Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا - معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي آذربايجان شرقي اعلام کرد: از ابتداي سالجاري تاکنون 330 هکتار از بستر و حاشيه هاي رودخانه هاي استان رفع تصرف شده است.

مجتبي جليل زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينکه اين اقدام توسط شرکت آب منطقه اي استان و با هماهنگي دستگاه هاي مربوطه از جمله دادگستري و نيروي انتظامي به انجام رسيده است، افزود: رفع تصرف از بستر رودخانه ها يکي از برنامه هاي اولويت دار و مهم شرکت آب منطقه اي آذربايجان شرقي است که با حساسيت ويژه اي دنبال مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: بيشتر اراضي رفع تصرف شده در شهرستان تبريز است که به روستاهاي هروي و بيرق مربوط مي شود که عده اي از متخلفان در حاشيه و بستر رودخانه اقدام به ساخت ويلاهاي متعددي کرده بودند که تمامي آنها رفع تصرف و خانه هاي ويلائي نيز از بستر برچيده شد.
جليل زاده ادامه داد: بر اساس تبصره چهار ماده دو قانون مربوط به توزيع عادلانه آب، اقدامات مربوط به رفع تصرف از بستر و حاشيه رودخانه هاي استان با شدت تمام اجرا و پيگيري مي شود.
به گفته وي، در شهرستان تبريز تاکنون 100 ويلا در بستر رودخانه ها تخريب و به بستر رودخانه ها افزوده شده است.
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي آذربايجان شرقي، مديريت مصرف را نياز اصلي و مبرم آب در استان بيان و اظهار کرد: در صورتي که مديريت مصرف آب در استان را پيگيري نکنيم، بدون ترديد سال آينده بحران آب را تجربه خواهيم کرد.
جليل زاده، تغيير الگوي مصرف را از جمله راهکارهاي مهم مديريت منابع آب استان دانست و افزود: در صورتي که وضعيت به روال کنوني تداوم يابد، سال آينده در اغلب شهرستان هاي آذربايجان شرقي به ويژه شهرهاي اطراف درياچه اروميه با بحران کم آبي مواجه خواهيم شد.
جليل زاده، توجه به هموارسازي مسيل هاي رودخانه ها را ضرورت مهم دوره هاي خشکسالي بيان کرد و گفت: سيل از نعمت هاي بزرگ خداوند است که بايد براي بهره برداري درست از آن امکانات و تمهيدات لازم را در نظر گرفت.
وي اضافه کرد: در دوره هايي که با کمبود آب روبرو هستيم، مديريت مسيل ها جزو اولويت هاست تا با رهاسازي حاشيه هاي رودخانه ها و رفع موانع طبيعي و غيرطبيعي، از اين موهبت الهي بهره برداري کنيم.
3038/6183
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند