Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت و درمان با باین اینکه تصورم این نبود که یک شرکت داروسازی در کمتر از یک دهه بتواند ۱۱۰ قلم دارو تولید کند،گفت: بخش خصوصی در زمینه تولید دارو باید حضوری فعال داشته باشد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در مراسم رونمایی از 2 فراورده جدیدی شرکت داروسازی رها اصفهان اظهار داشت: این همان معجزه‌ای است که معتقدیم اگر فرصت برای بخش خصوصی فراهم شود می‌توانیم شاهد اتفاقات خوب در حوزه دارو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از دخالت در حوزه تولید و توزیع داور دست بکشیم، افزود: به هر صورت از اشکال دولتی در این راستا باید جلوگیری کرد و بخش خصوصی باید حضور فعال داشته باشد.

وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: این روزها هر چقد آسیب می‌بینیم به همین دلیل است و ما شاهد مسئولیت پذیری کمتری از سوی دستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه این دو محصول بسیار مورد نیاز کشور است، تصریح کرد:  این دارو فقط از خارج وارد می‌شد و امیدوار هستیم که سازمان غذا و دارو و بیمه به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ما نباید به اسم حمایت از تولید داخلی و اقتصادی مقاومتی به سلامت مردم آسیب برسانیم و به هیچ وجه این اجازه را نمی‌دهیم، ادامه داد: دارو و تجهیزات دارویی موقعی مردم به آن نیاز پیدا می‌کنند که بیمار هستند بنابراین سازمان غذا و دارو در این راستا سخت‌گیری‌های باید انجام دهد.

وی اظهار داشت: هر کجا که اثر بخشی بیشتر بود از داروی خارجی استفاده می‌کنیم اما اگر مساوی و کمتر بود از داروهای داخلی استفاده خواهیم کرد.

وزیر بهداشت و درمان گفت: مشکلات داروسازی کشور در حال حاضر مطالبات مزمن بوده که بیمه‌ها نتوانستند به وظایقشان عمل کنند و وزارت بهداشت به آنها بدهکار است و امیدوارم تا پایان سال به وعهده‌ها عمل شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات داروسازی تبدیل نرخ ارز است که باید منطقی عمل کرده و از مردم حمایت کنیم. در این رستا باید واقع بین باشیم و هم مشکلات مردم و هم مشکلات تولید کننده و وارد کننده را ببینیم.

قاضیس زاده هاشمی خاطرنشان کرد: تصورم این نبود که یک شرکت داروسازی در کمتر از یک دهه بتواند 110 قلم دارویی تولید کند.

به گزارش تسنیم،  در این مراسم از دو قلم داروی جدید با حضور وزیر بهداشت و درمان رونمایی شد. این داروها شامل  قطره چشمی اوتیردول (با نام تجاری لوترا) با کاربرد رفع حساسیت های چشمی  و التهابات پس از اعمال جراحی چشمی و همچنین پتاسیم سیترات (با نام تجاری آلکانف)با کاربرد هیپوکالمی و درمان سنگ های کلیه ومجاری اداری و اسیدوز توبولار کلیوی بودند.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

10 میلیون عدد "وارفارین" ایرانی به‌زودی وارد بازار می‌شود

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه 190، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پبام/

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار