Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نمايندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را مجاز کردند از طريق سازمان توسعه‌اي و شرکت هاي تابعه خود نسبت به مشارکت خصوصي- عمومي داخلي و خارجي به‌ منظور انجام طرح ‌هاي دولت الکترونيک و توسعه خدمات الکترونيکي از جمله هوشمندسازي مدارس اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان در ادامه جلسه علني امروز -پنج شنبه- مجلس شوراي اسلامي در ادامه بخش هاي هزينه اي بودجه 97 کل کشور، بندهايي از تبصره 18 را تصويب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به شرکت هاي تابعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه دادند با تأييد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تا مبلغ يک ‌هزار و 400 ميليارد ريال از محل منابع داخلي خود و براي کمک به سرمايه‌گذاري‌هاي خطرپذير، ايجاد کارور(اپراتور)هاي ارائه‌کننده خدمات الکترونيکي در تمام بخش ها، حمايت از طرح (پروژه)‌هاي توسعه‌اي اشتغال‌آفرين و يا صادرات کالا و خدمات در اين بخش توسط بخشهاي خصوصي و تعاوني به صورت وجوه اداره‌شده بر اساس آيين‌نامه‌اي که به پيشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهيه شده و به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد، اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کنند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بند ديگري به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه دادند ازطريق سازمان توسعه‌اي و شرکتهاي تابعه خود نسبت به مشارکت خصوصي- عمومي داخلي و خارجي به‌منظور انجام طرح (پروژه)‌هاي دولت الکترونيک و توسعه خدمات الکترونيکي از جمله هوشمندسازي مدارس اقدام کند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصويب کردند منابع مورد نياز جهت سرمايه‌گذاري بخش دولتي از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و منابع داخلي شرکت هاي تابعه با تأييد سازمان برنامه و بودجه کشور تأمين مي‌شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بندالحاقي 1 بخش هزينه اي تبصره 18، دولت را مکلف کردند از طريق سازمان‌هاي توسعه‌اي به‌منظور ايجاد اشتغال و رونق توليد و در راستاي توسعه سرمايه گذاري در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و زيربنايي و در اجراي مواد قانون برنامه ششم توسعه با رعايت قانون اجراي سياستهاي کلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي نسبت به اجراي طرحهاي سرمايه‌گذاري، زيرساختي و نوسازي صنايع با در نظر گرفتن مزيتهاي منطقه‌اي و آمايش سرزمين با اولويت مناطق کمتر توسعه‌يافته و محروم با به کارگيري ابزارهاي متنوع تأمين منابع مالي (منابع داخلي سازمان‌هاي توسعه‌اي، وجوه حاصل از واگذاري شرکتهاي وابسته به سازمان‌هاي توسعه‌اي تسهيلات بانکي و منابع خارجي) اقدام کند.
سيام**9121**1055
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و ۲ این طرح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و 2 این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ماده یک این طرح را با 147 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع به تصویب رساندند.

بر اساس ماده یک این طرح؛ به منظور دستیابی به فناوری های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی و توسعه آن ها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برتر ساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تامین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می شود با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید محسن فخری زاده، تشکیل می گردد.

همچنین نمایندگان با ماده 2 این طرح با 147 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع موافقت کردند.

در ماده 2 این طرح آمده است: سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت موسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چارچوب مقررات نیروهای مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری