Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دراین وزارتخانه،ارتقاء رتبه علمی اساتید دانشگاه‌ها منحصر به انتشار مقاله نیست. این شکل از ارتقاء موجب آسیب به گروه‌های علمی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست «مفهوم واقعی پیشرفت علمی و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آن» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقاء رتبه علمی اساتید دانشگاه‌ها منحصر به انتشار مقاله نیست و برای این موضوع شواهد و نمونه‌های فراوانی وجود دارد.

وی افزود: این شکل از ارتقاء که مقاله در آن نقش زیادی دارد موجب آسیب به گروه‌های علمی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان که تولیدات پزشکی را هم شامل می‌شود ناگزیر از رقابت بین‌المللی هستیم.

وی با تأکید بر توجه به پیشرفت‌های علمی گفت: آسیب‌شناسی این روند و تصحیح برخی از اشکالات برای استمرار این پیشرفت لازم است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: عدم توجه به رقابت در عرصه بین‌المللی علم و فناوری نادیده گرفتن روحیه عزت و استقلال علمی موجب خسارت و قهقرا خواهد شد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این موضوع که مقالات علمی به فرآورده‌های علمی منجر نمی‌شود نباید موجب نادیده گرفتن اهمیت مقالات شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: یک کارگروه با حضور رؤسای دانشگاه‌های معتبر به‌ عنوان کسانی که در صف مشغول فعالیت اجرایی هستند، برای ارزیابی و ارائه راهکار در این زمینه باید تشکیل شود.

وی افزود: پیشرفته‌های علمی کشور و از جمله در زمینه بهداشت و درمان که با عنایات رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» حاصل شده موجب افتخار ملی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد