Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: نیروگاه‌های خانگی خورشیدی تولید برق برای ۴۲ مشترک لرستانی راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود برای ۳ هزار مشترک دیگر راه‌اندازی شود. ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فریدون خود نیا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف برق، موضوع تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کل کشور در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر مانند نیروی خورشیدی علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید برق، در حفظ محیط‌زیست نیز مؤثر بوده و سبب صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و تجدید ناپذیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بابیان اینکه این طرح در استان لرستان نیز در حال انجام است عنوان کرد: در استان لرستان نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در حال نصب شدن است که با سرمایه کمی امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: در این راستا با کمک تسهیلات ارائه‌شده از بانک عامل، کنتورهای برق خانگی به متقاضیان تجهیزات این نیروگاه‌ها ارائه‌شده و درصورتی‌که روند آن انجام شود، ماهیانه حدود 600 هزار تومان برای هر نیروگاه پنج مگاواتی خانگی درآمد خواهد داشت.

خود نیا تصریح کرد: در استان لرستان تاکنون برای 42 مشترک این تجهیزات راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود این طرح برای سه هزار مشترک در لرستان انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بابیان اینکه هیچ محدودیتی مکانی برای متقاضیان این طرح وجود ندارد گفت: شرکت توزیع برق خرید برق تولیدی از این نیروگاه‌ها را تا 20 سال به‌صورت تضمینی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ ت

R41450/P1336/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند