Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@15:23:34 GMT

عراقچی:مطالبات‌مردم‌ازبرجام‌برآورده‌نشد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۶۷۴۰

معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت این یک واقعیت است که مطالبات مردم از برجام برآورده نشده است و اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره برجام مانع توسعه اقتصادی ایران بوده است. ناطقان: عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت شرایط سوریه خیلی پیچیده شده است. وی افزود «ترس جنگ در همه منطقه ما وجود دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس عراقچی به بی‌بی‌سی گفت، حضور ایران در سوریه برای بوجود آوردن جبهه جدید علیه اسرائیل نبود بلکه برای مبارزه با تروریسم بوده است.
عباس عراقچی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود «تنها تصور کنید اگر ما آنجا نبودیم. اکنون داعش در دمشق و یا شاید بیروت و دیگر جاها بود».
معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود که حزب الله لبنان وجود دارد تا با اسرائیل مقابله کند.
عراقچی همچنین درباره پهپادی که اخیرا اسرائیل مدعی تعلق آن به ایران شده بود گفت که این پهپاد به ارتش سوریه تعلق دارد.
وی تاکید کرد «آنها [اسرائیلی‌ها] نباید وقتی با چیزی مواجه می‌شوند که خودشان هر روز علیه دیگران انجام می‌دهند، عصبانی شوند».
عراقچی در ادامه به بی‌بی‌سی گفت که توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی (سال 94) در زمانی سرنوشت‌ساز بعد از تهدیدات آمریکا برای تحریم‌های دوباره ایران، حاصل شد. 
عباس عراقچی همچنین در ادامه گفت قبل از آنکه دیگر مسایل مورد بحث قرار گیرند، آمریکا باید بخش مربوط به خود را در برجام تحقق بخشد. 
وی تاکید کرد «توافق دیگر در مسایل دیگر به موفقیت توافقی که قبلا حاصل شده بستگی دارد و ما کاملا به آن پایبند بوده‌ایم و دیگر طرفین کاملا به آن پایبند نبوده‌اند». 
عراقچی در ادامه خاطر نشان کرد «اگر برجام تجربه‌ای موفقیت‌آمیز برای ایران باشد، آن‌ها اجازه خواهند داشت از ما درباره مسایل دیگر درخواست مذاکره کنند».
وی افزود، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره برجام، آن را تضعیف کرده و این مسئله مانع توسعه اقتصاد ایران شده است.
عراقچی همچنین گفت «مطالبات مردم از برجام، برآورده نشده است و این یک واقعیت است».
عباس عراقچی در ادامه گفت «این [مساله] بیشتر به دلیل فضای شک و تردیدی است که ترامپ پیرامون برجام ایجاد کرده که مانعی برای همکاری شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها با ایران است، این یک واقعیت است، و این نقضی از سوی آمریکا است». 

منبع: فارس برچسب ها: عباس عراقچی ، برجام ، حزب الله لبنان ، توافق هسته‌ای

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام صبح چهارشنبه در جلسه هم اندیشی برای تکمیل زائر سرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد، ساخت زائرسرا را یکی از مطالبات بحق مردم استان چهارمحال و بختیاری دانست که هدف اصلی خدمت رسانی به اقشار کم توان و نیازمند جامعه می باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین در روز جاری به روستاهای صعب العبور شهرستان اردل، از اهتمام سپاه و بسیج برای حل مشکلات مردم این مناطق تشکر کرد و مطالبه مردم برای احداث جاده مطلوب را یک نیاز و ضرورت اساسی دانست.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست دستورات لازم به مدیران استانی برای پیگیری امور مربوط به تکمیل زائرسرا را صادر کرد.

گزارش هیئت مدیره زائرسرا و شورای اسلامی از دیگر بخش های این نشست بود.

گفتنی است؛ زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه احداث می‌شود.

این زائر سرا ۳۷ سوئیت با ظرفیت ۱۶۵ نفر و در هشت طبقه ساخته می‌شود که به گفته مسئولان پروژه، تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لازم به ذکر است، در این نشست سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز حضورداشتند.

کد خبر 6093748

دیگر خبرها

  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند