Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما , سرپرست باغ جهانی دولت آباد یزد با اعلام این خبر گفت: عمارت بهشت آئین از عمارتهای شاخص باغ دولت آباد و قرینه عمارت بادگیر در این باغ می باشد که تاکنون دارای دربهای فلزی بوده است و جهت زیبایی بیشتر این عمارت، دربهای چوبی ارسی به سبک سنتی جایگزین آنها خواهد شد.
مجید علومی افزود :  جهت تعویض دربهای این عمارت اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که از محل اعتبارات پایگاه میراث جهانی باغ دولت آباد هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اشاره کرد :  دربهای ارسی  در جهت قائم باز و بسته می‌شود و کارایی فضا را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ علاوه بر آن، کاربرد شیشه‌های کوچک رنگی مانع تابش نور شدید خورشید به داخل عمارت می شود. رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و سفید شیشه‌ها علاوه بر این که با انعکاس نورخورشید، زیبایی خاصی به عمارت می‌بخشد، سبب دور شدن حشرات مزاحم نیز می‌شود. این شیشه‌های رنگی مانند شیشه‌های رفلکس امروزی کار دید به خارج از اتاق را فراهم می‌سازد و مقدار روشنایی روز و نور خورشید را به طور قابل ملاحظه‌ای تعدیل می‌سازد و این مورد نیز از جمله راهکارهایی است که انسان در مقابله با خشونت طبیعت در این بخش از سرزمین ایران اندیشیده است.
 باغ دولت آباد نمونه ای شاخص از باغهای ایرانی در دل کویر را به نمایش گذاشته و از بناهای به جای مانده از دوران زندیه می باشدکه چشم گیرترین ویژگی این باغ بادگیر 8/33 متری آن است که بلند ترین بادگیر جهان محسوب می شود.
این باغ زیبا و بی بدیل در مجموعه باغهای ایرانی در سال 1390 شمسی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز در زمینی به مساحت ۶۶۰ مترمربع و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در یک طبقه ساخته می‌شود.

 اعتبار اولیه ساخت مرکز جامع سلامت ۵۰۰ میلیون تومان است.

با راه اندازی این مرکز روستا‌های خاکشان، اسلام آباد، حاجی تپه و محمودیان زیر پوشش خدمات این مرکز قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت