Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: ۳۶۷ هزار و سیصد و دو نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند وحق بیمه ۷۶ درصد جمعیت بیمه شدگان ایلامی رایگان است. ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ استانها ایلام نظرات

نورالدین رحیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ایلام، اظهار داشت: 367 هزار و سیصد و دو نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: از این تعداد 240 هزار و دویست و هفتاد و دو نفر در صندوق عشایر و روستائیان و 67 هزار و 26 نفر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت و سی و پنج هزار و 690 نفر تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان و سایر اقشار با جمعیت بیست و چهار هزار و 309 نفر تحت پوشش بیمه سلامت دراستان هستند.

وی گفت: بحث بیمه سلامت درکناربحث امنیت که نیاز اساسی جامعه است از اهمیت ویژه برخوردار و بیمه سلامت امید به زندگی را افزایش و جامعه را از دغدغه آینده نجات می‌دهد.

وی به ارائه خدمات انجام‌شده توسط بیمه سلامت اشاره و گفت: 35 هزار بیمه‌شده تحت عمل جراحی از سال 95 قرارگرفته‌اند که حجم عظیمی از خدمات گیرندگان را دربرمی گیرد.

رحیمی در خصوص پرداخت مطالبات درمانگاهها و پزشکان و بیمارستان‌ها بیان کرد: مطالبات درمانگاه، بیمارستان به میزان 25 درصد و طلب مراکز بهداشتی درمانی روستایی را تا 50 درصدآبان پرداخت‌شده است.

رحیمی یادآور شد: در حال حاضر به دلیل محرومیت استان و عدم توان پرداخت حق بیمه 76 درصد جمعیت بیمه شدگان در استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تصریح کرد: همپوشانی با سایر بیمه ها نیز امکان پذیر است که پس از ثبت نام مجدد و بررسی کد ملی فرد مشمول بیمه قرار می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت استان های محروم از جمله ایلام از شرایط بهتری برخوردار هستند؛ چرا که در گذشته و پیش از آغاز طرح تحول نظام سلامت پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های استان حضور نداشتند که با اجرای این طرح مشکل برطرف شده است و خدمات رادیولوژی، سی تی اسکن و ام آر ای در استان فعال است و مشکل همشهریان برای مراجعه به استان های همجوار برطرف شده است.

وی به ارائه خدمات در مانی به بیماران خاص را از وظایف بیمه سلامت دانست و گفت: 431 نفربیمارخاص تحت پوشش بیمه سلامت استان بوده که هزینه‌های آنان به‌صورت رایگان پراخت می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7718/P1336/S6,52/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص

محمد ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در برنامه روز جهانی تالاسمی در خصوص اقدامات صندوق بیماران خاص گفت: درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان بوده و هزینه آنها در بخش های غیر دولتی بر اساس بودجه صندوق بیماران خاص کاهش پیدا کرده است. 

ناصحی ادامه داد: بسته خدمتی جدید در بیمه سلامت از جمله بسته های جدید اوتیسم و کاشت حلزون تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفته است. همچنین خدمات بیماران تالاسمی تحت پوشش صندوق بیماران خاص است. 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: اکنون تولد بیماران تالاسمی ماژور به حداقل و حتی در مواردی به صفر رسیده است.

او گفت: قیمت های جدید پس از دریافت از سازمان غذا و دارو در سامانه بارگذاری خواهد شذ تا بیماران مابه التفاوت قیمت جدید و افزایش یافته را نپردازند. برخی از بیماران نسبت به داروی تولید داخل حساسیت دارند که بیمه سلامت ۹۵ درصد از هزینه های آن را پرداخت می کند. 

ناصحی گفت: شش میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج را داشته ایم. بسته خدمتی دندانپزشکی برای ۱۰ بیماری خاص بارگذاری شده و می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: ۵۳ بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده و هزینه های دارویی و بستری آنها با پوشش بیمه سلامت در راستای اجرای نسخه الکترونیکی و کاهش پرداختی از جیب مردم ، پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: بسته های ارائه خدمات حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شامل تشخیصی، دارویی و توانبخشی غنی بوده و در حال بازبینی هستند و باید خدمات مناسبی برای بیماران ارائه شود و با توجه به اینکه شمار بیماران سه برابر حجم بیماری ها است باید تعداد آنها با ارائه خدمات بهتر و پیشگیری کمتر شود‌.

وی بیان کرد: بیش از ۲ میلیون بیمار نشان دار شده و به دنبال آن هستیم همه بیمه شدگان بتوانند از خدمات صندوق بیماران خاص استفاده کنند و داروهای گران قیمت از جمله سرطانی و اس ام ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انواع بیماری مغزی، روانی مزمن، دیابت، قلبی، سرطان، پارکینسون، صرع، تالاسمی، آسیب های شنوایی شدید، پیوند کلیه، نارسایی کلیه و غیره جزو صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج هستند و به بیماران خدمات ارائه می شود.

ناصحی اظهار داشت: در بخش دارویی بیماران هموفیلی فقط ۵ درصد فرانشیز دریافت می کنند و خدمات تامین اندام مصنوعی مانند قطع عضو دیابت ۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت داد: انسولین های تزریقی  پر هزینه ترین داروها برای صندوق های بیمه گر بوده و داروی متفورمبن  دیابت پر مصرف تربن دارو برای بیمه ها است. 

وی بیان کرد: بیمه سلامت داروخانه ها را برای ماه اسفند سال گذشته  پرداخت کرده و در حال برنامه ریزی برای پرداخت فروردین هستیم.  بودجه بیمه سلامت افزایش ۶۹ هزار میلیارد تومان برای سال جدید داشته است. 

ناصحی ادامه داد: در بخش بستری سامانه سپاس به صورت الکترونیکی است و بیمه سلامت پرونده ها را برای ارزبابی به دقت رسیدگی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد