Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان؛ پلی بگ ویژه سیالات داغ برای اولین بار در کشور،  توسط محققان شرکت دانش بنیان بسپار بافت گستر زاگرس در اصفهان طراحی و ساخته شد.

شهلا پیری عالم مدیر عامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: این محصول با حدود دو سال تحقیق و کار آزمایشگاهی روی ترکیبات پلی اتیلن به دست آمده است، و ترکیب نهایی قابلیت تحمل دماهای موردنظر را دارا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین محصولی قبلا وجود داشته، اظهار داشت: دستیابی و تولید چنین محصولی در دنیا بطور خیلی محدود اتفاق افتاده و تا جایی که اطلاع داریم فقط دو کشور اتریش و ترکیه این چنین محصولی ساخته اند.

عالم ادامه داد: پلی بگ ویژه سیالات داغ دربردارنده یک تکنولوژی خاصی در  فیلم نایلونی که این تکنولوژی طی ده سال به دست آمده است می باشد، در واقع بواسطه این تکنولوژی مقاومت مورد نظر  نایلون در رابطه با حرارت، ذوب شدن وفشاربالا و غیره فراهم شده است، علاوه بر این طراحی و ساخت این محصول دربردارنده یکسری ترکیبات پلی پروپیلن نیز بود.

وی گفت: محققان فعال برای دستیابی به این محصول شامل مهندسین شیمی و پلیمر هستند که با  حدود چهار سال مراوده با صنایع مختلف همراه با تستهای عملیاتی در محل به این تکنولوٰژی دست یافتند.

عالم افزود: نمونه  اولیه و مراحل ابتدایی تولید این نوع مظروف در راستای نگهداری و انتقال موادی مانند پارافین، وکس و دیگر مایعات و مواد مذاب قرار گرفت، و در ادامه توانستیم تکنولوژی را برای نگهداری و نقل انتقال قیر هم توسعه و ارتقا دهیم.

این محقق تصریح کرد: در حال حاضر پلی بگ ویژه قیر که دمایی بالاتر از ۱۲۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد دارد با اندازه ۳۰۰ تا ۵/۱ تن ساخته و تولید می شود.

 وی خاطرنشان کرد: جامبو تانک یا همان مخازن بزرگ یکی دیگر از اهداف محققان این شرکت است، و تحقیق و ارتقا تکنولوژی برای دستیابی به آن در حال انجام است.

ضرورت و مزایای دستیابی به این محصول چیست

عالم در پاسخ به این سوال اظهار داشت: امروزه در همه جوامع بر کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان کاری و کاهش قیمت تمام شده در تولید محصولات دانش بنیان تاکید می شود و این محصول نیز با توجه به فرامین اقتصاد مقاومتی  طراحی و ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت افزود: در حال حاضر مظروف های تولید دارای حجمی معادل ۵ بشکه است و باعث کاهش چشمگیر در هزینه ها می شود سرعت و سهولت در بسته بندی را افزایش می دهد، علاوه بر این عدم مصرف انرٰژی برای تخلیه مواد موجود در این مظروفها در مقصد از مهمترین ویژگی آن در مقایسه با بشکه های فلزی است.

عالم خاطر نشان کرد: مواد تشکیل دهنده بدنه این مظروفها کاملا قابل بازیافت بوده و هیچگونه مشکل زیست محیطی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: پلی بگ های بارگیری مخصوص وکس یک سری مظروف هستند که برای نگهداری و انتقال مواد مختلف در تناژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد، کیسه های بزرگ در قطع یک تا یک و نیم تن یا بیشترو در ابعادی  مورد نظر و شامل چند لایه پلی اتیلن و پلی پروپیلن است و  حاوی مواد آنتی یووی برای جلوگیری از تجزیه در برابر نور خورشید است.

این محقق ادامه داد:  این محصول بعد از تولید به سرعت وارد مرحله تجاری سازی شده و در حال حاضر چندین صنعت درداخل کشور از آن استفاده می کنند.

وی یادآور شد: این محصول علاوه بر اینکه در داخل کشور کاربرد زیادی دارد بازارهای هدف پتانسیلی هم در خارج از کشور بویژه در کشورهای اروپایی دارد و در این زمینه مذاکراتی هم انجام گرفته است.

انتهای پیام/

معصومه صادقی

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات هشدارهای تکان دهنده‌ای داده و درباره خرید برنج خارجی، آب معدنی، سس مایونز و برخی دیگر از مواد خوراکی هشدارهای جدی داده است. این بخش از اظهارات او را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور