Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا – دولت آلمان اعلام کرد که در پی اقدامات حزب حاکم کامبوج علیه مخالفان دولت این کشور، روادید ویژه اعضای دولت از جمله نخست وزیر را برای سفر شخصی به خاک آلمان، لغو کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی آسیا ، لغو روادید آخرین اقدامی است که علیه دولت «هون سن» نخست وزیر کامبوج ، از سوی دولت‌های غربی و در پی انحلال حزب مخالف دولت «نجات ملی کامبوج» (CNRP)، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حزب «نجات ملی کامبوج» به درخواست حزب حاکم و به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت، در آستانه انتخابات سراسری در ژوئیه 2018 (تیر 97) منحل شده است.
گروه‌های مدنی می‌گویند که «هون سن» و متحدانش سرکوب مخالفین را در آستانه انتخابات تشدید کرده اند.
آن‌ها همچنین دولت را به سوء استفاده از قدرت، دخالت در نظام قضایی کشور و سرکوب رسانه‌های مستقل متهم کرده اند.
اتحادیه اروپا در ماه دسامبر (آذر 96) اعلام کرده بود که کمک‌های نقدی برای برگزاری انتخابات سراسری سال 2018 کامبوج را لغو کرده است چرا که با غیبت حزب اصلی مخالف دولت، انتخابات مشروع نخواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان در خصوص لغو روادید برای دولتمردان کامبوج اظهار داشت: وزارت خارجه آلمان تعلیق روادید ویژه برای اعضای دولت کامبوج، از جمله نخست وزیر و خانواده اش، مقامات ارشد نظامی و رئیس قوه قضاییه این کشور را تأیید می‌کنید.
وی همچنین اعلام کرد که وزارت خارجه آلمان در حال رایزنی با دیگر کشورهای اروپایی است تا اقدامات مشابهی را علیه دولت کامبوج انجام دهند که سرکوب رسانه‌ها، سازمان‌های غیر دولتی و حزب سیاسی مخالف را در کارنامه دارد.
«کیم سوخا» رهبر حزب «نجات ملی کامبوج» سال گذشته به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت کامبوج با کمک ایالات متحده آمریکا دستگیر شد.
«سوک آیسن» سخنگوی دولت کامبوج در واکنش به اقدام لغو روادید از سوی دولت آلمان، اظهار داشت که دولت این کشور هنوز پیام رسمی‌ای از سوی دولت آلمان دریافت نکرده است.
وی بیان داشت که به نظرش این مسئله چندان مهم نیست و در آخر افزود: اگر به آلمان نتوانیم برویم، نخواهیم مرد.»
«هون سن» نخست وزیر کامبوج، 32 سال پیش و در سن 33 سالگی به قدرت رسیده است و اعلام داشته که می‌خواهد 10 سال دیگر در قدرت بماند.
آساق****241**1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران

جمعی از اعضای هیأت دولت امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ پس از جلسه در محوطه نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ دادند.

دیگر خبرها

  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع شد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است