Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@03:33:04 GMT

خجالت نکش سریالی درقالب یک فیلم سینمایی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۶۷۳۴

خجالت نکش سریالی درقالب یک فیلم سینمایی

به گزارش جهان نيوز، فیلم سینمایی "خجالت نکش" اولین تجربه کارگردانی "رضا مقصودی" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست در هنگام اکران لحظات شادی را برای مخاطبان به همراه بیاورد.

نکته جالب توجه اینکه این فیلم با وجود ایجاد فضایی مفرح برای مخاطبان و با مضمونی نه چندان تازه از سوی اهالی رسانه و منتقدین چندان جدی گرفته نشد، اما از سوی داوران جشنواره فیلم فجر به سیمرغی تازه ابداع شده یعنی سیمرغ بهترین استعداد تازه جشنواره دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

فیلمنامه خجالت نکش به طور نسبی اثری کم نقص بود که خواسته اصلی نویسنده در خصوص یک زوج میانسال را به خوبی به نمایش گذاشته بود، اما از اواخر فیلم بیش از آنکه به جذابی اثر کمک کند به طولانی شدن فیلم و رساندن آن به یک اثر بلند سینمایی کمک کرد.

البته نباید فراموش کرد که فیلمنامه در بطن خود داستان جالبی از دهن بینی و لجاجتی مردانه را بین یک زوج روایت می‌کند، اما این فیلمنامه نقطه عطف قابل تعملی را در بر نداشت و همین عاملی بود تا همه چیز تکراری و قابل حدس شود.
 

خجالت نکش همچون فیلم زاپاس باز هم به عنوان اثری سینمایی و در خور جشنواره فیلم فجر مورد قبول واقع نشد و در نقد‌های وارده بر این فیلم آمده که اثری مثبت که البته نباید در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آمد.

در این میان بازی "احمد مهران فر" در کنار "شبنم مقدمی" کاملاً بی نقص بود و تا آنجا که فیلمنامه و کارگردانی اجازه داده بود مهران فر از پس نقشش بر آمده بود. البته مهران فر در بازی اینگونه نقش‌ها مهارت بی بدیلی دارد و این شخصیت را نیز بی نقص ایفا کرده بود.
    از سویی بازی شبنم مقدمی هم در این در نوع خود جالب بود و این جذابیت تا جایی پیش رفت که داوران جشنواره فیم فجر وی را برای سیمرغ بلورین نقش اول زن کاندید کردند.

مشکل اصلی آثاری همچون "خجالت نکش" را بیشتر باید در ساختار روایی و سینمایی اثر دانست. اینگونه آثار با قالب تله فیلم و سریال ساخته می‌شوند و از نقطه‌ای به بعد جادوی سینمایی خود را از دست می‌دهند و این فیلم هم پس از گم شدن بچه دچار تکراری سریالی شد.

اولین تجربه رضا مقصودی در عرصه سینما بیشتر در قالب یک سریال ساخته شده بود و باید دید آیا مقصودی در آثار بعدی که کمی جدیتر به سینما و جادوی این صنعت خواهد اندیشید یا نه.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟

آفتاب‌‌نیوز :

دو هفته پیش بود که خبر تولید فصل هفتم «پایتخت» به نقل از رئیس سیمافیلم منتشر شد، به‌دنبال آن صحبت‌هایی درباره دریافت دستمزد‌های زیاد برای حضور در این سریال پرمخاطب به گوش رسید، اما سلیم غفوری، قائم‌مقام سیما عنوان کرده که بازگشت بازیگران چهره با دستمزد‌های کلان پذیرفته نیست، اما تلویزیون پذیرای بازیگران است و دستمزد‌های نجومی اصلاح خواهد شد.

سلیم غفوری؛ قائم‌مقام سیما که پیش از این به‌عنوان مدیر شبکه‌های مستند و افق سیما بوده، در توضیح بیشتر اصلاح دستمزد‌های نجومی یادآور می‌شود: «فرایند آن در حال انجام است. طبعاً چهره‌ها برای حضور در سریال، میهمان‌شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونه‌های دیگر دستمزد‌هایی را طلب می‌کنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضا‌های رسانه‌ای دیگر هم اتفاق می‌افتد. متأسفانه در خلال صحبت‌هایم به آن اشاره کردم که پلتفرم‌ها فضای دستمزدی را به‌شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هوایی‌ها و دستمزد‌های عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرم‌هاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرایند حتماً دنبال خواهد شد.»

غفوری درباره سریال «پایتخت» توضیح می‌دهد:چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیش‌بینی شده است که ازجمله آن می‌توان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به‌تدریج نام سریال‌های بعدی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد. «پایتخت» در حال گفتگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روز‌ها دفتر فیلمنامه کار‌های جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند. وی در ادامه از تغییرات شیوه سریال‌سازی صحبت کرده، وی عنوان کرده که در سال ۱۴۰۲ تغییر در شیوه سریال‌سازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفته و بنابر این شد تا فیلمنامه‌ای تکمیل نشود؛ وارد تولید نشود.

به‌گفته غفوری بیش از ۱۳۰فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد و در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش‌تولید، تولید و پس‌تولید قرار دارد و این‌ها نویدبخش فضای خوبی امسال است.

سریال «موسی» امسال به تولید نمی‌رسد

از دیگر سریال‌هایی که غفوری به آن اشاره کرده، سریال «موسی (ع)» ابراهیم حاتمی‌کیاست که درباره‌اش توضیح می‌دهد: این سریال شایدامسال به تولید اصلی نرسد. وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر سریال «موسی (ع)» در مرحله پیش‌تولید است، تست‌ها را از عوامل و بازیگران و دست‌اندرکاران می‌گیرند. سریال «حضرت موسی (ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود، شاید امسال به تولید اصلی نرسد، اما فرایند آن دنبال می‌شود.»

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • درگیری هواداران با ستاره‌های میلان: خجالت بکشید!
  • کلمه به کلمه دعوای ژاوی با داور: سریالی از فحش!‏
  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی