Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:21:02 GMT

گاز گرفتگی جان 7 شهروند بجنوردی را گرفت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۳۱۴۱

گاز گرفتگی جان 7 شهروند بجنوردی را گرفت

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مجید گریوانی مدیر عامل آتش نشانی شهرستان بجنورد گفت : از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال7 شهروند بجنوردی به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن(co) جان باختند.

وی با بیان این نکته که بیشترین مسمومیت با گاز منواکسید کربن مربوط به نیمه دوم سال است افزود: متاسفانه از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال 6 مرد و 1 زن بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریوانی بیشترین علت گاز گرفتگی در بجنورد را نقص در آبگرمکن ها توصیف کرد و گفت: نداشتن دودکش و یا استفاده از دودکش های آکاردئونی (آلومینیومی)،استفاده از دودکش با قطر 10 و استفاده دودکش به صورت افقی،نصب آبگرمکن در فضای محدود رختکن و زیر زمین،برداشتن روکش آبگرمکن و استفاده از زانوهای اضافی و استفاده مشترک دودکش آبگرمکن و هود آشپزخانه مهمترین علت گاز گرفتگی در شهرستان بجنورد است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده 9 شهروند نیز با حضور امدادگران آتش نشانی از مسمومیت ناشی با گاز منواکسید کربن نجات پیدا کردند.

گریوانی گفت: در موارد زیادی شهروندان با تماس با شماره 125 و مطرح کردن مشکلاتی مبنی بر داشتن سردرد و سرگیجه در منزل،از آتش نشانان تقاضای کمک داشتند که با حضور امدادگران نواقص موجود در دودکش منازل برطرف و به نگرانی شهروندان پایان داده شد.

مدیر عامل آتش نشانی در پایان از تمام شهروندان درخواست کرد تا به هنگام نصب وسایل گرمایشی و تعمیرات در منازل از باز بودن مجاری خروجی دودکش ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/آ

جان باختن شهروندان بجنوردی بر اثر گاز گرفتگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد

ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایثاری دیگر، اهدای عضو جوان ۲۸ ساله بجنوردی به پنج بیمار نیازمند عضو، جانی دوباره داد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

فرشاد، ادامه داد: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • فیلم| آب‌گرفتگی معابر بجنورد در پی بارش باران