Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-07@21:25:34 GMT

سه نکته از پیروزی پرگل بایرن مونیخ مقابل بشیکتاش

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۸۲۳۸

سه نکته از پیروزی پرگل بایرن مونیخ مقابل بشیکتاش

بایرن مونیخ با پیروزی مقتدرانه مقابل بشیکتاش در بازی رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، قدمی بزرگ به سوی راهیابی به جمع هشت تیم برتر اروپا برداشته است.

طرفداری- سه شنبه شب بایرن مونیخ با پیروزی پر گل 0-5 مقابل بشیکتاش در استادیوم خانگی خود، توانست گامی بزرگ به سوی حضور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونیخی ها در این دیدار علاوه بر کسب یک نتیجه درخشان نشان دادند که بدون حضور فرانک ریبری و آرین روبن در ترکیب اصلی خود نیز می توانند به آینده امیدوار باشند. این یادداشت به بررسی سه نکته مهم از نمایش مونیخی ها در دیدار سه شنبه شب می پردازد.

یک- بدون "روبری" نیز امکان پذیر است

یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ با صرف نظر از حضور فرانک ریبری و آرین روبن در ترکیب اصلی تیم با وجود آمادگی کامل آنها به نحوی به دنبال اثبات عدم وابستگی مونیخی ها به این دو بازیکن بوده است. اتفاقی که در سال های اخیر چندان قابل تصور نبود. هاینکس به خوبی می داند که سایر بازیکنان تیم نیز از کیفیت لازم جهت جانشینی روبن و ریبری برخوردار هستند و آمار به جای مانده از بازیکنان این تیم در رویارویی مقابل بشیکتاش نیز گویای همین مطلب است. در حقیقت در این دیدار مونیخی ها با 35 ضربه به سمت دروازه حریف، به ثبت رساندن 474 پاس صحیح و همچنین تملک 69 درصدی بر توپ شایسته پیروزی 0-5 بوده اند.

جانشینان روبن و ریبری در بازی سه شنبه شب عملکرد قابل قبولی داشتند. گل اول مونیخی ها با حرکت کینگزلی کومان و ارسال توپ به پشت دفاع تیم بشیکتاش توسط توماس مولر به ثبت رسید. گل دوم نیز از روی پاس رو به عقب لواندوفسکی توسط کومان وارد دروازه بشیکتاش شد. این ستاره فرانسوی در طول دیدار غیر قابل مهار به نظر می رسید و در واقع با سرعت بالای خود که شاید فرانک ریبری دیگر توانایی رقابت با آن را نداشته باشد، تفاوت ها را رقم زد.

در ابتدای این دیدار توماس مولر به جای آرین روبن در پست وینگر سمت راست به بازی گرفته شد تا هامس کلمبیایی در پست شماره ده قرار گیرد. وی نیز پیش از مصدومیت خود و خروج از میدان با 58 تماس با توپ، یک ضربه به سمت دروازه حریف و ایجاد سه موقعیت خطرناک از بهترین های بایرن مونیخ محسوب می گردید. بی تردید روبن و ریبری همچنان می توانند به بایرن مونیخ به ویژه در بازی های حساس فصل کمک کنند و در صورت آمادگی، قرار نگرفتن در ترکیب اصلی تیم برای آنها غیر قابل هضم خواهد بود. حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن مونیخ در این باره پیش از بازی گفت:

قرار نگرفتن در ترکیب اصلی تیم برای آنها اندکی دشوار است و اینکه این دو مایوس هستند، کاملا طبیعی است.

آرین روبن اما بعد از این دیدار واکنشی سخت نسبت به نیمکت نشینی خود داشت:

اگر بخواهم احساسات واقعی خود را بیان کنم، فردا حسن صالح حمیدزیچ و کارل هاینتس رومنیگه از من توضیح خواهند خواست و نمی دانم بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

البته ریبری و روبن در ادامه این بازی هر دو به میدان فراخوانده شدند و عملکردی قانع کننده نیز از خود به نمایش گذاشتند. با این وجود در نظر گرفتن چیدمان اصلی تیم بدون حضور "روبری" در این دیدار مهم را می توان قدمی دیگر در راه تعویض نسل در بایرن مونیخ دانست. روبن و ریبری هر دو 34 سال دارند و به دنبال تمدید قرارداد خود در مونیخ هستند اما به نظر سران باشگاه هنوز در این زمینه به جمع بندی قطعی نرسیده اند.

دو- بازگشت توماس مولر به دوران خوبش

توماس مولر بار دیگر به همان مولر همیشگی تبدیل شده است. این ملی پوش آلمانی بعد از سپری کردن دورانی مایوس کننده زیر نظر کارلو آنچلوتی، بعد از تغییر سرمربی بار دیگر شرایط خوب خود را در بایرن مونیخ پیدا کرده است و در دیدار سه شنبه نیز دو مرتبه موفق به باز کردن دروازه بشیکتاش شد. همچنین گل دوم روبرت لواندوفسکی از روی پاس مولر به ثمر رسید و گل کینگزلی کومان نیز از روی همکاری وی با لواندوفسکی پایه ریزی شد. در حقیقت بازیکن شماره 25 مونیخی ها در بازی مقابل بشیکتاش تنها در به ثمر رسیدن گل اول لواندوفسکی سهمی نداشته است. مولر در زمینه عملکرد خود و تیمش در این دیدار گفت:

گل اول از روی یک عکس العمل سریع به ثمر رسید. در صحنه گل دوم ما با همکاری و سرعتی که به بازی دادیم، موفق به باز کردن دروازه حریف

شدیم. در حقیقت تحت فشار قرار دادن حریف با سرعت زیاد، عامل اصلی پیروزی ما بود و توانستیم برای بازی برگشت به نتیجه فوق العاده ای برسیم.

مولر در این دیدار بعد از مصدومیت هامس به پست اصلی خود در پشت مهاجم اصلی تیم بازگشت و با جایگیری های خوب خود نقش مهمی در نتیجه به ثبت رسیده، بر عهده گرفت. توماس مولر همچنین با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، توانست مجموع گل های خود را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به عدد 21 برساند تا در این زمینه بعد از رونالدو (56 گل) و مسی (38 گل) به عنوان موفق ترین بازیکن مطرح شود. با این دو گل مجموع گل های توماس مولر در بازی های این فصل به عدد 9 رسید که برابر با کل گل های به ثمر رسیده توسط وی در فصل پیش است.

به نظر می رسد که توماس مولر سرانجام دوران ناکامی خود را پشت سر گذاشته باشد و می بایست از دیدار مقابل بشیکتاش به عنوان بهترین عملکرد وی در طول این فصل نام برد. بازگشت توماس مولر به دوران خوب خود در فصل منتهی به جام جهانی بیش از همه خبر بسیار خوشحال کننده ای برای یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان خواهد بود.

سه – پیش زمینه ای برای نبرد در استانبول

در آوریل 2017 بین هواداران بشیکتاش و تیم المپیک لیون، در حاشیه دیداری از رقابت های لیگ اروپا در شهر لیون فرانسه، درگیری و زد و خوردهای فراوانی شکل گرفت. به همین دلیل یوفا طی حکمی اعلام نمود که در صورت تکرار چنین رفتاری از سوی هواداران تیم بشیکتاش در رقابت های اروپایی این فصل و فصل آتی، این تیم ترکیه ای برای یک سال از حضور در کلیه رقابت های اروپایی محروم خواهد شد.

سران باشگاه بشیکتاش برای جلوگیری از چنین محرومیتی به طور اختیاری از حضور هواداران خود در بازی های خارج از خانه در استادیوم حریفان چشم پوشی کرده اند. با این وجود تعداد زیادی از هواداران این تیم ترکیه ای به نحوی توانسته بودند در دیدار سه شنبه شب در آلیانز آرنا حضور یابند و با سر و صدای خود در زمان تصاحب توپ توسط بازیکنان بایرن مونیخ به خصوص قبل از به ثمر رسیدن اولین گل بازی، به دنبال بر هم زدن تمرکز بازیکنان تیم رقیب بودند.

هواداران تیم بشیکتاش بر خلاف تیم محبوب خود سه شنبه شب عملکرد فوق العاده ای داشتند و پیش زمینه ای از اتمسفر سنگینی که در دیدار برگشت در ترکیه در انتظار مونیخی ها خواهد بود را به نمایش گذاشتند. چون وودافون پارک در شهر استانبول پرسروصداترین استادیوم فوتبال در اروپا به حساب می آید. به همین دلیل می توان مدعی شد که مونیخی ها بسیار خوش شانس بوده اند که در بازی رفت موفق به تحمیل شکستی سنگین به رقیب خود شده اند. توماس مولر در این زمینه بعد از بازی گفت:

ما می دانستیم که در بازی رفت نیاز به پیروزی مقتدرانه ای داریم. چون بازی کردن در ترکیه هرگز آسان نخواهد بود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریس لیونل مسی در برابر تیم گواردیولا؛ برتری 3-0 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (لیگ قهرمانان اروپا - 6 می 2015)

بریس لیونل مسی در برابر تیم گواردیولا؛ برتری 3-0 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (لیگ قهرمانان اروپا - 6 می 2015)

دیگر خبرها

  • رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد
  • توخل: پیروزی در برنابئو غیرممکن نیست؛ سرمربی بایرن مونیخ با نتایج قضاوت می‌شود
  • آخرین تمرین رئال مادرید و بایرن مونیخ قبل از بازی مرگ و زندگی / عکس
  • توماس مولر: برای بازی در جو برنابئو خیلی هیجان‌زده‌ام؛ رئال مادرید تیمی بسیار خطرناک است
  • بریس لیونل مسی در برابر تیم گواردیولا؛ برتری 3-0 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (لیگ قهرمانان اروپا - 6 می 2015)
  • داور بدیمن برای رئال در بازی برگشت با بایرن
  • پیروزی پرگل فاینورد در حضور یک نیمه‌ای جهانبخش
  • حکومت نظامی توخل در بایرن مونیخ
  • گوئریرو بازی برگشت با رئال مادرید را از دست داد
  • ۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد