Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ژنرال ارشد کره شمالی در حالی قصد دارد برای شرکت در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر کند که دختر رئیس جمهور آمریکا نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا با یک ژنرال ارشد کره شمالی در مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی تاثیر زیادی بر کاهش تنش ها در شبه جزیره کره داشته است. تحلیلگران سیاسی بر این باورند که مواضع اخیر کره شمالی نشانگر تمایل پیونگ یانگ برای کاهش تحریم های بین المللی و تضعیف اتحاد بین سئول و واشنگتن است.

پیش از این کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواهر خود در صدر یک هیئت عالی رتبه به کره جنوبی فرستاده بود تا در مراسم افتتاحیه این بازی ها شرکت کند. هیئت کره شمالی رسما از رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ دعوت به عمل آورده است. در مراسم افتتاحیه این بازی ها مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز حضور داشته است.

کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ از ایوانکا که یکی از مشاوران ارشدش به شمار می رود خواسته است تا ریاست هیئت عالی رتبه آمریکایی برای سفر به کره جنوبی را بر عهده داشته باشد.

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی نیز یک هیئت 8 نفره را به ریاست کیم یونگ چول ژنرال ارشدی که روابط بین دو کره را در حزب کارگران کره شمالی زیر نظر دارد، اعزام خواهد کرد.

نام این ژنرال ارشد کره شمالی در فهرست سیاه تحریم های یکجانبه کره جنوبی قرار دارد. البته شورای امنیت سازمان ملل این ژنرال ارشد کره شمالی را تحریم نکرده است. این ژنرال کره شمالی ظاهرا پیش از این مسئول فعالیت ها و عملیات جاسوسی این کشور بوده و متهم به دست داشتن در حمله به یک کشتی کره جنوبی در سال 2016 با اژدر است که منجر به مرگ 46 نفر شده است.

سئول همسایه شمالی خود را به خاطر این حمله سرزنش کرده است ولی پیونگ یانگ این اتهامات را رد می کند.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی سعی کرده است تا از فرصت برگزاری بازی های المپیک زمستانی برای کاهش تنش ها با کره شمالی استفاده کند و زمینه لازم برای مذاکره بین واشنگتن و پیونگ یانگ را اماده نماید.

خبرگزاری یونهاپ تیز اعلام کرده است که ایوانکا ترامپ روز جمعه در ضیافت شام رئیس جمهور کره جنوبی شرکت می کند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ تاکید کرده است که ایوانکا ترامپ هیچ برنامه ای برای مذاکره و دیدار با مقام های کره شمالی ندارد.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه

به گزارش خبرآنلاین،اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از امروز (۳ اردیبهشت) و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

مهر در خبری نوشت:طی امروز تا چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.
براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898303

دیگر خبرها

  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • استقبال لاپید از استعفای ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود