Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: همزمان با سراسر کشور طرح سلامت نوروزی در تمامی شهرستان های شمال سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری اوشیدا: مهدی کیخا صابر در جلسه هماهنگی مدیریت مهندسی بهداشت محیط در اجرای طرح سلامت نوروزی که با حضور مسئولین و بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت زابل و شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای زهک، هیرمند، نیمروز و هامون برگزار شد، عنوان کرد: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی ارتقای وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، پیشگیری از بیماری‌های قابل‌انتقال به ‌وسیله آب و غذا از دیگر اهداف اجرای طرح ملی بسیج نوروزی است.

کیخا صابر خاطرنشان کرد: به منظور اجرای بهتر این طرح تنظیم برنامه عملیاتی بر اساس فرمت تعیین شده مرکز سلامت محیط و کار برای اجرای دقیق طرح مذکور، برنامه ریزی جهت انجام هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی با ادارات مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی و برنامه ریزی در خصوص اجرای مانور سلامت نوروزی ضروری است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: مانور سلامت نوروزی و همچنین اجرای طرح همزمان با سراسر کشور در روز ۱۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب در روزها و ساعت اداری و روزهای تعطیل در جهت کنترل و تشدید مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی و بین راهی و سامانه های آبرسانی خواهد بود، تاکید کرد: ثبت بازرسی ها و فعالیت‌ها در سامانه جامع بازرسی بهداشت محیط و گزارش آنها در بازه زمانی تعیین شده به معاونت بهداشتی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این طرح به شمار می رود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: انجام نمونه برداری هدفمند از مواد غذایی سنتی و صنعتی در جهت تامین سلامت و امنیت مواد غذایی، تشدید بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و تفریحی به منظور کنترل و جلوگیری از عرضه مواد دخانی، انجام فعالیت های آموزشی و آگاه سازی بازرسین، جامعه و تولید رسانه های آموزشی از جمله بنر، پمفلت و تراکت و به کارگیری هرچه بیشتر تجهیزات کنترلی در بازدیدها و بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسین بهداشت محیط در طول اجرای طرح در دستور کار قرار گرفته است.

کیخا صابر اذعان کرد: تلفن ۱۹۰ جهت رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت از طریق رسانه های محلی از جمله رادیو به مردم و گردشگران اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902634

دیگر خبرها

  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز