Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@22:26:51 GMT

جدی‌ترین عامل سکته در زنان کشف شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۱۸۸۴

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استرس ذهنی و نگرانی عاملی مهم برای بروز سکته قلبی در بانوان است و پژوهش‌ها نشان می‌دهند زنان دو برابر بیشتر از مردان به دلیل استرس ذهنی و نگرانی دچار سکته قلبی می‌شوند.

  محققان دانشگاه اِموری (Emory University) در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند همچنین زنانی که سابقه حمله قلبی داشته اند بیشتر از مردان دچار سکته قلبی مجدد به دلیل استرس و کاهش خون رسانی به بافت قلب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مطالعه که به وسیله نشریه انجمن قلب آمریکا (the American Heart Association) به چاپ رسیده است، کارشناسان توصیه کرده اند بانوان پس از حمله قلبی به مراقبت بیشتری  نسبت به مردان نیاز دارند و نگرانی واسترس ذهنی آن‌ها آسیب فراوانی به قلبشان می‌رساند.

کارشناسان اعتقاد دارند یکی از بیماری‌های شایع در زنان میانسال وسالمند بالارفتن فشارخون است که بخشی از دلایل بروز آن استرس، حمله‌های عصبی و نگرانی بیش از حد است.


ایسکمی میوکارد به دلیل جریان نامنظم خون به عضله قلب و کاهش جریان خون در این عضو حیاتی بدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب گرفتگی ناقص یا کامل عروق قلب شود.

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند استرس خود را کنترل کنند و برای این کار از مشاوره با متخصص، انجام یوگا و مدیتیشن، تغذیه سالم، ورزش، پرهیز از استعمال دخانیات، کنترل واندازه گیری منظم فشارخون، درمان افسردگی، دیدن فیلم و سریال‌های شاد، رفتن به مسافرت، خودداری از انجام کار‌های پراسترس درمحل کار، خودداری از جرو بحث با اقوام و دوستان استفاده کنند تا کمتر درمعرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار بگیرند.


کارشناسان دریافتند میزان استرس و فشار وارده بر بانوان بیشتر از آقایان است و این سبب می‌شود تا در زمان استرس و نگرانی دچار حالت هایی چون گریه، تهوع، استفراغ و حتی غَش کردن شوند.

با وجود اینکه بانوان فشار‌های عصبی و استرس‌های خود را تخلیه می‌کنند، ولی آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی درآن‌ها بیشتر از آقایان است.
محققان به بانوان توصیه می‌کنند نشانه‌های اولیه و هشدار دهنده سکته قلبی را که شامل گردن درد، درد قفسه سینه، گرفتگی گردن و فک، درد شانه و بازو، تنگی نفس، تهوع، استفراغ، عرق کردن و احساس خستگی است، جدی بگیرند و در اولین زمان برای مراجعه به متخصص و انجام معاینه‌های درمانی اقدام کنند.

منبع:Dailymail

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران گفت: برای صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی از موادغذایی گرفته تا صنایع دستی با برخی کشور‌ها از جمله ازبکستان، امارات، کانادا، ساحل عاج و ترکیه تفاهم شده است.

مریم اردبیلی افزود: برنامه سه سال اخیر شهرداری تهران برای توانمندسازی و ارتقای مشاغل خانگی بوده که ما را برآن داشت تا بتوانیم وارد عرصه صادرات شویم و با افزایش کیفیت محصولات بانوان کارآفرین شهر تهران، علاوه بر قابلیت رقابتی و رفع نگاه‌های خیریه ای، محصولاتشان را با کیفیت‌ها و استاندارد‌های بین المللی صادر کنیم.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران همچنین گفت: محصولات و دست ‎آفریده‌های زنان شهر تهران به ویژه زنان سرپرست خانوار که استاندارد‌های لازم از نظر کیفیت، بسته بندی، قیمت گذاری و در واقع امکان صادرات را دارند، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی - ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید