Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فرهنگسرای الغدیر تبریز گفت: نخستین عکس موزه دفاع مقدس استان در این فرهنگسرا راه‌اندازی شده که در آن نزدیک چهار هزار و 620 قطعه عکس از شهدا نصب شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید مطلبی با بیان این‎که فرهنگسرای الغدیر یکی از بزرگترین و مجهزترین فرهنگسراهای شمالغرب کشور محسوب می‎شود، گفت: این فرهنگسرا در زمینی به مساحت 9 هکتار احداث شده و دارای چهار سالن آمفی تئاتر، 45 واحد کلاسی، سه سالن نمایشگاهی، خانه فرهنگ مادر و کودک، کتابخانه و قرائت خانه، چهار واحد تخصصی آموزشی شامل مهد قرآن، جامعه القرآن، جهاددانشگاهی و مجموعه آموزشی یوسی مس بوده و آماده ارائه خدمات به گروه های سنی مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی آموزش شهروندی را از محورهای اصلی فعالیت‎های فرهنگسراها اعلام کرد و افزود: آموزش شهروندی یکی از مهمترین وظایف معاونت فرهنگی شهرداری بوده و اغلب برنامه‎های این فرهنگسرا نیز در این راستا است.
وی در خصوص اهم فعالیت‎های فرهنگسرای الغدیر بیان کرد: در راستای توانمندسازی بانوان نزدیک 143 عنوان کلاس آموزشی اعم از خیاطی، آشپزی، صنایع دستی، نقاشی و هنرهای تجسمی، تزریقات و پانسمان و ... در این فرهنگسرا برگزار می‎شود و طی سال جاری 267 هزار نفر در کلاس‎های توانمندسازی بانوان ثبت نام و آموزش‎های شهروندی دریافت کرده‎اند.
مطلبی، تصریح کرد: دوره‎های توانمندی بانوان در 10 جلسه‎ای برگزار می‌شود و در کنار آن دو جلسه نیز به طور رایگان آموزش‎های شهروندی ارائه می‎دهیم و در این ارتباط به نتایج مطلوبی رسیده‎ایم.
وی ادامه داد: آموزش‎های ارائه شده در فرهنگسرای الغدیر برای خانواده پرسنل شهرداری تبریز، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است.
مدیر فرهنگسرای الغدیر هم‎چنین با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح سلامت جسمی - روانی شهروندان گفت: در این راستا واحد آموزش شهروندی این فرهنگسرا در طول سال اقدام به برگزاری کلاس‎های روانشناسی و مشاوره فردی، مشاوره‎های حقوقی، کارگاه‎های آموزشی مهارت فرزند پروری، تحکیم بنیان خانواده، تغذیه سالم، مهارت های زندگی در محیط کار، سنجش بینایی و غربالگری اضطراب کودکان می نماید.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت خانه فرهنگ مادر و کودک در فرهنگسرای الغدیر ادامه داد: این مجموعه بزرگترین و مجهزترین خانه مادر و کودک استان بوده که اغلب کودکان سه تا هفت سال در آن پذیرش می‎شوند و امسال بیش از 22 هزار نفر پذیرش داشته است و به منظور بارور کردن استعدادهای ذهنی و تثبیت یادگیری‎های کودکان، آموزش به روش ابزار و توسط مربیان مجرب و متخصص انجام می‌شود.
مطلبی در ادامه به روند رو به رشد فعالیت‌های قرآنی در فرهنگسرای الغدیر اشاره و اضافه کرد: فعالیت‎های قرآنی این فرهنگسرا توسط دو موسسه مهد قرآن و جامعه القرآن انجام می‎گیرد و امسال 25 حافظ کل قرآن کریم در موسسه جامعه القرآن الکریم فرهنگسرای الغدیر تربیت شده است.
وی هم‎چنین با اشاره به ثبت 2350 اُمین قرآن آموز کم سواد و بی سواد با مشارکت فرهنگسرای بزرگ الغدیر و موسسه جامعه القرآن الکریم گفت: علاوه بر آن امسال 379 هزار نفر در موسسه جامعه القرآن الکریم و 219 هزار نفر نیز در موسسه مهد قرآن این فرهنگسرا در رشته‏های مختلف قرآنی آموزش دیده‎اند.
مدیر فرهنگسرای الغدیر ادامه داد: جهاد دانشگاهی، یکی دیگر از مجموعه‎های فعال در این فرهنگسرا است و امسال بیش از 57 هزار نفر از آموزش‎های این مجموعه برخوردار شده‎اند.
وی در ادامه در خصوص برنامه‎های تجمعی فرهنگسرای الغدیر گفت: این برنامه‎ها شامل جشنواره‎ها، نمایشگاه‎ها، مسابقات، همایش‌ها و گردهمایی است که در مناسبت‎های مختلف در این فرهنگسرا برگزار می‎شود که از آن جمله می‎توان به جشنواره بادبادک پرانی و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد.
مطلبی در بخش دیگری از سخنانش به وجود بیش از هفت هزار جلد کتاب در کتابخانه فرهنگسرای الغدیر اشاره کرد و افزود: این کتابخانه چهار هزار و 500 نفر عضو فعال دارد و اعضا آن بعد از اتمام تحصیلات، کتب درسی خود را به این کتابخانه اهدا می‎کنند.
وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر فرهنگسرای الغدیر در زمینه ساماندهی اوقات فراغت در سطح استان، به تشریح برنامه‎های این فرهنگسرا در این زمینه پرداخت و گفت: امسال بیش از هفت هزار نفر در برنامه های واحد آموزش شهروندی جشنواره تابستانی این فرهنگسرا شرکت داشتند و بیش از 60 برنامه در طول این جشنواره اجرا شد که آموزش بازی های بومی و محلی توسط گروه های مختلف هنری از جمله این برنامه ها بود.
مدیر فرهنگسرای الغدیر همچنین به پاره‎ای از کارگاه‌های برگزار شده در این فرهنگسرا اشاره و بیان کرد: در این مجموعه نزدیک 19 عنوان کارگاه روانشناسی که بیشتر مربوط به مباحث خانواده بوده، برگزار می‎شود و سعی شده در این کارگاه‌ها از اساتید مجرب و برجسته استانی و کشوری استفاده شود که تحکیم خانواده، فرزند پروری و مهارت های زندگی از جمله کارگاه های برگزار شده در این فرهنگسرا است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی در فرهنگسرای الغدیر افزود: برگزاری این نمایشگاه را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص ارائه راهکارها و الگوهای زندگی اسلامی ایرانی بوده است.
مطلبی با بیان این‎که برگزاری موفق نمایشگاه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی، افتخار و برگ زرینی برای فرهنگسرای الغدیر است، ادامه داد: طراحی و ساخت این نمایشگاه نزدیک یکسال طول کشید و در نهایت این نمایشگاه با کمترین هزینه برپا شد و سایر استان‎ها نیز از آن الگوبرداری کردند و هم اکنون نیز این نمایشگاه در چندین استان کشور در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج فرهنگ شهروندی را اصلی ترین هدف فرهنگسرای الغدیر اعلام کرد و افزود: با توجه به تاکیدات شهردار محترم مبنی بر توسعه آموزش های شهروندی در سطح جامعه و بویژه در بین کودکان و دانش آموزان، همکاری تنگاتنگی را با آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز آغاز کرده ایم و در این راستا می‎کوشیم تمامی مدارس این منطقه را تحت پوشش این آموزش‌ها قرار دهیم.
مدیر فرهنگسرای الغدیر در خاتمه خاطر نشان کرد: این فرهنگسرا فضای امنی برای خانواده‎ها است و یکی مراکز محوری فرهنگی شهر محسوب می‎شود.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل‌های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده دار آینده کشور و انقلاب هستند، پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه شصت و هفتاد نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه‌ها، از نظر ایمان و باور بر آنها پیشی گرفته است.

علم الهدی ادامه داد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه دار نسلی بودند که نشان اقتدار آنها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

موزه دفاع مقدس، سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی موزه‌های دفاع مقدس را سنگرهای ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان خواند و بیان کرد: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید اما تحقق چشم اندازهای فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت ها است. موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا، دو زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

وی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون‌ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهدالرضا (ع) می‌شوند. بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

زائران سالانه راهیان نور، افزون از ۴ میلیون نفر

سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در توجه به مسائل فرهنگی و زیرساختی با محوریت ترویج معارف دفاع مقدس گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و همه مسئولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیراً در دستورکار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش‌تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش‌های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه مندان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان‌های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده‌ها و مراکز اسکان گفت: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از ۷ میلیون نفر در سال بود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان‌های اعزام حدود دو سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرآیند زیارت مناطق عملیاتی جنوب دوباره در حال رونق است و با افزایش ۲۰ درصدی در سال جاری به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

کد خبر 6085187

دیگر خبرها

  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است