Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومان خاکپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این گونه گیاهی در معرض خطر انقراض اقتصادی قرار دارد افزود:در این همایش بیش از 70 مقاله با موضوع راهکارهای حفاظت از این گونه گیاهی که توسط پژوهشگران سراسر کشور جمع آوری شده است ،ارائه می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را حفاظت از این گونه و حساس سازی جامعه در خصوص انقراض و نابودی آن و استفاده و تبادل تجربیات پژوهشگران این حوزه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاکپور افزود: در 2 دهه گذشته بیش از 70مقاله و پژوهش کاربردی از سوی محققان و پژوهشگران این حوزه درباره کلوس جمع آوری شده که در این همایش مورد استفاده قرار می گیرد.
خاکپور ادامه داد: تا نیمه دوم اسفند ماه از سوی دبیرخانه همایش حفظ و احیای کلوس با این محققان ارتباط برقرار شده و از آنان برای حضور در این همایش دعوت می شود.
وی بیان کرد: در این همایش 3مقاله به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل می شود.
خاکپور افزود: این همایش با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت زهرا(س) و دانشگاه شهرکرد در تاریخ بیستم ماه اسفند در دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، کرفس کوهی بانام محلی کلوس از خانواده چتریان و گیاهی خودرو با خاصیت داروئی است.
دوره رویش آن از اواخر اسفند آغاز و تا اوایل خردادماه ادامه دارد.
بیشترین فراوانی پراکنش این گیاه از ارتفاع 2هزار و ۱۰۰ متری تا سه هزار متری در اقلیمهای مختلف چهارمحال و بختیاری بخصوص ارتفاعات است.
به گزارش ایرنا، وسعت رویش این گونه در حال انقراض در این استان که زمانی به چند هزارهکتار می رسید به دلیل بهره برداری بیش از حد و غنچه چینی کلوس پیش از بذردهی تنها به 700 هکتار محدود شده است.
8125/2097
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟

ایتنا - بر اساس یک بررسی جدید، هیجان‌های اخیر در خصوص کشف نشانه‌هایی از حیات بیگانه در سیاره‌ای دور ممکن است نابجا‌ــ یا دست‌کم زودهنگام باشد.
طی هفته‌های اخیر، هیجان‌ها درباره یک سیاره‌ به نام کی۲‌ــ۱۸بی (K2-18b)، سیاره‌ای در فاصله ۱۲۵ سال نوری از زمین، افزایش یافت. پژوهشگران اواخر سال گذشته فاش کردند که احتمالا یک مولکول [حاوی نشانه] «حیات» را در آن سیاره مشاهده کرده‌اند.

از آن زمان، گمانه‌زنی‌ها و هیجان‌ها در خصوص آنچه ممکن است نشانه‌ای از حیات در سیاره‌ای دیگر باشد، افزایش پیدا کرده است. اما پژوهشگران هشدار دادند که این کشف و آشکارسازی «اتکاناپذیر» بود و برای تایید آنچه در این سیاره رخ داد، به تحقیق بیشتری نیاز است.

با این حال، اکنون پژوهشگران هشدار داده‌اند که این سیگنال آن قدر که در ابتدا به نظر می‌رسید، واضح نیست. این سیگنال با متان همپوشانی دارد و پژوهشگران فکر می‌کنند هنوز نمی‌شود این دو را از یکدیگر تشخیص داد و تفکیک کرد.

آن‌ها این کار را با استفاده از مدل‌های رایانه‌ای انجام دادند که هم فیزیک و شیمی مولکول و هم جو احتمالی کی۲‌ــ۱۸بی را شبیه‌سازی می‌کرد. این مدل‌ها نشان دادند که برای اطمینان از اینکه این یافته واقعا وجود دی‌متیل سولفید یا دی‌ام‌اس را نشان می‌دهد، هیچ راهی وجود ندارد.

اما این یافته‌ها تنها ممکن است نشان دهند ما هنوز نشانه‌هایی از حیات [فرازمینی] را پیدا نکرده‌ایم، نه اینکه حیات بیگانه در کل وجود ندارد. دانشمندان در حال بررسی بیشتر این سیاره با ابزارهای دیگرند و قادر خواهند بود به طور قطعی ببینند که آیا آن مولکول در آنجا وجود دارد یا خیر.

این کار با استفاده از ابزاری انجام می‌گیرد که در آشکارسازی طول‌ موج‌های فروسرخ از ابزاری که در بررسی سال گذشته استفاده شد، بهتر است.

این تحقیق که در مقاله جدیدی با عنوان «گازهای گوگرد بیوژنیک به عنوان نشانه‌های زیستی در سیارات آبی معتدل زیر نپتونی» توضیح داده شده، در آستروفیزیکال‌ژورنال‌ لترز (The Astrophysical Journal Letters) منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • مجتبی پیرزاده با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب