Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا – سازمان جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به تنظیم 'دن کوتس' اداره کننده اطلاعات ملی این کشور،رئیس جمهوری فیلیپین را تهدید دموکراسی در منطقه جنوب شرق آسیا خواندکه مقامات فیلیپین در واکنش به این موضوع گزارش مذکور را خالی از واقعیت و 'رودریگو دوترته' را وفادار به قانون اساسی این کشور معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سخنگوی دولت فیلیپین بیان کرد که «رودریگو دوترته»، رئیس جمهوری فیلیپین یک حاکم مستبد نیست و گزارش جامعه اطلاعات آمریکا را جدی در نظر گرفته است.
گزارشی که به تحریر اداره کننده اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا در آمده، «ارزیابی تهدید‌های جهانی» نام دارد که «دوترته» را به همراه «هون سن» نخست وزیر کامبوج، بحران روهینگیایی‌ها و ارتش حاکم بر تایلند را به عنوان موانع برقراری دموکراسی در منطقه خوانده است.
«هری راک»، سخنگوی دولت فیلیپین در گفت و گوی رادیویی با یک شبکه رادیویی فیلیپینی وابسته به 'ای بی اس سی بی ان ' این کشور اظهار کرد: ما اداره اطلاعات آمریکا را مسئول این گزارش می‌دانیم و نگرانی خود را مبنی بر انتشار آن ابراز می‌کنیم.
در این گزارش پیش بینی شده است که دموکراسی و حقوق بشر در بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا به دلیل خودکامگی سیاسی، فساد و قبضه قدرت، شکننده باقی خواهد ماند.
در بخشی از این گزارش در مورد «دوترته» آمده است: دوترته، تغییر قانون اساسی را پیشنهاد داده، دولتش را انقلابی عنوان کرده و در پی برقراری حکومت نظامی در سراسر کشور است.
سخنگوی دولت فیلیپین با رد ادعاهای مطرح شده توسط اداره اطلاعات آمریکا اظهار داشت: اولا، دوترته یک مستبد خودکامه نیست و چنین گرایشی نیز ندارد. ثانیا او به قوانین احترام می‌گذارد و به قانون اساسی کشور وفادار است.
گزارش «اداره اطلاعات آمریکا» در حالی «دوترته» را مشمول چنین اتهاماتی کرده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به تحسین از همتای فیلیپینی خود، عملکرد وی در مبارزه با مواد مخدر را «باورنکردنی» خوانده بود.
براساس آمارهای رسمی دولت فیلیپین در دوران ریاست جمهوری دوترته 4 هزار نفر پس از شروع برنامه مقابله با مواد مخدر از ژوئیه 2016 (تیر 95) کشته شدند، این درحالی است که نهادهای مدنی و حقوق بشری درآمارهای غیررسمی تعداد قربانیان جنگ مواد مخدر را بین 8 تا 12 هزار نفر برآورد کرده اند.
در همین خصوص دادستان دیوان کیفری بین‌المللی لاهه چندی پیش اعلام کرد که پرونده قضایی بررسی جرائم انجام شده و مرگ غیرقانونی هزاران نفراز مردم فیلیپین در جریان برنامه مقابله با مواد مخدر «دوترته» در این نهاد قضایی گشوده شده است.
آساق****241**1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از امروز؛ شنبه هشتم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شدند.   جلسه هماهنگی و همچنین مراسم قرعه‌کشی این پیکار‌ها عصر جمعه برگزار شد و حریفان نمایندگان ایران بدین شرح مشخص شدند:   جوانان؛ وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان با رابرت مالنوک از فیلیپین وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی با برنده قرقیزستان و تاجیکستان وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی با برنده فیلیپین و مغولستان وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی با بدرا الصدرانی از امارات وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی با برنده عراق و هند وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی با مهرالدینوف از ازبکستان وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی استراحت دارد و سپس برنده هند و ازبکستان وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی با آریان از هند وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی استراحت دارد و سپس با برنده هند و قرقیزستان   امید؛ وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی با لی جونگ هو از کره‌جنوبی وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی با جان پائول از فیلیپین وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی با برنده مغولستان و هند وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو با ویمارشانا از سریلانکا وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی با برنده اردن و قزاقستان وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین با کرار اسماعیل از عراق وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری با گورپاد از هند وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری استراحت دارد و سپس با برنده قزاقستان و قرقیزستان وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده استراحت دارد و سپس با برنده ازبکستان و هند

دیگر خبرها

  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی