Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش جدید شاخص فساد جهانی از سوی "سازمان بین المللی شفافیت" منتشر شده که در این گزارش جایگاه ایران با رشد یک نمره‌ای از شاخص 29 در سال 2016 به شاخص 30 در سال 2017 رسیده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "سازمان شفافیت بین المللی"، در گزارش جدید وضعیت فساد در کشورها در سال 2017 شاخص متوسط 180 کشور جهان بدون تغییر در عدد 43 مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است این شاخص بین 0 و 100 است و هر چه امتیاز کشورها به 100 نزدیک‌تر باشد نشانه عدم فساد و هر چه شاخص عددی کشورها به 0 نزدیک تر باشد نشانه فساد پذیری بیشتر کشورهاست.

بر اساس گزارش سازمان شفافیت بین المللی وضعیت بیش از دو سوم کشورهای جهان – بیش از 120 کشور- از منظر وجود فساد زیر شاخص 50 است و این مساله نشان دهنده فساد نسبی در این کشورهاست.

همچنین بر اساس گزارش جدید، در بسیاری از کشورهایی که فساد در آنها زیاد است روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی به قیمت جانشان به شفافیت‌پذیری بیشتر سیستم کمک می کنند.

در گزارش امسال 3 کشور نیوزیلند، دانمارک و فنلاند با کسب شاخص‌های به‌ترتیب ‌89، 88 و 85 پاک ترین کشورهای جهان و 3 کشور سومالی ، سودان جنوبی و سوریه به ترتیب با کسب شاخص‌های 9، 12 و 14 فاسد ترین کشورهای جهان هستند.

ایران در سال 2017 در رده 130 ام ایستاده است و شاخص این کشور با افزایش 1 نمره ای از عدد 29 در سال 2016 به عدد 30 در سال 2017 رسیده است. وضعیت ایران در جدول با 4 کشور گامبیا، اوکراین،میانمار و سیئرالئون یکسان است.

نکته دیگر اینکه آمار 4 سال گذشته نشان می‌دهد وضعیت ایران در زمینه شاخص فساد در این سال‌ها رو بهبود بوده و از شاخص 25 در سال 2013 – نخستین سال آغاز به کار دولت یازدهم- به شاخص 30 در سال 2017 میلادی رسیده است.

 از میانغاز به کار دولت یازدهم- به عدد 30

آغاز کشورهای همسایه ایران تنها دو کشور افغانستان و عراق وضعیت بدتری از ایران دارند و به ترتیب با کسب شاخص‌های 15 و 18 به ترتیب در رده 177 و 169 جهان قرار دارند.

از میان همسایه‌های منطقه ای ایران، کشور امارات متحده عربی با کسب شاخص 71 بهترین وضعیت را دارد و به طور مشترک با کشور اروپایی استونی در جایگاه بیست و یکم پاک‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. امارات حتی یک پله بالاتر از فرانسه ایستاده است. کشور قطر همسایه منطقه ای بعدی ایران است که با کسب شاخص 63 در کنار دو کشور تایوان و پرتغال در رده بیست و نهم دنیا قرار گرفته است.

کشورعربستان سعودی با شاخص 49 به همراه کشور کرواسی در رده 57 جهان قرار دارد.

روسیه نیز با کسب شاخص 29 در رده 135 ام جهان قرار گرفته است.

نقشه جهانی میزان فساد در 180 کشور جهان؛ هر چه پررنگ تر فساد بیشتر جایگاه ایران در جدول شاخص فساد جهانی و مقایسه شاخص فعلی با شاخص 5 سال گذشته

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلبالو درختی خزان پذیر است که بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است. این درخت به خانواده گلسرخیان تعلق دارد و با گیلاس شباهت زیادی دارد. آلبالو درختی کوچک است که ارتفاع آن به ۳ تا ۴ متر می رسد. برگ های آن سبز رنگ و لوزی شکل هستند و گل های آن سفید رنگ و معطر هستند. میوه آلبالو به رنگ قرمز روشن تا قرمز تیره و شبیه به گیلاس است اما از نظر اندازه کوچکتر است. طعم آلبالو ترش و تا حدودی ملس است

بیشتر بخوانید: کشک؛ یک ماده غذایی پرطرفدار با خواصی بی‌نظیر

آب آلبالو و قند خون

کنترل قند خون:

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب آلبالو می تواند به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

کاهش التهاب:

خواص ضد التهابی آب آلبالو می تواند به کاهش التهاب مزمن که عامل خطر ابتلا به دیابت است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، می تواند به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی که در افراد مبتلا به دیابت شایع تر است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو خشک می‌تواند به بهبود سلامت قلب با چندین روش کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کنند. همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ‌های خونی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی:

آب آلبالو خشک سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. ویتامین C به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

کمک به خواب:

آب آلبالو خشک حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین است که هورمونی است که به تنظیم خواب کمک می‌کند. نوشیدن آب آلبالو خشک قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به خواب بروید و خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر داشته باشید.

گفتنی است، آلبالو در بسیاری از نقاط جهان کاشته می شود و از میوه آن برای مصارف تازه خوری، تهیه مربا، شربت، ژله، لواشک و آبمیوه استفاده می شود. درخت آلبالو به نسبت به سرما مقاوم است و می تواند تا ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر را تحمل کند. این درخت به خاک حاصلخیز و زهکشی شده نیاز دارد. آلبالو به طور طبیعی گرده افشانی می شود و نیازی به کاشت درخت گرده افشان جداگانه ندارد. این درخت به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228761 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی