Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاشه هواپیمای۷۲ ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، که صبح یکشنبه در ارتفاعات دنا سقوط کرده بود، در سومین روز جستجوها پیدا شد، تعدادی از اجساد کشف شد و در پنجمین روز شرایط جوی امکان ادامه عملیات جستجو را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هواپیمای۷۲ ATRمتعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، ساعت هشت صبح یکشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج "تیک آف" کرد و بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشور حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه از صفحه رادار محو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جستجوهای دو روز نخست با توجه به شرایط نامناسب جوی در ارتفاعات دنا، بیشتر به صورت زمینی انجام شده بود و روز سوم امکان جستجو با بالگردها فراهم شد. پس از سه روز جستجوی نیروهای نظامی لاشه این هواپیما در قله‌ "پازند" کوه دنا، توسط بالگردهای نظامی حاضر در منطقه مشاهده شد. بر اساس آخرین گزارشات موجود تاکنون جسد ۳۲ نفر از مسافران این هواپیما، پیدا شده است و جستجو برای پیدا کردن اجساد دیگر همچنان ادامه دارد.

هواپیمای ۷۲ ATRساخت فرانسه در سال ۱۹۹۳  بوده است. ۶۶ نفر شامل ۵۹ مسافر بزرگسال، یک مسافر کودک، دو نیروی امنیت رواز، دو مهماندار، خلبان و کمک خلبان مسافر این پرواز بوده‌اند.

هیئت هفت نفره فرانسوی برای بازخوانی جعبه سیاه و بررسی حادثه سقوط هواپیمای۷۲ ATR دو روز گذشته وارد تهران شده است و احتمال انتقال جعبه سیاه به کشور سازنده هواپیما وجود دارد که طی دو روز گذشته علی‌رغم استفاده از کارشناسان هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده است.

شرایط بد جوی عملیات جستجو را متوقف کرده است

منصور شیشه فروش، رییس ستاد بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت جستجوی اجساد حادثه دیدگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اظهار کرد: شرایط جوی بسیار بد است، مه کاملا مناطق کوهستانی دنا را در برگرفته و ادامه عملیات جستجو امکان ژذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده اقدامات جستجو در منطقه "سی سخت" یاسوجئ انجام می‌شود، گفت" در حال حاضر در این منطقه 6 تیم امداد و نجات از  یاسوج مستقر هستند.

رییس ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه پادنای سمیرم نیز چهار تیم امداد و نجات هلال احمر، تکاوران ارتش و نیروی انتظامی و اورژانس حضور دارند، افزود: همچنین یک تیم امداد و نجات کوهستان استان اصفهان نیز در ارتفاعات 1800 متری محل سقوط هواپیما مستقر شده تا در صورت بهبود شرایط جوی عملیات جستجو را سر بگیرند.

وی اضافه کرد: کوهنوردان و اسکی بازان نیز در حال حاضر در حالت آماده باش قرار دارند.

شیشه فروش تصریح کرد: تامین امنیت جانی امدادگران برای ما بسیار مهم است و سعی داریم عملیات را بدون وارد کردن خسارت جدید ادامه دهیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان از روز امروز چهارشنبه تا جمعه در حالت آماده‌باش قرار دارند.
کیانی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز
  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • جستجوی مغروق مفقودی نازلو چای در روز ششم هم ناکام ماند
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • فیلم| آخرین وضعیت عملیات جستجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا