Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@23:29:13 GMT

الگوهای رفتاری شهروندان را تغییر دهیم

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۴۴۱۳

الگوهای رفتاری شهروندان را تغییر دهیم

یک کارشناس اقتصاد شهری گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیاز به یک آگاهی همه جانبه در راستای رعایت قوانین و حاکمیت آن و توجه به مسائل زیست محیطی داریم.

رضا نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: توسعه پایدار به معنای ارتقاء کیفیت زندگی شهری با در نظر گرفتن منافع نسل‌های بعدی است به گونه‌ای که بدانیم شهر و منافع آن تنها متعلق به یک شخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر همین اساس برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیاز به یک آگاهی همه جانبه در راستای رعایت قوانین و حاکمیت آن و توجه به مسائل زیست محیطی داریم که تنها برخی از جوامع به آن رسیده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان عنوان کرد: به طور مثال شهر لندن در دهه ۵۰ میلادی، بسیار کثیف و آلاینده بود و برای مسئولان و شهروندان آن، کسب منافع مالی از هر مسئله ای مهمتر به نظر می‌رسید، اما به مرور زمان این شهر در مسیر توسعه پایدار قرار گرفت و در جهت حفظ الزامات زیست محیطی قدم برداشت، پس از آن نیز بر روی مزیت‌های شهر تمرکز کرده و برنامه ۳۰ ساله ای را برای پیشرفت آن تدوین شد، بنابراین مدیریت شهری اصفهان نیز باید تصمیمات بلندمدت تری برای تحقق توسعه پایدار شهری بگیرد.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به شرایط ایده آل در زمینه توسعه پایدار نباید مسیرهای تجربه شده را تکرار کنیم، گفت: تغییر الگوهای رفتاری شهروندان نیز باید مدنظر گرفته و آموزش‌ها از دوران کودکی شروع شود تا کودکان به معلمان انضباطی بزرگترها تبدیل شوند و در نهایت شهروندان بتوانند با رعایت انصاف و ادب از ساز و کار مدیریت شهری انتقاد کرده و راهنمایان خوبی برای مسئولان شهری باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه توسعه یافته حجم نرده‌های سطح شهر کم شده و خط‌کشی‌ها جایگزین آن می‌شود، زیرا ساکنان این شهر به خوبی دریافته اند که برای رعایت نظم و انضباط الزاما نیازی به موانع فیزیکی ندارند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد