Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@05:55:37 GMT

انتخاب هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی /ارسال 357 اثر

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۵۶۱۸

انتخاب هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی /ارسال 357 اثر

هیات داوران هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی در احکامی از سوی دبیر این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش گزوه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی، دکتر وحیدیان در احکامی اقایان فرهاد اصلانی، دکتر احمد الستی، مهدی قربان پور، مازیار مشتاق گوهری و امیر توده روستا را به عنوان هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

357 اثر در بخش های مختلف از جمله فیلم های کوتاه داستانی، مستند کوتاه و بلند ، انیمیشن و فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره رسیده است که توسط هیات داوران ارزیابی ودر نهایت نفرات برگزیده در مراسم پایانی این رویداد که 10 اسفند در سیستان و بلوچستان برگزار می شود معرفی خواهد شد.

*فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی بازی در تئاتر را در سال ۱۳۵۷ هم‌زمان با تحصیل و هم‌چنین بازی در نمایش‌های رادیویی را از سال ۱۳۷۱ آغاز نمود. وی در سال ۱۳۷۲ اولین بار در مجموعه تلویزیونی همسایه‌ها ایفای نقش کرد و سپس حضور در جلوی دوربین را در سال ۱۳۷۳ با فیلم روسری آبی کاری از رخشان بنی‌اعتماد تجربه کرد. اصلانی از سال ۱۳۸۶ گزیده کار شد و توانست با انتخاب‌های خوب و بازی‌های قابل توجه بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. وی در سال ۱۳۹۰ در سه فیلم خود یعنی خرس، زندگی خصوصی و من مادر هستم خوش درخشید و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای دو فیلم اول نامبرده شده دریافت کند. اصلانی در سال ۱۳۹۵ با بازی درخشان خود در فیلم دختر اثر رضا میرکریمی، توانست اولین جایزه بین‌المللی خود را از سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دریافت کند و در ادامه در فستیوال های بین‌المللی دیگر نیز برنده جایزه بهترین بازیگر مرد به خاطر همین فیلم شد.همچنین فرهاد اصلانی در چندین فیلم کوتاه داستانی با عناوین "به اضافه یک "،"هنوز نه "،"چراغ خورشیدی " به ایفای نقش پرداخته است .

*دکتر احمد الستی

احمد الستی متولد 1327 در مشهد، استاد دانشگاه تهران،دانشکده هنرهای زیبا. پس از دانش آموختگی در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران در دانشگاه ایالتی تگزاس، واقع در دالاس ادامه تحصیل داد و دارای دکترا در زیبا شناسی سینما شد. مدیریت پروژه های «پل1» و «پل2» را بر عهده داشت که تولید هفت فیلم کوتاه مستند و داستانی بود، در قالب پروژه مشترک موسسه آموزش عالی سوره و دانشگاه فیلم و تلویزیون آلمان. سابقه عضویت در هیئت داوران جشنواره داخلی و خارجی، هیئت انتخاب جشنواره فیلم آمریکا در دالاس و مشاور موزه هنر دالاس ایالت تگزاس بوده است و چندین جشنواره دانشجویی را نیز برگزار کرده است.

در ایران به عنوان عضو هیات داوران جشنواره های فیلم کوتاه از سال 1373 تا کنون فعالیت ممتد و پیوسته ای داشته است. در کارنامه تحقیقاتی او کتاب های هنر دقت و مستند علف دیده می شود. او ضمنا فعالیت مستمری را در سه سال اخیر به صورت مقاله با مجله فارابی داشته است.

*مهدی قربان پور

مهدی قربان پور فارغ التحصیل زبان و ادبیات فارسی است. از آثار او می توان به ساخت بیش از 20 فیلم کوتاه و مستند از جمله عیسای باران، آنجا که هیچکس نیست، من انرژی هسته‌ای نیستم، تنهای قصه‌های خوب، صد و نود، ما همه سربازیم، زمناکو ، مجموعه‌های تلویزیونی مشاهیر ایران، نان و ماه اشاره کرد.

فیلم های او در جشنواره های اوپسالا سوئد ،آسیا تک رم ،مرکز فرهنگی سازمان ملل (یونسکو )و ابنز اتریش به نمایش در آمده است. وی همچنین در سالهای اخیر جوایز بهترین کارگردانی و بهترین پژوهش را از جشنواره های جهانی فیلم فجر ،جشنواره بین المللی سینما حقیقت و جشن خانه سینما برای آخرین اثرش –زمناکو – دریافت داشته است

وی تاکنون در هیئت انتخاب و داوری جشنواره بین المللی سینما حقیقت ،بخش فیلم کوتاه جشن خانه سینما ،جشنواره بین المللی فیلم سبز و جشنواره فیلم سلامت نیز حضور داشته و در سالهای گذشته عضویت در شورای سیاست‌گذاری و دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش، دبیری بخش فیلم و عکس نخستین جشنواره بین‌المللی میراث مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر، عضویت در هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران، مدیریت اجرایی دومین جشنواره فیلم سلامت و مدیریت بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از جمله مسئولیت های او بوده است.

*مازیار مشتاق گوهری

مشتاق گوهری تهیه کننده وکارگردان ، مستند ساز،برنامه ساز تلوزیون و اهل جیرفت است و در کارنامه هنری وی آثاری همچون سیستان گهواره تمدن، مچ، گاندو، پرواز در آب، میرزا و سچانک دیده می شود.

کسب عنوان نفر نخست وجایزه ویژه پنجمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت،بخش زیست محیطی،تهران، جایزه نخست جشنواره فیلم مستند دیاگوناله اتریش،گراتس، 2012، دیپلم افتخار جشنواره محیط زیست روسیه، 2013، دیپلم افتخار و تندیس شیر ایرانی بهترین پژوهش فیلم مستند در نهمین جشنواره فیلم مستقل ایران ، جایزه "بهترین فیلم"جشنواره محیط زیست Round Glass-Samsara Environmental film Festival-2017 تحت عنوان"خوش فکرترین فیلمساز"به بهترین فیلم جشنواره از جمله موفقیت های وی محسوب می شود.

* امیر توده روستا

امیر توده روستا فارغ التحصیل ادبیات نمایشی (تئاتر) از دانشکده سوره تهران است. از آثار او می توان به فیلمهاى کوتاه سلام آقاى ایول، تلالو، رادیولوژی یک پرتره و جاى منو توى اتاق بنداز و... و فیلم سینمایى پات اشاره کرد.

فیلم های او در جشنواره های توکیو( ژاپن)، ورشو( لهستان)، سائوپائولو( برزیل)، تفلیس-(گرجستان)، واشنگتن دی سی( ایالات متحده آمریکا) ، ترنسیلوانیا( رومانی) به نمایش در آمده است

کسب جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره سیلویت فرانسه 2016 / تقدیرویژه هیات داوران جشنواره ترنسیلوانیا- رومانی 2014 و منتخب جشنواره شورت شورتز توکیو 2016 برای فیلم جای منو توی اتاق بنداز ، تندیس بهترین فیلم جشنواره 60 ثانیه ای کپنهاگ دانمارک 2014 برای فیلم صلح و جنگ، تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم کوتاه تهران 1384 و تندیس بهترین فیلم کوتاه دهمین جشن خانه سینما و فیلم برگزیده سوم در جشنواره ملل اتریش 2007 برای فیلم تلالو و ... از جمله موفقیت های وی محسوب می شود. هیئت انتخاب و داوری چهارمین جشنواره فیلم ملی دانشجویی ، جشنواره فیلم کوتاه تهران ، جشنواره فیلم رضوی ، جشن خانه سینما ، جشنواره فیلمهای صنعتی و فناوری، جشنواره بین المللی فیلم شهر، جشنواره بین المللی رشد و دبیرى هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما از جمله مسئولیت های او بوده است.

دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر، هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی را در دو بخش فیلم و فیلمنامه با هدف نمایش آثار دانشجویی با موضوع “آزاد” و “پیشگیری از اعتیاد” در اسفند ماه ۹۶ در شهر زاهدان برگزار می کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، مستند-انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به همراه جایزه نقدی را دریافت کرد. 

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند از رویدادهای واجد شرایط اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار فیلم کوتاه در سال آینده میلادی خواهد بود.
چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین (۳ تا ۱۳ آوریل در آمریکا) برگزار شد.

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

عوامل مستند- انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

محدثه رضایی

دیگر خبرها

  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • نشست داوری نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر برگزار شد
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی