Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج - ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شرایط نامساعد جوی، بارش بیش از یک متر برف در محل وقوع حادثه، مه غلیظ و وزش شدید باد امکان عملیات جست و جو و انتقال بقایا و پیکر جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج را در ارتفاعات دنا نمی‌دهد.

اسماعیل نجار روز پنجشنبه در مراسم یادبود جمعی از جان باختگان سانحه هواپیمایی تهران- یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی و وجود این شرایط نامساعد جوی تا دوشنبه هفته آینده بر منطقه حاکم است و با توجه به چنین وضعیتی و حفظ جان نیروهای امدادی امکان عملیات جست و جو تا اطلاع بعدی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجار یادآور شد: 2 گروه جست و جو که شب گذشته با پیمودن بیش از 12 ساعت به محل وقوع حادثه رسیده بودند و در کمپ، شب را گذراندند به دلیل بارش سنگین برف و حفظ جان این افراد در حال بازگشت به محل قرارگاه سانحه هوایی در منطقه کوه گل سی سخت هستند.
وی نسبت به برخی اخبار به‌ویژه در فضای مجازی در خصوص انتقال اجساد جان باختگان نیز واکنش نشان داد و گفت: تاکنون هیچ گونه آمار رسمی از تعداد پیکرهای شناسایی شده و یا انتقال یافته و تحویلی به پزشکی قانونی در دست نیست.
نجار افزود: تعداد محدودی از بقایای جان باختگان، روز گذشته توسط تکاوران ارتش به‌وسیله کوله به پایین انتقال داده شدند که کار بررسی و تشخیص هویت آنها در پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هماهنگی‌ها، هم افزایی و همکاری مناسبی بین همه مجریان، نیروهای امدادی، هلال احمر، اورژانس، سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مردمی به‌ویژه ستاد بحران استان‌های اصفهان و کهگیلویه بویراحمد تاکنون و ظرف پنج روز گذشته وجود داشته است.
وی ابراز داشت: هم اینک نیز این هماهنگی‌ها و همکاری‌ها بیش از پیش وجود دارد و تمامی شرایط و امکانات برای عملیات جست و جو فراهم است ولی شرایط نامساعد جوی همچنان مانعی بزرگ برای تسریع در روند عملیات شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز همچنین به همراه جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از برخی خانواده‌های جان باخته این سانحه هوایی در یاسوج دیدار و از آنها دلجویی کرد.
این خانواده‌ها نیز از تلاش همه نیروهای امدادی، ستاد بحران و مسئولان و مجریان برای عملیات جست و جوی جان باختگان تقدیر کردند.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 65 مسافر و خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
دیروز چهارشنبه نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران و وزش باد این عملیات نیمه تمام مانده بود.
ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد دیروز به ایرنا گفته بود که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و بارش باران و برف در این محل تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
3016/6110/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »

شهردار تهران گفت: به هر دستگاهی در شهر که خدمتی می‌کند، بسته به نیازشان کمک می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم.دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران همچینین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز عملیات پاسخ ایران به اسرائیل | اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم | گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد ... | ویدئو
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد