Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@12:46:12 GMT

تاکسی گرفتن بی‌دردسر با شبکه هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۴۱۶۰

تاکسی گرفتن بی‌دردسر با شبکه هوش مصنوعی

شرکت سونی در زمینه ارائه خدمات تاکسی یاب هوشمند نام چندان شناخته شده‌ای نیست اما قصد دارد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این حوزه هم فعال شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سونی در حال مذاکره با تعدادی از شرکت‌های تاکسیرانی برجسته در ژاپن است تا یک پلت‌فرم تاکسی یابی قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پلت‌فرماز الگوریتم ویژه‌ای بهره می‌گیرد که در زمینه فراخوان تاکسی برای اعزام به محل حضور مسافر و همین طور رساندن وی به مقصد به شاخص‌های متعددی مانند شرایط ترافیکی، وضعیت آب و هوا، حوادث غیرمترقبه و راه بندان‌های پیش بینی نشده توجه می‌کند.

هنوز مشخص نیست این خدمات از چه زمانی ارائه خواهد شد و آیا در کشورهایی به غیر از ژاپن نیز در دسترس خواهد بود یا خیر. در ژاپن استفاده از خودروهای خصوصی و شخصی به عنوان تاکسی ممنوع است و لذا طرح تازه سونی از شانس بالایی برای موفقیت برخوردار است.

تویوتا در این زمینه رقابت جدی با سونی دارد و از جمله ۷۰ میلیون دلار بودجه به طراحی برنامه موبایلی به نام ژاپن تاکسی اختصاص داده است که دسترسی سریع به تاکسی را با استفاده از خدمات هوش مصنوعی ممکن می‌کند.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • تشکیل هیئتی مشورتی در حوزه امنیت هوش مصنوعی
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • امبید به رکورد آیورسن اسطوره‌ای رسید
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک