Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف در ارتفاعات دنا، عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی متوقف شد.

به گزارش ایلنا، پنج گروه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر صبح امروز به منطقه سقوط هواپیمای ای. تی. آر اعزام شده بودند که به دلیل شرایط نامساعد هوا در ارتفاعات ناگزیر به بازگشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بارش برف و کولاک شدید در ارتفاعات و شرایط نامساعد هوا و لزوم حفاظت از جان امدادگران علت این تصمیم از سوی مسئولان تیم های عملیاتی عنوان شده است.

به گفته مسئولان استانی، تمامی شرایط، امکانات و نیروها در آمادگی کامل هستند ولی همچنان شرایط نامساعد هوا، بارش سنگین برف در منطقه به همراه کولاک و وزش شدید باد تاکنون بزرگترین مانع برای انتقال پیکرها بوده است.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای. تی. آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

دیروز همچنین به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان نیمه تمام ماند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت هوا در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌ صورت ناپایدار بوده و بارش‌ باران و برف در این منطقه تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حویزه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تشریح اقدام‌های انجام شده پس از اعلام خبر غرق شدن جوان شوشی در این شهرستان افزود: پیش بینی بارش‌های باران روزهای پنجشنبه و جمعه و همزمانی غرق شدن این جوان با آغاز رهاسازی آب از سد دز برای آماده سازی مهار سیلاب‌های احتمالی موجب شد که جست‌وجوها برای پیدا کردن جنازه این جوان با چالش جدی مواجه شده باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر پیگیری و هماهنگی حضور غواصان آتش نشانی دزفول، تأمین قایق‌های مورد نیاز از همان روز انجام و حتی برای سرعت بخشی به عملیات جست‌وجوی این جوان، تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجازه قایق و تأمین بنزین قایق‌های محلی انجام شد.

فرماندار شوش با بیان اینکه گشت‌زنی هوایی و آبی با روش‌های مختلف در این عملیات جست‌وجو به کار گرفته شده است، افزود: تأمین جت اسکی و گشت‌زنی در رودخانه، بهره گیری از هلی‌شات و کوادکوپتر برای گشت‌زنی هوایی و همچنین تأمین چهار فروند پالاگرایدر از دزفول از جمله کارهایی است که در روزهای اخیر انجام شده ولی با وجود همه این کارها عملیات جست‌وجو ناموفق بود.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه دز، افزایش سرعت و گل آلود شدن آب رودخانه همگی از جمله عواملی بود که با وجود هماهنگی برای حضور غواصان، امکان انجام عملیات جست‌وجوی زیر آبی میسر نشد.

حویزه با بیان اینکه بارش‌های شدید باران در روزهای اخیر بر پیچیدگی‌های عملیات جست‌وجو افزوده است، گفت: با توجه به گذشت ۶ روز از زمان غرق شدن این جوان و اظهارات کارشناسان از احتمال بالا آمدن جنازه روی آب، تأمین بالگرد از استان برای گشت زنی هوایی در منطقه که در روزهای گذشته به دلیل شرایط نامناسب جوی ممکن نبود، به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به دیدار مستمر اعضای شورای اسلامی و دهیار با خانواده این جوان غرق شده گفت: با پایدار شدن شرایط جوی با خروج سامانه‌های بارشی از منطقه، عملیات جست‌وجو بار دیگر در سطح گسترده در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6097198

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود