Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:05:37 GMT

تدوین پیش‌نویس لایحه مدیریت یک‌پارچه شهری

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۳۴۳۶

تدوین پیش‌نویس لایحه مدیریت یک‌پارچه شهری

رئیس شورای عالی استان‌ها از تدوین پیش‌نویس لایحه مدیریت یک پارچه شهری درکمیسیون‌ خاص و کلان شهرها خبر دادوگفت: فرصت یک ماه‌ای برای اعلام‌نظر کمیته‌ای متشکل از شورای شهر تهران، شهرداری تهران و شورای عالی استان‌ها برای این پیش‌نویس درنظر گرفته شده است. ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ اجتماعی شهری نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرتضی الویری در جریان سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای این نهاد جلوگیری از تبعیض‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها نهادی است که می‌تواند به موجب قوانین موجود در برنامه ریزی و بودجه سالیانه کشور و برنامه پنج ساله نظر بدهد که البته در این گذشته به هیچ عنوان به این موضوع توجه نشده بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه‌ای که بنده با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم به ظرفیت شورای عالی استان‌ها اشاره و اعلام کردم طبق قوانین موجود شورای عالی استان‌ها باید در برنامه و بودجه سالیانه نظر بدهد و در ادامه جلسه نیز وی از این موضوع استقبال کرد.

الویری اظهار داشت: باید فرآیندی ترسیم کنیم که شورای عالی استانها در برنامه ریزی‌های منطقه‌ای شرکت کنند و این موضوع از جهات مختلف قابل توجه است.

وی در ادامه به پیش نویس لایحه مدیریت یک پارچه شهری اشاره کرد و گفت: پس از فراز و نشیب‌های متعدد سرانجام این پیش‌نویس تهیه و در حال حاضر در کمیسیون کلان‌شهرها مطرح شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته یک ماه فرصت داده شده است تا کمیته‌ای متشکل از شهرداری تهران، شورای شهر تهران و شورای عالی استان‌ها نظر خود را ظرف یک ماه در خصوص این پیش‌نویس اعلام کنند.

الویری همچنین از در اختیار گذاشتن این پیش‌نویس به اعضای شورای عالی استان‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دوستان در شورا عالی استان‌ها نیز می‌توانند نظر خود را در خصوص پیش‌نویس این لایحه مطرح کنند.

وی در ادامه جلسه با اشاره به زمان برگزاری جلسات شورای عالی استانها، بیان کرد: برخی از دوستان در شورای عالی استان‌ها اعلام کرده‌اند که زمان برگزاری جلسات تغییر کند و به همین دلیل بنده سه زمان را برای برگزاری جلسات پیشنهاد می‌دهم و اعضا می‌توانند نظر خود را مطرح کنند.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه مرتضی الویری سه زمان را برای برگزاری جلسات مطرح کرد که از آن جمله می‌توان به روزهای سه شنبه و چهارشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه، جمعه و شنبه اشاره کرد که در نهایت با رأی اعضای شورای عالی استان‌ها روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برای برگزاری جلسات کمیسیون شورای عالی استان‌ها و اجلاس این نهاد انتخاب شد.

انتهای پیام/

R1491/P1011117/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان