Web Analytics Made Easy - Statcounter

رباط کریم- گسترش شبستان امام زاده عمادالدین(ع) رباط کریم، در حالی از سوی اداره اوقاف این شهرستان پیگیری می شود، که دغدغه فرهنگی جوانان این منطقه هم بوده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها؛ محسن سلگی: مدتی است اداره اوقاف شهرستان رباط کریم در راستای اهداف سازمانی خود تصمیم دارد، شبستان امام زاده عماده (ع) را توسعه دهد، این اقدام به نظر کار منطقی و قابل ستایشی است چون شبستان این امامزاده دیگر پاسخگوی سیل جمعیت و ارادتمندان نیست و باید حرم توسعه یابد، کاری که در سایر شهرستان ها نیز در حال انجام است، اما با این وجود مواردی در فضای مجازی مطرح شده است، که سعی دارد با فضا سازی و چوب لای چرخ مسئولین گذاشتن، به هر نحو مانع این کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در حالی جدی تر می شود که اخیرا برخی از اعضای شورای شهر رباط کریم نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

یکی از افرادی که امواتش در این امام زاده دفن شده بود، به خبرنگار مهر گفت: امام زاده عماد الدین(ع) به لحاظ موقیعت مکانی که دارد، به نوعی ویترین شهرستان رباط کریم  است.

وی افزود: به همین خاطر توجه به توسعه آن یکی از ضرورت های موجود و اولویت های اداره اوقاف در این شهرستان است که در طرح هادی آن توسط کارشناسان توسعه آن پیش بینی شده است.

توسعه طرح های فرهنگی نیاز به فضا دارد، که برای گسترش فضا نیز باید به توسعه شبستان این امام زاده به طور جدی نگریست.

در همین رابطه رئیس اداره اوقاف شهرستان رباط کریم با بیان این که عده ای با اجرای طرح توسعه حرم امامزاده عماد(ع) به دنبال فضا سازی و سوء استفاده بوده و البته عده ای از مردم فهیم نیز که قبور عزیزانشان در محدوده اجرای طرح مدفون هستند، دغدغه و نگرانی های به جایی دارند، گفت: مردم بدانند در طرح توسعه حرم امامزاده عماد(ع) هیچ تعرضی به قبور نخواهد داشت و از همه مهم تر این که توسعه حرم این امامزاده خواست مردم و دلسوزان و بزرگان منطقه است.

مهدی زین الدینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب های فرهنگی نظر مقام معظم رهبری و از اولویت های سازمان اوقاف است، چرا که همه طیف ها و اقشار جامعه ارادت و علاقه خاصی به امام زاده ها دارند و می توان از این بقاع متبرکه به عنوان یک ظرفیت فرهنگی و مذهبی استفاده کرد.

به گفته رئیس اداره اوقاف شهرستان رباط کریم در طرح توسعه شبستان امام زاده عماد(ع) ایجاد زائر سرا، کتابخانه و مکان های تجاری و...  از جمله  فضاهایی است که در بلند مدت باید در  این  امام زاده اجرا شود.

به گفته زین الدینی معماری بنای امام زاده عماد(ع)  دارای یک طرح ایرانی اسلامی بسیار زیبا است، اما کمبود فضا در آن به وضوح حس می شود زیرا به خاطر محدودیت فضا باید برای اجرای برخی از برنامه ها در حیاط امام زاده(ع) فرش پهن کنیم که با سرد شدن هوا چنین کاری ممکن نیست.

توسعه شبستان از دغدغه های فرهنگی جوانان است

این مسئول  با اشاره به استقبال گسترده مردم از برنامه های فرهنگی امام زاده عماد الدین(ع) ، گفت: در واقع بخش مهمی از تصمیم ما برای اجرای طرح این شبستان دغدغه هایی بود که بسیاری از جوانان و معتمدین به لحاظ اجرای برنامه های فرهنگی دارند زیرا بقعه امام زاده عماد به خاطر قرار گرفتن در کنار گلزار شهدای شکوه و عظمت خاصی دارد که می توان بسیاری از برنامه های فرهنگی شهرستان را در آن متمرکز کرد.

رئیس اداره اقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم با بیان این که با اجرای این طرح، حرم امامزاده عماد(ع) را به بیش از ۱۰۰۰ متر توسعه می دهد، افزود: بیش از ۱۰۰ قبر در طرح توسعه شبستان این حرم  قرار می گیرد و خوب است که بدانید تعدادی از کسانی که برای اجرای طرح توسعه حرم  این شبستان پیش قدم شده اند، کسانی هستند که اموات آن ها در طرح توسعه قرار گرفته است.

زین الدینی اضافه کرد: ما حساسیت های مردم را درک می کنیم و می دانیم اما در نظر داشته باشیم که اداره اوقاف متولی دفن اموات نیست و این  مشکلات ناشی از عملکرد مسئولینی است، که نتوانسته اند آرامستان مناسبی برای دفن مردم فراهم کنند و مردم نیز از سر ناچاری به سمت امام زاده ها روانه می شوند، البته چند سال پیش آرامستانی در «وهن آباد»  بدین منظور ایجاد شد، اما به دلیل طولانی بودن  مسافت و نبود زیر ساخت های مناسب مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی با اشاره به جزئیات طرح توسعه حرم امازاده عماد(ع) و  سرنوشت قبوری که در داخل این طرح قرار می گیرد، این گونه توضیح داد: هیچ تعرضی به قبور اموات دفن شده در امام زاده وارد نخواهد شد، زیرا  فندانسیون این طرح بر روی سطح زمین اجرا می شود و شمع های این پروژه نیز در محل هایی قرار می گیرید که قبری در آن وجود ندارد.

زین الدینی ادامه داد: تمامی قبوری هم که در داخل این طرح قرار می گیرند مانند بسیاری از مکان های دیگر مانند حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، امام زاده صالح و ... دارای سنگ های متحد الشکل خواهند شد. این یک امر معمول است و مزار بسیاری از علمای تراز اول ما نیز امروزه در مکان هایی مانند حرم عبدالعظیم حسنی به این شکل در آمده است.

تصمیم نهایی از سوی مقامات بالادستی گرفته خواهد شد

این مسئول با بیان این که توجه به اعتراضات مردمی برای اداره اوقاف حائز اهمیت است، اضافه کرد: اما آن چیزی که در این بین وجود دارد یک سری برنامه ها و فضاسازی هایی بود که  عده ای با ایجاد التهاب و تشنج  در آن به دنبال سوء استفاده از این وضعیت بودند.

مدیر اداره اوقاف شهرستان رباط کریم خاطر نشان کرد: متاسفانه در پی جوی که در این اعتراضات ایجاد شده است، برخی مطالبات مردم از مسیر اصلی خود خارج شد، این که عده ای این مقوله را به شبکه های ماهواره ای کشانده اند نشانگر این مساله است که این ها خواست مردم نیست و عده ای در پی سوء استفاده از این فضای ایجاد شده هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود یادآوری کرد: ما نشست های مسالمت آمیزی  با معترضین داشته ایم و نسبت به رفع ابهامات آنها و مثبت بودن این طرح توضیحات لازم را به آنها ارایه کرده ایم، همچنین با اعضای محترم شورای شهر نیز در این خصوص جلساتی داشته ایم که برخی موافق و برخی مخالف این طرح هستند، در حال حاضر نیز مجموعه اتفاقات را به مدیران استانی گزارش داده ایم و تصمیم نهایی بعد از بررسی های لازم از سوی مقامات بالا دستی گرفته خواهد شد.

زین الدینی همچنین به ضرورت اجرای موقوفات واقفین نیک اندیش این امام زاده اشاره و اذعان داشت: عمل به موقوفات از جمله مهم ترین وظایف ما است، ما نمی توانیم عوائد موقوفه امام زاده عمادالدین(ع) که بایستی درخود امامزاده هزینه و عمل به وقف شود، را جای دیگر هزینه کنیم، زیرا مشکل شرعی و قانونی دارد، حال برای اجرای نیت وانجام برنامه های بزرگ محوری درسطح شهرستان نیازمندفضای مناسب درامامزاده هستیم که متاسفانه ازآن محرومیم.

در هر حال به نظر می رسد، که باید به دور از جنجال های حاشیه ای و با هم فکری و هم اندیشی مسئولین و کمک از علمای دینی در خصوص گسترش بقاع متبرکه گام برداشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در مشهد با اشاره به شور و شوق زیاد شرکت‌کننده‌ها اظهار کرد: وقتی با آنها صحبت می‌کردیم اعتماد به نفس خوبی داشتند؛ خیلی‌ها هم می‌گفتند دغدغه کسب مدرک نداریم و فقط می‌خواهیم خود را محک بزنیم.

وی این نکته را نشانه اهتمام و جدی گرفتن قرآن در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: پررنگ شدن فضای قرآنی در کشور به خوبی در این آزمون هم جلوه داشت.‌ای کاش برخی‌ها می‌آمدند و این آزمون را از نزدیک می‌دیدند که چه فضای گرم و شورانگیزی دارد.

قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد

قمی حفظ موضوعی قرآن کریم را یکی از بهترین توصیه‌های بزرگان و کارشناسان عنوان و اظهار کرد: قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد؛ آیه‌ها، فرازها و سوره‌های منتخبی که نیاز امروز جامعه ما است در قرآن آمده که می‌توانند آن‌ها را با خلاصه تفسیر و توجه به معنا حفظ کنند. افرادی که با این روش قرآن را حفظ کنند بعد به مرور می‌توانند وارد فضای حفظ قرآن شوند و کل آن را بر اساس معنا پایه حفظ کنند.

با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد افزود: با حفظ موضوعی یک جمعیت چند میلیونی از مردم کشور می‌توانند مثلاً ۲۰۰ آیه مهم قرآن که مورد تاکید بزرگان و روایات است و از طرفی موجب گذران بهتر و اعتلا بخشیدن زندگی می‌شود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو میلیون نفر ۳۰ آیه قرآن را حفظ کردند افزود: تعدادی از این افراد در آزمون شرکت کردند و مدرک حفظ موضوعی را نیز گرفتند.

قمی تصریح کرد: حفظ این آیه‌ها موجب می‌شود تا فرد با آیه‌های ناظر بر زندگی‌اش مانند رفاقت، خانواده، پدر و مادر، مسائل اجتماعی، علمی و حتی سیاسی آشنا و آنها را با بهترین تبیین‌ها که در ترجمه‌ها و تفسیرها آمده حفظ کند تا موقع صحبت کردن بتواند به کلام خدا استناد کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند خاطر نشان کرد: همه مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت و توسعه قرآن و زندگی کردن با آیه‌های قرآنی پای کار بیایند

کد خبر 6095656

دیگر خبرها

  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟
  • آمار خسارت آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک