Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که نزدیک به دو ماه از ابلاغ طرح اشتغال فراگیر می‌گذرد، اما هنوز شهرستان اصفهان عملکرد مطلوبی نسبت به سایر شهرستان‌های کشور در این حوزه نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین معضل امروز جوانان مسئله اشتغال و بیکاری است، این درحالی است که از دولت های هفتم و هشتم تحت عناوین و طرح های مختلف و در دولت نهم و دهم نیز با نام کارآفرینی، تسهیلاتی برای اشتغالزایی ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس ۶۰ درصد از این وام های اعطایی بِلانتیحه ماند، اما با اصلاحاتی، این روند هنوز دنبال می شود تا مشکل بیکاری رفع شود. از این رو دولت تحت عناوینی با نام «طرح اشتغال فراگیر»، «طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایر»، «مهارت آموزی در محیط واقعی کار توسط سازمان فنی حرفه ای» و «کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی» درصدد ایجاد اشتغال، با تاکید به مهارت آموزی است.

با توجه به این موضوع دهمین کارگروه اشتغال شهرستان اصفهان صبح امروز (پنجشنبه ۳ اسفند) با حضور فرماندار اصفهان، بخشداران، مدیران عامل بانک ها، مدیران دستگاه های اجرایی، کارشناسان اشتغال و... در فرمانداری اصفهان برگزار شد.

سهم اصفهان از میزان اعتبارات کشوری طرح اشتغال فراگیر ۶۸۶ میلیارد تومان است

به گفته احمد رضوانی فرماندار اصفهان از زمان ابلاغ طرح اشتغال فراگیر دو ماه می گذرد و سهم شهرستان اصفهان از میزان اعتبارات کشوری ۶۸۶ میلیارد تومان است، با توجه به این موضوع متقاضیان شرکت در این طرح باید به سامانه کارا مراجعه کنند، اما تا به امروز جذب خوبی در این بخش نداشته ایم و باید تا زمان باقیمانده به پایان سال این میزان را جبران کنیم.

وی افزود: متاسفانه تنها ۴۵ میلیارد تومان از این سهمیه، از سوی اداره کار مصوب شده است و باید در این مورد توضیح دهند.

فرماندار اصفهان با اشاره به تجمعات همه روزه در شرق اصفهان تصریح کرد: طی پیگیری های استاندار اصفهان قرار است، حق آبه کشاورزان به صورت نقدی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوع مشاغل خانگی اقدامات خوبی انجام شده است، اضافه کرد: از سویی دیگر نسبت به طرح کارورزی بی توجهی شده است.

عدم همکاری اداره کار

در ادامه این جلسه حدیدی معاون اعتباری بانک سپه استان اصفهان گفت: در حالی که گفته می‌شود بانک ها برای تحقق طرح اشتغال فراگیر همکاری نمی کنند، اما اداره کار در این راه طرح های لازم را به بانک ارایه نکرده است، با این حال بانک پیش‌قدم شد و جلسه ای را برای رسیدگی به این موضوع برگزار کرد.

وی افزود: اعضای کارگروه باید طرح اشتغال فراگیر را مطالعه کنند و هم اندیشی لازم را انجام دهند، همچنین در برخی شهرستانها بدون حضور نماینده بانک طرح هایی مصوب می شود که این خلاف دستورالعمل است، با این حال تا امروز برای طرح های اشغالزایی سه هزار و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب کردیم.

یدک کشیدن نام طرح ها

در ادامه نمازی، نماینده اداره امور عشایر گفت: اینکه گفته می شود «طرح اشتغال روستایی و عشایری» صرفا نامی است که در آن توجهی به فضای کار عشایری نشده است.

وی افزود: فضای کار عشایری بسیار متفاوت تر از فعالیت های روستایی است، زیرا عشایر دسترسی به جاده، گاز و ... ندارند و بالاترین امکاناتی که این افراد دارند، چادر و فنس است. در نهایت برای اجرای طرح ها زمان اندکی باقی مانده، اما آیا امروز عشایر در استان اصفهان وجود دارند؟

وی افزود: اغلب عشایر در قشلاق هستند و در منطقه حضور ندارند و تا زمان بازگشت دو ماه از سال می‌گذرد، از این رو در فرصتی اندک نمی توان طرح های عشایر را دریافت کرد.

دو هزار و ۸۶۳ نفر سهمیه طرح کارورزی اصفهان است

نادری نماینده سازمان صنعت و معدن نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان صنعت ۱۶ طرح ارائه داده اشت، اما امروزه باید طرح های اولویت‌دار مد نظر باشد.

همچنین میرهادی نماینده اداره کار نیز در این جلسه گفت: صحبتی که آقای فرماندار در مورد میزان مصوبه کل اعتبار طرح اشتعال فراگیر شده است، به میزان ۵۶ میلیارد و نه ۴۵ میلیارد تومان است، همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه اشتغال روستایی مصوب شده است.

وی اضافه کرد: ادارات نباید مسابقه پرداخت تسهیلات بگذارند، این درحالی است که آموزش های لازم باید قبل از اشتغال ارایه شود.

نماینده اداره کار در کارگروه اشتغال شهرستان با اشاره به لزوم توجه به طرح کارورزی افزود: دو هزار و ۸۶۳ نفر سهمیه طرح کارورزی مربوط به شهرستان اصفهان است، اما از این میزان تنها ۱۵ نفر کارورز جذب شده است!

میرهادی تصریح کرد: قطعا اداره کار و سایر ادارات پیگیر این موضوع نبوده اند. این درحالی است که تاکنون جلسات زیادی برگزار شده است اما «هر چقدر دیوار جواب داد» این دستگاه ها هم جوابشان درباره این طرح را داده اند! عملکرد شهرستان اصفهان درمورد این طرح ۷.۸ درصد است این درحالی است که کرمان در این طرح ۳۰ درصد عملکرد مثبت داشته است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد