Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام تخلفات مالی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، تاکید کرد: در صحن علنی از وزیر بهداشت سوال خواهیم کرد، صندوق رفاه دانشجویان به صندوق رفاه کارمندان تبدیل شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به سوال ملی خود از وزیر بهداشت و درمان درخصوص تخلفات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و درمان که در صحن علنی اعلام وصول شده است، توضیح داد: مستنداتی از دستگاه نظارتی به دست من رسیده؛ مبنی بر اینکه صندوق رفاه دانشجویان، امور دانشجویان را زمین گذاشته و از امکانات و منابعی که در اختیار دارد در جهت رفاه حال کارمندان و عمدتا متولیان امر حوزه صندوق استفاده می‌شود که این اقدامات خلاف قانون و دسترسی به بیت‌المال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اساسنامه این صندوق برخلاف قانون است؛ براین اساس 20 مورد از تخلفات این صندوق را لیست کرده به هیات رئیسه مجلس ارائه داده‌ام و 3 جلسه نیز با وزیر بهداشت و اعضای صندوق با بیش از 9 تا 10 ساعت جلسه گذاشتم اما مستندات آن‌ها قابل قبول نبود و نشان از تخلف داشت.

وی با بیان اینکه سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی را در این خصوص در صحن علنی مجلس مورد سوال قرار خواهد داد و وی باید توضیح قانع‌کننده‌ای داشته باشد، اضافه کرد: این صندوق رفاه دانشجویان کلا به صندوق رفاه کارمندان تبدیل شده است و چیزی از آن به دانشجویان نمی‌رسد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی به برخی از تخلفاتی مذکور در این صندوق اشاره کرد و گفت: پرداخت حقوق‌های بالا، عدم رعایت قانون سنواتی در صندوق، دریافت وجوه از دانشجویان تحت عنوان کمک بلاعوض و خرج کردن آن برای کارمندان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های با معاونت‌های مختلف وزارتخانه و انجام خرید از محل اعتبارات صندوق و پرداخت آن به کارمندان در حجم بالا با عناوینی همچون کارت هدیه از جمله این تخلفات به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی همچنین عدم واریز درآمدهای اختصاصی صندوق به حساب‌های غیرقابل برداشت، عدم استفاده از امکانات و رها کردن ملک‌ها بیش از 15 تا 20 سال، افتتاح حساب در بانک‌های خصوصی بدون مصوبه شورای عالی امنیت ملی، انجام بیمه تکمیلی کارکنان وزارت و بیمه خودروها و موتور سیکلت‌ها در صندوق و انجام تبانی در خرید برخی از ساختمان‌ها را به عنوان دیگر تخلفاتی نام برد که اسنادشان را در دست دارند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان