کریمی قدوسی: فرقهای افراطی از دراویش با جریان «ری استارت» در ارتباط اند
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۳۵۲۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حالا که دراویش افراطی با اقدامات و اغتشاشات خود باعث هزینهتراشی برای نظام جمهوری اسلامی شدهاند، مسؤولان امنیتی نباید در کنترل این فرقه نوظهور، تندرو و آشوبگر سهلانگاری کنند.
جواد کریمی قدوسی در گفتوگو با فارس اظهار کرد: ماجرا با دستگیری دو سارق خودروهای پراید در حوالی خیابان پاسداران آغاز میشود که بهانهای برای تجمع عدهای از دراویش مقابل پاسگاه و اقدامات فرافکنانه مبنی بر اینکه پلیس قصد برخوردهای فرقهای دارد، میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی اضافه کرد: دستگیری این دو شخص صرفا به جهت سرقت بوده اما این عده سعی در فرقهای جلوه دادن موضوع داشتند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مهمترین موضوع مورد بحث در جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی را ظهور فرقهای افراطی از دراویش گنابادیه بیان کرد و گفت: جریان سنتی دراویش ارادهای برای درگیری و چالشانگیزی برای نظام جمهوری اسلامی نداشتهاند بلکه این افراد، شاخهای منشعب از فرقه دراویش گنابادی هستند که معتقدند دراویش سنتی نمیتوانند امیال و آرزوهای نسل جدید دراویش را برآورده کنند.
وی افزود: این فرقه افراطی، جریانی نسبتاً مستقل از دراویش سنتی با رهبری مستقل هستند که هیچگونه علاقهای به نظام جمهوری اسلامی ندارند و با جریان «ری استارت» کاملاً مرتبطاند؛ مستندات موثقی وجود دارد که نشان میدهد مدیر ری استارت و خانوادهاش از لحاظ اعتقادی با جریان دراویش مرتبط و همسو هستند.
کریمی قدوسی با بیان اینکه این فرقه دراویش افراطی، ایجاد چالش و درگیری امنیتی با جمهوری اسلامی را در دستور کار دارند، گفت: اینگونه اقدامات و آشوبها مستقیماً با هدایت و حمایت جریانهای معاند نظام انجام میشود؛ این جریان، در واقع فرقه جدیدی است که رهبری نورعلی تابنده را قبول ندارند اما تا جایی که بتوانند از موقعیت وی سوءاستفاده میکنند.
وی از دستگیری دو نفر از رهبران این فرقه افراطی که اخیراً نیز جزو بازداشتشدگان پرونده 9 دی بودهاند، خبر داد و گفت: «شریعتیمقدم» و «فائزه عبدیپور» که در ایجاد درگیریهای 9 دی مقابل دانشگاه نقش داشتند نیز بین سران دستگیر شده اغتشاشات اخیر هستند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: بنا بر گزارش وزارت اطلاعات، این دو شخص هم جزو جریانهای سوسیالیستی هستند و هم جاسوس شبکهها و رسانههای معاند نظام که پس از اتفاقات 9 دی به قید وثیقه آزاد میشوند اما دوباره در اغتشاشات اخیر دراویش دستگیر میشوند.
وی ادامه داد: کسری نوری و حمید برازی از دیگر رهبران فرقه جدید دراویش افراطی هستند، سعی در فرافکنی و فرقهای نشان دادن اغتشاشات اخیر دارند بهطوریکه حتی از صدور اطلاعیه از طرف نورعلی تابنده برای آرام شدن اوضاع جلوگیری کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: بعد از اولتیماتوم، نیروی انتظامی ظرف 20 دقیقه اوضاع را به حالت عادی برگرداند و حدود 300 نفر از افراد و 95 درصد رهبران این فرقه افراطی را دستگیر کرد.
وی ضمن اظهار تأسف از خسارتهای زیادی که متوجه اموال عمومی و اموال شخصی مردم شده، گفت: تمام این خسارتها که رقم بسیار سنگینی است باید از این افراد اخذ شود و مردم نیز باید در مراجع قضایی طرح دعوا کنند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینههای معنوی درگیریهای اخیر، تأکید کرد: حالا که این افراد با انجام اقدامات اینچنینی و اغتشاشات از نظام جمهوری اسلامی هزینه کردهاند، مسؤولان امنیتی نباید در کنترل این فرقه نوظهور، تندرو و آشوب گر سهلانگاری کنند.
وی به تصمیم کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه امروز خود پیرامون این موضوع اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از تکرار این حوادث، دولت باید لایحهای جهت رفع خلأهای قانونی برای برخورد با این جریانات به مجلس ارائه کند تا نمایندگان ملت در اسرع وقت، قوانین مقتضی را وضع نمایند.
کریمی قدوسی به نقش رسانه ملی در تبیین ریشههای این اغتشاشات برای مردم اشاره کرد و گفت: رسانه ملی باید اطلاعرسانی کافی در این زمینه داشته باشد چراکه بحثهای فرقهای همیشه مورد طمع دشمنان انقلاب بوده و هست و امروز بیش از هر زمان دیگر رسانههای معاند سعی دارند از چنین فرصتهای به نفع نیات شوم و تفرقهافکنانه خود استفاده کنند.
منبع: عصر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
توهمات یک ذهن افراطی
رمانتیسم روشنفکر ایرانی عارضهای است که روشنفکر فکر میکند که فهم بالاتری از جامعه دارد؛ اما در عمل جز همین آشفتگی فکری و مشتی کلیات که به درد کسی نمیخورد غیر از اداهای روشنفکری، رویکرد شاهزاده تا تاجزاده نشان میدهد که روشنفکر ایرانی بعد از حدود ۲۰۰ سال دستش خالی است، جز اینکه تلاش میکند آشی بار بگذارد که هر چیز اضافه خانه را در آن بریزد. مهدی نصیری چیز تازهای نگفته، بلکه ۲۰۰ سال آشفتگی روشنفکر ایرانی را دوباره با دو کلمه شاهزاده و تاجزاده روایت و توصیف کرده است. اتفاق خاصی، نیفتاده فقط روشنفکران ایرانی مشغول کار هستند.
به گزارش ایسنا، روزنامه صبح نو در شماره امروز خود نوشت: سخنان مهدی نصیری در مصاحبه با بیبیسی فارسی واکنش برانگیز شده است. او در این مصاحبه از ضرورت اتحاد اپوزیسیون جمهوری اسلامی سخن گفته؛ یعنی اتحاد شاهزاده با تاجزاده. جمهوریخواهان با هواداران سلطنت. این سخنان چندان قابل نقد نیست، نه از آن باب که سخن بسیار دقیق و فکر شده و ایدهای است که از عطاری هیچکس جز عطاری نصیری نمیتوانسته بیرون بیاید، نه از تاجزاده که از شاهزاده تا مسیح هم نتوانستند چند ماهی دور یک میز بنشینند و امروز به یکدیگر فحش میدهند. بنابراین امتناع این ایده از روز روشنتر است. و باز نه جای تعجب که نصیری چنین سخنانی را بر زبان رانده که جای تعجب نیست؛ چراکه مسیر هر فرد رادیکالی، افتادن در چرخه رادیکالیسم است.
بنابراین مدعای مطلب حاضر نه نقد این سخن نصیری که نقد روشنفکرانی است که در ۲۰۰ سال اخیر قدمی به جلو برنداشتند و همچنان اسیر توهماند. توهمی که باید آن را توهم انفکاک از جامعه و بیگانگی با انسان ایرانی نامید.
دوباره باید مسیر طی شده و جریان روشنفکری ایرانی نقد شود که امروز مهدی نصیری در این نحله خود را قرار داده است. نقد روشنفکران نه از باب غرض با این جماعت، بلکه از فرط بیگانگی است که با جامعه دارند و رؤیاهایی که اینها در دویست سال اخیر به جای فکر، ایده و اندیشه پیشرفت بهعنوان جنس بنجل به مردم ایران فروختهاند و به جای پیشرفت و توسعه برای مردم ایران، وضعیتی ایجاد کردند که بعد از دویست سال دوباره ایده بازگشت به وضعیت دویست سال گذشته را تئوریزه میکنند.
روشنفکر ایرانی ۲۰۰ سال است که اسیر این توهم است، از مردم سخن میگوید؛ اما فهمی از مردم ندارد. روشنفکر ایرانی که علیه سلطنت شورید و امروز دوباره به سلطنت رسیده است. زمانی مخالف شهر بود و زندگی در روستا را تئوریزه میکرد و امروز مقلد غرب و مدرنیته شده است.
این موجود ناقصالخلقه در عرصه فکری ایران باید پاسخگو باشد که چگونه با همه ادعای روشنفکری خود و تحقیر جامعه از تولید یک ایده هم عاجز مانده و امروز مهدی نصیری بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که عمری به آنان فحش داده و نان فحش دادن به آنان را سر سفره خود برده است.
رمانتیسم روشنفکر ایرانی عارضهای است که روشنفکر فکر میکند که فهم بالاتری از جامعه دارد؛ اما در عمل جز همین آشفتگی فکری و مشتی کلیات که به درد کسی نمیخورد غیر از اداهای روشنفکری، رویکرد شاهزاده تا تاجزاده نشان میدهد که روشنفکر ایرانی بعد از حدود ۲۰۰ سال دستش خالی است، جز اینکه تلاش میکند آشی بار بگذارد که هر چیز اضافه خانه را در آن بریزد. مهدی نصیری چیز تازهای نگفته، بلکه ۲۰۰ سال آشفتگی روشنفکر ایرانی را دوباره با دو کلمه شاهزاده و تاجزاده روایت و توصیف کرده است. اتفاق خاصی، نیفتاده فقط روشنفکران ایرانی مشغول کار هستند.
انتهای پیام