Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:52:07 GMT

289 زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۴۱۰۹

289 زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: با کمک ستاد دیه کشور و استان، خیران زنجانی و گذشت شاکیان، امسال 222 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.

علاء الدین کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 11 نفر از این زندانیان بانوان بودند.
مدیرکل زندان های زنجان با اشاره به بدهی 195 میلیارد و 89 میلیون ریالی کل این محکومان، تاکید کرد: از این میزان بدهی 97میلیارد و 234 میلیون ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی خاطرنشان کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تا کنون بیش از 79 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
وی افزود: آورده محکومان در روند پرداخت بدهی خود، بیش از 18 میلیارد ریال بوده است و هم اکنون نیز 50 پرونده جدید از این محکومان در حال بررسی ستاد دیه استان قرار دارد.
بر اساس آمار اعلام شده، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، طبق آمار اعلامی، طی نیمه نخست سال جاری 38 نفر از مددجویانی که دوره حبس خود را تمام کرده و مدرک مهارت خاصی را داشتند، موفق به استفاده از تسهیلات بانکی به مبلغ 150 میلیون ریال برای اشتغال شدند.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/6085

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان

 غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم آزادی این زندانیان گفت: ۵۰ نفر از این زندانیان، از محکومان جرایم مالی مانند مهریه و نفقه بودند که با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

 محمدی افزود: ۱۰۵ زندانی دیگر نیز با کمک حقوقی و قضایی به مناسب سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، آزاد شدند.

وی افزود: اصلاح و تربیت مددجویان، مهمترین ماموریت و هدف سازمان زندان‌ها است.

محمدی گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز در دستور کار است که ستاد دیه هرمزگان در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، به ۱۲ نفر از زندانیان به نمایندگی از دیگر زندانیان، حجم آزادی اهداء شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد