Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گناوه - ايرنا - روابط عمومي گمرک بندر گناوه در اطلاعيه اي اعلام کرد: اين گمرک تعطيل نيست و بر اساس مصوبه هيات وزيران ترخيص کالاي ملواني در اين بندر انجام مي شود.

به گزارش ايرنا، در اين اطلاعيه که يک نسخه آن روز پنجشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: اگرچه هيچ مراجعه کننده اي براي ترخيص کالاي ملواني طبق مصوبه دولت به گمرک بندر گناوه مراجعه نداشته اما کارکنان اين گمرک آمادگي لازم براي ترخيص کالا وفق مقررات را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روبط عمومي گمرک بندر گناوه در اطلاعيه خود آورده است: اما اين گمرک طبق قانون اجازه خروج کالاي بيشتر از ميزان تعيين شده در مصوبه دولت را به هيچ کس نخواهد داد.
مديرعامل تعاوني لنجداران بندر گناوه روز گذشته در نامه اي به مديرکل گمرک اين شهرستان اظهار کرد: باتوجه به تعطيلي ترخيص کالاي همراه ملوان توسط گمرک و نظر مساعد مسئولان استان در راه اندازي و تداوم تخليه و ترخيص، درخواست مي شود نسبت به تداوم اعطاي ته لنجي به روال معمول اقدام شود.
سيدعلي موسوي گماراني در نامه خود افزوده است: هم اينک بيش از 70 شناور در خور گناوه پهلو گرفته و در نوبت تخليه قرار دارند و باتوجه به افزايش روز افزون شناورهاي داراي محموله در خور و اخطاريه هاي هواشناسي درصورت وقوع حوادث احتمالي، مسئوليت خسارت جبران ناپذير لنجداران بر عهده چه ارگاني خواهد بود.
وي در اين نامه آورده است: از مديرکل گمرک گناوه درخواست مي شود نسبت به تداوم اعطاي تسهيلات ته لنجي به روال معمول اقدام شود.
هيات وزيران درجلسه 18/ 5/ 1396 به پيشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل يکصدوسي وهشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران آيين‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهاي دريايي سنتي با ظرفيت کمتر از 500 تن و ساماندهي و نوسازي آن شناورها را در 18 ماده مصوب کرد.
براساس ماده 7 اين آيين نامه شناورهاي دريايي سنتي با ظرفيت کمتر از500 تن (لنج تجاري) در صورت تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار دادن ملوانان شاغل در آن شناور و برخوردار شدن آنان از مزاياي بيمه تأمين اجتماعي از قبيل بازنشستگي، بيمه درمان، عيدي آخر سال و ساير موارد مربوط، مجاز هستند در هر سال براي هر شناور و هر ملوان حداکثر شش نوبت و در هر نوبت به ازاي هر ملوان تا سقف 100 ميليون ريال از معافيت ملواني مندرج در تبصره (3) ماده (1) اين آيين‌نامه استفاده کنند.
براساس تبصره 2 ماده 7 اين آيين نامه نيز معافيت‌هاي ملواني براي شناورهاي زير 200 تن حداکثر 6 نفر، براي201 تا 350 تن حداکثر هفت نفر و براي 351 تا 500 تن حداکثر هشت نفر و در هر حال براي حداکثر 6 سفر در طول يکسال اعمال مي‌ شود.
در مناطقي که تعداد سفر متداول شناورها بيش از 6سفر است سفرهاي مازاد شناور مشمول معافيت نبوده و ترخيص کالا در هر حال مشمول مقررات صادرات و واردات کشور است.
اما ملوانان و صاحبان شناورهاي سفاري و باري در بندرهاي استان بوشهر بويژه گناوه، ديلم، ريگ و بندر دير که تامين معيشت و شغل مردم بيشتر از طريق ملواني است بخش هايي از اين مصوبه دولت در زمينه کالاي همراه ملوان (ته لنجي) را به دليل آنچه ايجاد محدوديت هاي که براي فعاليت اين قشر، کاهش درآمد و سخت کردن معيشت آنان عنوان مي کنند، قبول ندارند و خواهان بازنگري و اصلاح آن هستند.
به همين دليل از زمان اجراي اين مصوبه در مهرماه امسال تاکنون اين دومين بار است که از تخليه کالا در بندرها خودداري مي کنند.
بندر گناوه در شمال استان بوشهر بيش از يکهزار فروند شناور باري دارد که با سفر به کشورهاي عرب حوزه جنوبي خليج فارس در امر دريانوردي فعاليت دارند و هر شناور در سفرهاي دريايي هشت تا 10ملوان را به همراه دارد.
6164/6043**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب گرایلو عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی در چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی گفت: امید است انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های ترانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در مجتمع بزرگ بندر امام، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از ۲ برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

کد خبر 6088182

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی