تن از سرکرده های برجسته گروه تروریستی جبهه النصره از جمله «ابوطالب یلدا، ابو مصعب، ابو فاروق و ابوالزبیر حجیره» به هلاکت رسیدند.

در حال حاضر، ۶۵ درصد اردوگاه یرموک تحت اشغال گروه تروریستی داعش است و حدود ۲۰ درصد از مساحت این ارودگاه در تصرف عناصر تروریستی جبهه النصره قرار دارد؛ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت فلسطین هم ۱۵ درصد این اردوگاه را تحت کنترل دارند.

به گزارش مشرق، ۱۲۵ کیلومتر مربع از غوطه شرقی دمشق تحت اشغال گروه های تروریستی است و نیروهای تحت فرمان سرتیپ «سهیل النمر» به همراه یگان های نظامی گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی سوریه در حومه پایتخت مستقر شده اند و در انتظار فرمان شروع عملیات هستند.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان