Web Analytics Made Easy - Statcounter

بناب- سرپرست فرمانداری بناب گفت: وام های اشتغال زایی پرداخت شده برای طرح ها را اگر درست و در جای خود هزینه نشوند، عودت می دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین رفیعی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب با تأکید بر نظارت لازم برای بکارگیری وام های اشتغال زایی در طرح های مصوب تصریح کرد: در هر مرحله ای اگر مشخص شود گیرندگان وام مبالغ دریافتی را در جای دیگری به غیر از طرح هزینه کرده اند، وام ها را باز پس خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان بناب مبلغ۵۷ میلیارد ریال وام در قالب طرح های پشتیبان و وام روستایی اختصاص یافته است که تا کنون۲۵۳ طرح به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال در کمیته اشتغال به تصویب رسیده است.

نماینده عالی موقت دولت در شهرستان بناب سود بانکی تسهیلات پشتیبان را ۴ درصد و وام روستایی را ۸ درصد اعلام و اظهار کرد: ۱۵ طرح نیز در قالب وام های فراگیر در این شهرستان مصوب شده اند که میزان سود آنها ۱۶ درصد است اما برش شهرستانی  این وام ها تاکنون مشخص نشده است.

رفیعی در ادامه از عدم همکاری برخی از ادارات در خصوص ثبت نام اشتغال در سامانه رصد انتقاد کرد و گفت: برخی از ادارات در این زمینه به تعهدات خود عمل نمی کنند.

وی تصریح کرد: از۳ هزار و ۲۰۰ نفر تعهد اشتغال شهرستان تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر صاحب شغل جدید شده اند.

سرپرست فرمانداری بناب همچنین از اینکه بخش خصوصی در قبال ارائه طرح مبالغ هنگفتی از متقاضیان تسهیلات دریافت می کنند؛ گلایه کرد و گفت: بسیاری از این طرح ها به علت عدم کارشناسی موفق به دریافت وام نمی شوند، از این رو ادارات ذی ربط موظف به همکاری با متقاضیان جهت ارائه طرح هستند.

این گزارش حاکی است، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بناب نیز در این جلسه از بی کار شدن ۳۸۱ نفر در ۱۱ ماه اول امسال و تشکیل پرونده بیکاری برای آن ها خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۶ نفر مجدداً صاحب کار شده و پرونده ۱۰۰ نفر نیز به شهرستان های خود ارجاع شده است.

صمد اخلاصی افزود: بررسی های بعمل آمده نشان می دهد یک سوم فرصت های شغلی شهرستان بناب توسط شهروندان دیگر شهرها تأمین می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح کارورزی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵۹ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و این در حالی است که سهم شهرستان بناب فقط ۱۶۵ نفر است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بناب افزود: ۱۹ واحد نیز در این طرح ثبت نام کرده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرام رئیسی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز و ۵۰۰ نفر نیز دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: از جمله خدمات امداد ویژه این قشر می‌توان به پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توانمندسازی، مشاوره تحصیلی و دوره‌های آموزش تست‌زنی و آمادگی برای کنکور ویژه دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد.

رئیسی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر حامی معلم، حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، ابراز کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم، یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

کد خبر 749443

دیگر خبرها

  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی