Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر غفور راستین روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: واحدهای امدادی فوریت‌ های پزشکی استان اصفهان از ساعات اولیه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج، در محل سانحه مستقر شدند و تا پایان عملیات کشف و انتقال اجساد در محل حضور خواهند داشت.
وی افزود: از ساعات اولیه وقوع سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران– یاسوج در ارتفاعات کوه دنا، جلسه مدیریت بحران در بخشداری دناکوه از توابع شهرستان سمیرم با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم، 22واحد امدادی از فوریت‌های پزشکی در قالب 20دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه خودرو فرماندهی متشکل از 50 پزشک، کارشناس و تکنسین فوریتهای پزشکی از اورژانس در محل حادثه مستقر شدند.
مدیر حوادث و فوریت‌ های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع این واحدهای امدادی، 8 کدِ (واحد امدادی) عملیاتی در دامنه کوه و خودروی اتوبوس آمبولانس در دو راهی روستای کهنگان و بقیه در روستای بیده استقرار یافتند.
وی خاطرنشان کرد: بالگرد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان نیز از روز دوم حادثه، در محل استقرار یافته و چندین مرتبه برای انجام عملیات تجسس برفراز کوه دنا به پرواز درآمد.
راستین اظهار کرد: واحدهای عملیاتی فوریت ‌های پزشکی اصفهان به 2 نفر از خانواده‌های متوفیان و چندین بیمار بصورت سرپایی و انتقال به مراکز درمانی امدادرسانی کردند
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه محل سقوط هواپیما در ارتفاع چهارهزار متری کوه دنا بوده است افزود: فاصله 12 کیلومتری محل استقرار واحدهای امدادی تا مرکز بخش، صعب العبور بودن مسیر و سرمای شدید منطقه، شرایط سختی را برای تیم‌های امدادی ایجاد کرده است؛ اما تعدادی از واحدهای فوریت‌های پزشکی اصفهان و بالگرد اورژانس هوایی تا پایان عملیات همچنان در محل حادثه حضور خواهند داشت.
دکتر راستین یادآور شد: از ابتدای وقوع این سانحه، اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی یاسوج و 20 دستگاه آمبولانس و تیم های پزشکی و نمایندگان اورژانس کشور نیز در محل حضور داشتند و اکنون تیم های یاسوج برای ادامه امدادرسانی در شهر سی سخت از توابع یاسوج مستقر شده اند.
دو هزار نفر از عوامل امدادی، نظامی و انتظامی، اجرایی و عملیاتی در منطقه سقوط حضور دارند.
هواپیمای ATR72 آسمان که از تهران عازم یاسوج بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در میانه راه و از آسمان اصفهان به دلیل نامعلوم، به سمت تهران تغییر مسیر داده است اما پس از چند دقیقه از صفحه رادار محو شد.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.
این هواپیما هرروزه یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس دارد که میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کند.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا با دارا بودن افزون بر 108 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
اورژانس 115 استان اصفهان با بهره‌مندی از 134 پایگاه شامل 68 پایگاه شهری، 65 جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد اورژانس موتوری و یک پایگاه مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به صورت شبانه‌روزی می پردازد.
گ/7135 /1339
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس

میعاد فر در نشست با استاندار همچنین با بیان اینکه به زودی ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یابد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان مرکزی اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد تا دهه فجر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست با بیان اینکه ۵۳ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعال است گفت: برای ارائه خدمات بهتر در استان به ۱۶ پایگاه دیگر نیاز است.

جاودان سیرت به فرسوده بودن ناوگان زمینی اورژانس استان اشاره و اضافه کرد: ۳۳ دستگاه از آمبولانس‌های اورژانس استان، بالای ۱۵ سال عمر دارند.

احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست تامین اورژانس هوایی برای شهرستان کهگیلویه را یک ضرورت دانست و گفت: در بودجه سال جدید برای تامین بالگرد به این شهرستان اعتبار تخصیص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد