Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت این یک واقعیت است که مطالبات مردم از برجام برآورده نشده است و اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره برجام مانع توسعه اقتصادی ایران بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: شرایط سوریه خیلی پیچیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود «ترس جنگ در همه منطقه ما وجود دارد».

عباس عراقچی به بی‌بی‌سی گفت، حضور ایران در سوریه برای بوجود آوردن جبهه جدید علیه اسرائیل نبود بلکه برای مبارزه با تروریسم بوده است.

عباس عراقچی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود «تن‌ها تصور کنید اگر ما آنجا نبودیم. اکنون داعش در دمشق و یا شاید بیروت و دیگر جا‌ها بود».

معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود که حزب الله لبنان وجود دارد تا با اسرائیل مقابله کند.

عراقچی همچنین درباره پهپادی که اخیرا اسرائیل مدعی تعلق آن به ایران شده بود گفت که این پهپاد به ارتش سوریه تعلق دارد.

وی تاکید کرد «آن‌ها [اسرائیلی‌ها]نباید وقتی با چیزی مواجه می‌شوند که خودشان هر روز علیه دیگران انجام می‌دهند، عصبانی شوند».

عراقچی در ادامه به بی‌بی‌سی گفت که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی (سال ۹۴) در زمانی سرنوشت‌ساز بعد از تهدیدات آمریکا برای تحریم‌های دوباره ایران، حاصل شد.

عباس عراقچی همچنین در ادامه گفت: قبل از آنکه دیگر مسایل مورد بحث قرار گیرند، آمریکا باید بخش مربوط به خود را در برجام تحقق بخشد.

وی تاکید کرد «توافق دیگر در مسایل دیگر به موفقیت توافقی که قبلا حاصل شده بستگی دارد و ما کاملا به آن پایبند بوده‌ایم و دیگر طرفین کاملا به آن پایبند نبوده‌اند».

عراقچی در ادامه خاطر نشان کرد «اگر برجام تجربه‌ای موفقیت‌آمیز برای ایران باشد، آن‌ها اجازه خواهند داشت از ما درباره مسایل دیگر درخواست مذاکره کنند».

وی افزود، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره برجام، آن را تضعیف کرده و این مسئله مانع توسعه اقتصاد ایران شده است.

عراقچی همچنین گفت: «مطالبات مردم از برجام، برآورده نشده است و این یک واقعیت است».

عباس عراقچی در ادامه گفت: «این [مساله]بیشتر به دلیل فضای شک و تردیدی است که ترامپ پیرامون برجام ایجاد کرده که مانعی برای همکاری شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها با ایران است، این یک واقعیت است، و این نقضی از سوی آمریکا است».

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، طی اظهاراتی تراشه‌ای که در گوشی میت ۶۰ پرو شرکت هواوی به کار رفته را کم‌ارزش خواند و تاکید کرد، ادعاهای این شرکت درباره پیشرفت در ساخت تراشه‌ قابل توجه نیستند؛ با این استدلال که نشان می‌دهد محدودیت‌های اعمال شده ایالات متحده برای ارسال تراشه به چین و تحریم این کشور کارساز بوده است.

وی در اظهارات خود گفته است: کنترل‌های صادراتی کارساز بوده‌اند، زیرا تراشه هواوی چندان خوب نیست و سال‌ها از آنچه در ایالات‌متحده داریم، عقب‌تر است. ما پیچیده‌ترین نیمه‌رساناها را در جهان داریم.

هوآوی که از سال ۲۰۱۹ در لیست تحریم‌های تجاری قرار دارد، در آگوست سال گذشته میلادی با عرضه یک گوشی جدید مجهز به یک تراشه پیچیده، صنعت و دولت ایالات متحده را شگفت زده کرد. هواوی میت ۶۰پرو علیرغم تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج کردن ظرفیت تولید نیمه‌ رساناهای پیشرفته، به عنوان نمادی از تجدید حیات فناوری چین در نظر گرفته شد.

واشنگتن چندین سال است که  تحریم‌های جدی علیه پکن اعمال کرده و بازار ابزار فناوری آن را به دلیل تامین نکردن تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته و عدم وجود ابزارهای مورد نیاز برای ساخت آنها مختل کرده است؛ همه این تحریم‌ها به دلیل نگرانی‌هایی که به دنبال احتمال تقویت قابلیت‌های نظامی چین قوت گرفته بود، اعمال شده است.

هوآوی، نمادی از آن جنگ فناوری است که توانست در بحبوحه تحریم تراشه، این قطعه را در مقیاس پیچیده‌ترین نوع آن بسازد و توسعه دهد و علاوه‌بر آن به دیگر بازارهای تجاری جهان صادر کند.

گوشی جدید هوآوی باعث شده دولت بایدن  جزئیات تراشه‌ای که از آن به عنوان پیشرفته ترین نیمه‌رسانایی که چین تاکنون تولید کرده یاد می‌شود را مورد بررسی قرار دهد، اگرچه اطلاعات به دست آمده از آن جزئی و اندک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است