Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - ساوه دومين کانون جمعيتي استان مرکزي با بيش از 290 هزار نفر جمعيت است که با توجه برنامه هاي اقتصادي دولت تدبير و اميد، از شهرهاي با نرخ بيکاري تک رقمي است که با تحقق سرمايه گذاري پسابرجام در صنعت خودرو، ايجاد 6 هزار فرصت شغلي جديد در اين شهرستان دور از انتظار نيست.

به گزارش ايرنا،‌ بر اساس اعلام مسئولان،‌ نرخ بيکاري در شهرستان ساوه اينک شش و پنج صدم درصد را نشان مي دهد که مرهون اقدامات و تدابير دولت درحوزه فعاليت هاي صنعتي و توليدي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان ساوه با داشتن 550 واحد صنعتي - توليدي که در قالب چهار شهرک صنعتي فعاليت مي کنند،‌ از قطب هاي صنعتي ايران به شمار مي آيد و آنگونه که رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مرکزي چندي پيش در ستاد راهبري و اقتصاد مقاومتي اين شهرستان اعلام کرد،‌ نيمي از اشتغال استان مرکزي معادل 44 درصد متعلق به اين شهرستان است.
معاون استاندار مرکزي و فرماندار ساوه گفت: گزارش هاي مرکز آمار ايران نشان مي دهد که با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، نرخ بيکاري در شهرستان ساوه سير نزولي داشته و از 9.6 درصد در سال 1390 به 6.5 درصد کاهش يافته است.
وي افزود: اکنون 89 هزار نفر از جمعيت 283 هزار نفري ساوه فعال هستند و حدود 6 هزار نفر هم بيکار هستند.
بهاروند گفت: با وجود افزايش 50 هزار نفري جمعيت شهرستان ساوه از سال 90 تاکنون، نرخ بيکاري افزايش نيافته که اين مهم يکي از دستاوردهاي ارزشمند دولت تدبير و اميد است.
فرماندار ساوه اظهار کرد: در سال 95 افزون بر 184 واحد براي دريافت اعتبارات سرمايه در گردش به ميزان 2 هزار و 460 ميليارد ريال در حوزه صنعتي با هدف تداوم اشتغال در سايت بهين ياب نام نويسي کردند که به بانک هاي عامل هم معرفي شدند.
وي ادامه داد: از اين حجم تسهيلات درخواستي، مبلغ 752 ميليارد ريال تسهيلات براي ‌82 واحد پرداخت شد.
بهاروند گفت: در سال 96 نيز 137 واحد درخواست دريافت سرمايه درگردش به ارزش يک هزار و 370 ميليارد ريال داشتند که در نهايت 62 واحد موفق به دريافت تسهيلات شدند.
به گفته معاون استاندار مرکزي، به 13 واحد که در سال 95 براي دريافت تسهيلات سرمايه در گردش نام نويسي کردند، 220 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شد.
فرماندار ساوه گفت: امسال در حوزه بازسازي و نوسازي صنايع نيز 27 واحد براي دريافت تسهيلات ثبت نام کردند که تاکنون سه واحد موفق به دريافت تسهيلاتي افزون بر 90 ميليارد ريال شده اند.
استاندار مرکزي نيز در آيين بهره برداري از طرح هاي دهه فجر امسال که به ساوه سفر کرد، از کاهش نرخ بيکاري شهرستان ساوه تا نيمه نخست سال آينده به زير پنج درصد خبر داد.
سيد علي آقازاده اظهار کرد: تحقق اين هدف مهم با بهره برداري از طرح هاي در دست اجرا تا پايان شهريور سال 97 دور از انتظار نيست.
وي گفت: طرح هاي مهمي در زمينه کشاورزي، صنعتي، عمراني و خدماتي در ساوه در حال اجراست که آغاز به کار آنها مي تواند دست کم 2 درصد از نرخ بيکاري کنوني اين شهرستان را کاهش دهد.
*** سير ايجاد فرصت هاي شغلي از سال 92 تاکنون
فرماندار ساوه با موفق ارزيابي کردن عملکرد دولت تدبير و اميد در زمينه اشتغالزايي اين شهرستان، اظهار کرد: در سال 92 بر اساس برنامه ريزي ها، ايجاد 2 هزار و 754 شغل در شهرستان پيش بيني شد که در نهايت 2 هزار و 119 فرصت شغلي ايجاد شد.
وي در مورد عملکرد اشتغالزايي سال 93 نيز، گفت: از 2 هزار و 548 فرصت شغلي پيش بيني شده، 2 هزار و 242 شغل ايجاد شد.
وي گفت: يک هزار و 930 فرصت شغلي در سال 1394 نيز تحقق يافت که پيش بيني هاي اوليه، حدود 2 هزار و 592 فرصت شغلي بود.
معاون استاندار مرکزي همچنين ميزان اشتغال تحقق يافته از 2 هزار و 496 شغل پيش بيني شده در سال 1395 را يک هزار و 909 نفر اعلام کرد.
به گفته بهاروند در 10 ماه سپري شده از سال جاري نيز يک هزار و 690 فرصت شغلي در شهرستان ساوه ايجاد شده است.
وي گفت: بدين ترتيب از سال 92 تاکنون دولت موفق به ايجاد حدود 10 هزار شغل در شهرستان ساوه شده است در حالي که حدود 50 هزار نفر بر جمعيت اين شهرستان و جمعيت جوياي کار افزوده شده اما نرخ بيکاري نه تنها افزايش نيافته بلکه با کاهش حدود سه درصدي همراه شده است.
فرماندار ساوه از افزايش سالانه 1/5 درصد افراد بيمه شده در اين شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: اکنون در شهرستان ساوه 63 هزار نفر بيمه شده اصلي هستند که با احتساب متوسط سه نفر براي هر خانوار، رقم بيمه شدگان تامين اجتماعي اين شهرستان به حدود 180 هزار نفر مي رسد.
بهاروند گفت: اکنون حدود 2 هزار نفر نيز در اين شهرستان بيمه بيکاري دريافت مي کنند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مرکزي گفت: شهرستان ساوه با بهره مندي از 150 هزار هکتار اراضي کشاورزي و سطوح به ترتيب 21 و 40 درصد از توليدات (زراعي و باغي) استان را به خود اختصاص داده که شمار زيادي از نيروهاي کار در حوزه باغداري و کشاورزي فعاليت مي کنند.
رقيه يادگاري نيز معتقد است: شهرستان ساوه بر اساس آخرين سرشماري نفوس و مسکن داراي 283 هزار نفر جمعيت است اما نرخ بيکاري آن 6.5 درصد است که سومين شهرستان برتر استان مرکزي از حيث نرخ بيکاران به حساب مي آيد.
*** طرح هاي بزرگ پسابرجامي در ساوه
در شهرستان ساوه طرح هاي بزرگي با استفاده از توان سرمايه گذاران خارجي در دست پيگيري است که مي تواند تحولي شگرف در اقتصاد و اشتغال اين شهرستان و حتي شهرستان هاي اطراف ايجاد کند.
استقرار کارخانه خودروسازي رنو در سايت بن رو ساوه يکي از بزرگترين طرح هاي سرمايه گذاري بعد از برجام است که ميان طرف هاي ايراني و فرانسوي در تابستان گذشته منعقد شد.
به گفته نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي،‌ حضور رنو در ساوه مي تواند دست کم براي 6 هزار نفر اشتغال ايجاد کند.
محمد رضا منصوري معتقد است: طرف فرانسوي متعهد به انجام 660 هزار يورو سرمايه گذاري در سايت بن رو شده و قرار است خودروهايي با کيفيت توليد کند که مي تواند با احتساب مشاغل پايين دستي از قبيل قطعه سازان تحولي بزرگ در بخش صنعت،‌ توليد و اشتغال منطقه ايجاد کند.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: پس از اينکه چند ماه با موانعي بر سر راه اجراي اين قرارداد مواجه بوديم اما در نهايت رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران روز شنبه (28 بهمن) از قطعي شدن حضور رنو در ساوه خبر داد که اميد است به سرعت فعاليت هاي اجرايي با توجه به اينکه زيرساخت هاي مناسبي در سايت بن رو وجود دارد، ‌آغاز شود.
قرارداد ساخت نيروگاه سيکل ترکيبي با توان يک هزار و 200 مگاوات نيز از ديگر دستاوردهاي دوره دولت تدبير و اميد است که مي تواند علاوه بر افزايش توان توليد برق و تبديل ساوه به يکي از قطب هاي صادرکننده برق، زمينه اشتغال افراد زيادي را فراهم آورد.
معاون استاندار مرکزي مي گويد: اين قرارداد ميان شهرستان ساوه با 2 شرکت سرمايه گذار ترکيه اي و بلژيکي منعقد شده و حجم سرمايه گذاري آن نيز يک هزار و 200 ميليون يورو است.
وي گفت: اکنون مجوزهاي زيست محيطي و ساير اقدامات در حوزه زيرساخت هاي اين نيروگاه که قرار است در روستا طراز ناهيد ساوه احداث شود، انجام شده و با جديتي که ميان مسئولان شهرستان، نماينده مردم ساوه و زرنديه و همراهي استاندار مرکزي براي اجراي اين طرح است، انتظار داريم اين طرح بزرگ به زودي اجرايي شود.
/3075/6539
گزارش از يحيي معماري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد

بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساختها دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با مسئله معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در داخل مواجه هستیم. در این قانون تامین مالی تولید و زیرساختها   سازمان سرمایه‌گذاری با همکاری استان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکلف شده است که یک سامانه‌ای  برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد بکند.

بر این اساس دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند  و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان  قرار بگیرد.

بر اساس احکام مندرج در این قانون استان‌ها را و دستگاه‌ها را بسته به اینکه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان  تلاش می‌کنند  رتبه بندی خواهند شد.

شرکتهای واسطه قانونی شدند

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد،  این موارد  به تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی درقالب  یک کارگزاری  تبدیل میشود. بر این اساس برای معرفی فرصت‌ها، آوردن سرمایه خارجی و سهم بری از سرمایه‌گذاری یک سازوکار  قانونی خواهیم داشت که  این موارد تسهیل گری را به رسمیت می‌شناسیم.

بر این مبنا شرکتهایی ثبت می‌شوند  با این کار کرد که میرود سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، این شرکتها  سرمایه گذار خارجی را به یکی از فرصت‌های  سرمایه پذیر در استانها متصل خواهند کرد.

خودش هم سهم بری خواهد داشت یا در جریان درآمدی آن سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد یا اساسا از همان اول یک قراردادی با سرمایه گذار خارجی دارد و ازش مبالغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش