Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد لکه نفتی که امروز به سواحلی در نزدیکی این کشور رسیده، احتمالا از غرق شدن کشتی ایرانی «سانچی» نشات می‌گیرد.

گارد ساحلی ژاپن همچنین تاکید کرد: نمونه‌های به دست آمده از این آلودگی نشان می‌دهد این لکه رسیده به جزایر نزدیک ژاپن، بقایای مواد نشت کرده از کشتی سانچی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

یک مقام گارد ساحلی ژاپن به رویترز گفت: "آلودگی اولین بار حدود یک ماه پیش به سواحل ما رسید و نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند با توجه به نوع ماده آلوده و مقدار آن،  این آلودگی به حادثه سانچی مرتبط است، چرا که سانچی از نظر ابعاد و میزان نفتی که به دریا ریخته است یکی از بزرگترین حوادث دریایی دهه‌های اخیر است."

توده چرب و سیاه به جای مانده از حادثه سانچی  اولین بار در نیمه بهمن ماه به سواحلی در نزدیکی ژاپن رسید. از آن زمان تاکنون 21 جزیره دیگر مانند اومامی، اوکیناوا و اوشیما در نزدیکی ژاپن به مواد نفتی آلوده شده‌اند.

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد آزمایش‌های گسترده ژاپن در فاصله دهم بهمن ماه تا اواخر این ماه نشان می‌دهد هنوز آلودگی نفتی سانچی به سواحل اصلی ژاپن نرسیده است.

انتهای پیام/

 

گسترش آلودگی نفتی سانچی در سواحل ژاپن

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

دانشجویان معترض ضد جنگ غزه در آمریکا گفتند تا زمانی که تضمین داده نشود پلیس نیویورک یا گارد ملی ایالات متحده علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، در سراسر ایالات متحده، دانشجویان بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در همبستگی با دانشجویان دانشگاه کلمبیا از جمله دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، تظاهراتی را آغاز کرده‌اند. دانشجویان بسیاری از کلمبیا، ییل، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک در بازداشت به سر می‌برند و پلیس وارد عمل شده و زمزمه‌هایی از احتمال مداخله گارد ملی این کشور برای جمع کردن اعتراضات به گوش می‌رسد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که از پایان دادن به تظاهرات خود علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه امتناع می‌ورزند، می‌گویند مقامات دانشگاه تهدید کرده‌اند که گارد ملی و پلیس را برای پاکسازی چادرهایشان وارد می‌کنند.

تجمع حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا

پلیس آمریکا در حال سرکوب دانشجویان معترض

دانشجویان معترض عضو «گروه دانشجویان عدالت برای فسطین در کلمبیا» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) منتشر کردند، گفتند: «تا زمانی که به شکل کتبی تضمین داده نشود که پلیس نیویورک یا گارد ملی علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهیم شد.»

در این بیانیه آمده است: «در طول تاریخ، ما شاهد بوده‌ایم که معترضان مسالمت‌آمیز به‌شدت توسط گارد ملی سرکوب شده و مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ از معترضان "جان سیاه‌پوستان مهم است" در فرگوسن میسوری، تا دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو که به‌خاطر صحبت مسالمت‌آمیز علیه جنگ و ویرانی به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به قتل رسیدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این نگران‌کننده است که دانشگاه کلمبیا در حال پیوستن به صفوف آن ها در تاریخ است، اما ما در تعهد خود به آزادی فلسطین دلسرد نیستیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی توسط Bellwether، هوش مصنوعی آلفابت،