Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

3 اسفند 1206، در این روز عهدنامه ترکمانچای میان دولت ایران وروسیه تزاری منعقد شد که تماما به ضرر ایران تنظیم شده بود. این عهدنامه در پی جنگ‌های دو کشور و شکست ایران بسته شد؛ قراردادی که تا زمان انقلاب اکتبر در سال 1917 به قوت خود باقی بود تا اینکه ولادیمیر ایلیچ لنین همه قراردادهای تحمیلی روسیه تزاری را به سود کشورهای ستم دیده ملغی اعلام کرد و عهدنامه ‌های گلستان و ترکمانچای نیز به بایگانی تاریخ سپرده شد. مک دونالد، سفیر انگلیس در ایران نقش بارزی در انعقاد این قرارداد داشته است.

3 اسفند 1301، اقدام جمعي از آمريكاييها در خريد اراضي مشهد، خشم علماي اين شهر را برانگيخت. روحانيون و علماي مشهد از اين عده كه تحت عنوان هيأت روحانيون آمريكايي متشكل هستند، به رضاخان تلگرام شكايت فرستادند.

3 اسفند 1366، اولين هواپيماي ساخت جمهوري اسلامي ايران كه در صنايع هوايي وزارت سپاه طراحي و كليه قطعات آن در داخل كشور ساخته شده است امروز طي مراسمي با حضور مقامات لشكري و كشوري در تهران به پرواز درآمد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: اولین گروه از زائران سرزمین وحی از طریق فرودگاه بندرعباس به استان بازگشتند. - اخبار استانها -

جمشید دلفاردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: اولین پرواز عمره بعد از 9 سال از طریق فرودگاه بندرعباس، زائران را به سرزمین وحی اعزام کرد و خوشبختانه امروز اولین گروه از زائران به استان بازگشتند.

وی افزود: خدارا شاکر هستیم که تمام زائران اعزامی در سلامت کامل هستند و هیچ مشکلی هم در پرواز نداشتیم.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: 13 و 14 خرداد هم ما پرواز حج تمتع خواهیم داشت و از 15 مرداد به بعد هم به صورت هفتگی اعزام زائران عمره مفرده از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/864

 

دیگر خبرها

  • بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است