Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی  بهبود وضعیت کسب و کار را از اولویت های کاری اعلام کرد و  گفت: باید همه دست در دست هم دهیم و پیمان ببندیم که سال ۹۷ را سال بهبود کسب و کار در استان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی ۲۴ رویکرد دارد که می توان بسیار برای حل مشکلات اشتغال تاثیرگذار باشد گفت: پروژه های ملی که اعتبارات آن نیز ملی است، لذا مدیران دستگاههای اجرایی باید در قالب اقتصاد مقاومتی آنها را مشخص کنند تا برای تصویب به آقای جهانگیری تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند ادامه داد: پروژه های اقتصاد مقاومتی رویکرد اقتصادی و اشتغالزایی دارد و به نوعی باید پروژه هایی باشند که در آنها جهش اقتصادی ملموس باشد و منفعت آن به جیب مردم برسد تا در شاخص های عدالت اجتماعی بتواند اثر گذار واقع شود.

وی بار دیگر وضعیت فضای کسب و کار را در استان نامطلوب اعلام کرد و گفت: متاسفانه شاخص های این فضا در استان بسیار نامناسب است که بسیاری از آنها به عملکرد ساختار اداری خود ما برمی گردد دستگاهها ظرف مدت ۱۵ روز باید شاخص ها را بررسی و برنامه بهبود فضای کسب و کار را برای سال آینده تدوین کنند تا هرسه ماه یکبار که توسط اتاق بازرگانی کشور بررسی می شود بتوانیم جایگاه مناسبی را کسب کنیم.

بازوند  گفت: ما قابلیت های  چشمگیری در کشاورزی داریم اما  متاسفانه شاخص ما در کشت گلخانه بسیار ضعیف است در استان کرمانشاه حدود ۳۴۱ هکتار ظرفیت گلخانه ای را مشخص کردیم که طی نامه ای به تفکیک شهرستان به فرمانداران و دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود می توان طی این برنامه سالیانه ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان احیاء و به بهره برداری رساند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود