Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- کلان شهر شيراز جايي براي عرضه مبل و مصنوعات چوبي به صورت متمرکز ندارد و به همين دليل لزوم راه اندازي شهرک چوب در کميسيون صنعت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي شيراز بررسي شد.

هم اينک کارگاه هاي مبل سازي شيراز به صورت پراکنده نزديک زندان عادل آباد شيراز است که هم از نظر ترافيک و هم از نظر دسترسي چنين موردي براي مردم مشکل ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک فعال اقتصادي به ايرنا گفت:شهرک چوب براي تجميع کارهاي چوبي لازم است که هم نمايشگاه دائمي فروش باشد و هم مثل يافت آباد تهران باعث منطقي شدن و ارزان تر شدن قيمت ها مي شود و هم اينکه دسترسي مردم به اين شهرک راحت تر خواهد بود.
هاشمي ادامه داد:‌ الان که فعاليت مبل سازان و مصنوعات چوبي نزدک و دورو بر زندان عادل آباد شيراز است دسترسي مردم به مبل سازان آسان نيست ضمن اينکه نمايشگاه مناسب براي عرضه محصولاتشان ندارند ولي با تجميع آنان کارهاي خدماتي هم رونق مي يابد و اشتغال زايي خواهد داشت.
خدانظر خواجه که از بوشهر براي خريد مبلمان به شيراز آمده بود به ايرنا گفت:‌براي خريد مبل، تمام شيراز را زير پا گذاشتم و مبل دلخواهم را نتوانستم بخرم زيرا وقت نداشتم و مغازه ها پراکنده بودند.
بنا به اعلام روابط عمومي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و بازرگاني شيراز راه اندازي شهرک خصوصي چوب در شيراز
در جلسه اين هفته کميسيون صنعت اتاق شيراز مطرح و توسط اعضاي اين کميسيون و فعالان بخش چوب استان بررسي شد.
در مطلب ارسالي پنجشنبه روابط عمومي اين اتاق به نقل از علي خسروي يکي از اعضاي اين کميسيون آمده است:‌ايجاد شهرک خصوصي چوب يکي از نيازهاي شهر شيراز است که در اين شهرک بايد فضايي براي نمايشگاه دائمي صنايع چوبي و مبلمان براي رفع نيازهاي بازار دائر شود.
وي افزود: بخش خصوصي استان فارس ظرفيت خوبي براي ايجاد شهرک صنعتي خصوصي چوب در استان دارد که با ايجاد اين شهرک بحث حمايت از مصرف کننده نيز مورد توجه قرار مي گيرد.
عضو هيات مديره اتحاديه چوب و الوار شيراز اظهارداشت: با ايجاد اين شهرک خدماتي از جمله صنايع چوب، ام دي اف، روکش، مصنوعات، توليد و خدمات جنبي در يک مکان ارائه مي شود و زنجيره اقتصادي ايجاد مي کند و ظرفيت خوبي براي ايجاد اشتغال در استان فارس و شهر شيراز است.
خسروي اضافه کرد: تجميع توليد کنندگان در يک مکان دستاوردهايي را به دنبال دارد که براي راه اندازي اين شهرک نياز به حمايت بخش دولتي و خصوصي در استان است.
رجايي نائب رئيس کميسيون صنعت اتاق شيراز نيز گفت: در هر رشته فعالان آن مي توانند مشکلات آن را حل کنند و ظرفيت هايي مانند اتاق بازرگاني، کميسيون ها و کارگروه ها وسيله اي براي حل مشکلات و رشد اقتصادي در هر بخش است.
1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند برای خدمت به دستفروشان | ایجاد ۱۱هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش تهران

به گزارش همشهری آنلاین، آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران امروز دوشنبه ۲۸ اسفند با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری برگزار شد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: بازار گل و گیاهی که امروز افتتاح شد، با هدف بالا بردن امکان دسترسی شهروندان با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ۲ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. بازار گل و گیاه شادمان با مساحت پنج هزار مترمربع و ۱۱۲غرفه در کنار عرضه گونه‌های مختلف گل‌وگیاه انواع تجهیزات و وسایل گیاه‌درمانی را هم در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: کمک به تعدیل بازار و تنظیم قیمت‌ها و به کارگیری ۵۰۰نفر نیروی انسانی به شکل مستقیم و غیرمستقیم از دیگر مزایای احداث بازار گل و گیاه شادمان است.

بیگی ادامه داد: احداث فاز دوم بازار خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس دیگر پروژه است که در راستای ساماندهی پرنده فروشان در سطح شهر، امکان خرید بهتر و خدمات دهی مطلوب‌تر به شهروندان اجرایی شده است.

او گفت: تعداد ۱۰۰غرفه در ضلع شمالی در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس در مساحتی به وسعت ۲هزار و ۵۰۰متر مربع احداث شده است. این بازار هم با کمک بخش خصوصی و با هدف تجمیع مراکز عرضه پرندگان زینتی و انتقال و رونق بخشی به کسب و کار فروشندگان حاضر در مرکز خاوران به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه بازار گل در هرجا که افتتاح شده مورد استقبال مردم گرفته و اشتغال زاست و چرخه گل را حمایت می‌کند، توضیح داد: مراجعه مردم به بازار گل حال مردم را خوب می‌کند که این خواسته مدیران شهری است.

بیگی سپس به بهره برداری از ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس پرداخت و تصریح کرد: تسهیل در روند توزیع سوخت در کلانشهر تهران و رفع محدودیت‌های مربوط به تعداد جایگاه‌ها در برخی نقاط پایتخت باعث شد تا ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران آغاز شود.

او گفت:کاهش صف‌های پمپ بنزین، اثرات مثبت زیست محیطی و ترافیکی، کاهش مصرف سوخت و در نهایت رضایت‌مندی شهروندان از مزایای ساخت این جایگاه‌های سوخت است.

بیگی تاکید کرد: شهردار نگاه ویژه‌ای به بحث آسیب‌های اجتماعی دارد و این نگاه تکریم و عزت به مردم و دستفروشان را همواره مدنظر داشته اند. بالغ بر ۲۶ هزار واحد صنفی در سالی که گذشت را بازدید و تیم محیط زیست را همراه کردیم و مزاحمت های مشاغل کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: مشاغل سیار و بی کانون را پیگیری می‌کنیم و خود غیررسمی بودن این مشاغل آسیب زا بود که با رویکرد دولت مردمی و مجلس، بنا شد تا دستفروشی شغلی رسمی شود و امروز به نقاط خوبی برسیم، مجوز مشاغل سیار در درگاه ملی ایجاد شد و شهرداری هم طبق قانون مکلف است فضاهایی برای این عزیزان ایجاد کند.

بیگی افزود: فقط ۱۱ هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش در سالی که گذشت ایجاد کردیم و امروز هم بازار گل افتتاح شد که به چرخه تولید و کسب کار کمک می کند.

کد خبر 839941 برچسب‌ها شهردارى تهران دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

دیگر خبرها

  • راه اندازی شش ایستگاه سلامت نوروزی در استان همدان
  • گام بلند برای خدمت به دستفروشان | ایجاد ۱۱هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش تهران
  • ایجاد ۱۱ هزار غرفه برای فروش در تهران
  • دستفروش‌های همدان در کاروانسراها ساماندهی شوند
  • اختصاص ۵ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • صاحبان صنعت ارتباط خود را با نیروی کار افزایش دهند
  • اختصاص 5 میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • نظارت اتاق اصناف بر بازار تشدید شود
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری درشورای اسلامی شهرکرد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و تصویب اقتصاد شهری