Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@10:27:44 GMT

ورود کاروان جدید نیرو‌های مردمی سوریه به عفرین

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۸۸۷۲

ورود کاروان جدید نیرو‌های مردمی سوریه به عفرین

گروه‌های جدیدی از نیرو‌های مردمی در راستای حمایت از ساکنان منطقه در مقابل داعش و نیرو‌های ترکیه‌ای مستقر در خاک سوریه به منطقه عفرین رسیدند.

خبرگزاری ایسنا: گروه‌های جدیدی از نیرو‌های مردمی در راستای حمایت از ساکنان منطقه در مقابل داعش و نیرو‌های ترکیه‌ای مستقر در خاک سوریه به منطقه عفرین رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، گروه‌های تازه نفس جدیدی که مورد حمایت ارتش سوریه هستند از طریق حلب – نبل وارد منطقه عفرین شدند که گفته شده حدود ۳۰۰ تن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این رویداد ۲۴ ساعت بعد از ورود سری اول است. آن‌ها در نقاط مشخصی مستقر می‌شوند.

ارتش ترکیه تلاش کرد تا مانع از ورود کاروان اول نیرو‌های مردمی شود و با توپخانه آن‌ها را هدف گرفت. دو گروهی که بیش از ۴۰۰ نیرو بودند و قبلا وارد عفرین شدند در سه نقطه در اطراف عفرین یعنی جندیرس، بلبل و راجو مستقر شدند.

در این راستا بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت: ترکیه تا زمان پاکسازی منطقه عفرین از تروریست‌ها به عملیات خود ادامه می‌دهد و اگر ارتش سوریه در حمایت از ی. پ. گ. (یگان‌های مدافع خلق کرد) و پ. ی. د. (حزب اتحاد دموکراتیک سوریه) وارد عفرین شود تبدیل به هدفی برای نیرو‌های ترکیه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شبه‌نظامیان مورد حمایت ارتش سوریه وارد عفرین شوند هیچ فرقی برای ارتش ترکیه ندارند آن‌ها در صف تروریست‌ها هدف ما خواهند بود.

وی تصریح کرد: دلیل قابل تاییدی درباره ورود ارتش سوریه به عفرین وجود ندارد. اطلاعاتی که ما داریم این است که هنوز سوریه و کرد‌ها به توافق نرسیده‌اند.

معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: هیچ ارتباط مستقیمی بین مقامات سیاسی ترکیه و سوریه وجود ندارد.

بوزداغ تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم هیچ دولتی به حمایت از تروریست‌ها بپردازد از این رو به همه از جمله آمریکا می‌گوییم حمایت از تروریست‌ها باعث می‌شود ترکیه مقابل آن‌ها قرار بگیرد. ما با تروریست‌ها و حامیان آن‌ها مبارزه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد به کار‌های آمریکا در میدان نگاه می‌کنیم، چون حرف‌های آمریکا در میدان پیاده می‌شود. ما تاکنون هیچ غیرنظامی را هدف قرار نداده‌ایم. مبارزه ترکیه علیه این تروریست‌ها و اخراج آن‌ها از خاک سوریه به مثابه حمایت بزرگ از وحدت و تمامیت ارضی سوریه است.

این مقام ترکیه‌ای ادعا‌ها مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا توقف عملیات شاخه زیتون را به عنوان شرط لغو روادید برای ترکیه‌ای‌ها گذاشته، تکذیب کرد.

ریاست ستاد ارتش ترکیه نیز امروز در بیانیه‌ای از خنثی سازی ۴۹ "تروریست" (افراد مسلح کرد) دیگر طی شب گذشته خبر داد که به این ترتیب تعداد تروریست‌های خنثی شده تاکنون در جریان عملیات شاخه زیتون به دست‌کم ۱۸۲۹ تن می‌رسد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003IYq

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

به گزارش جام جم آنلاین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان 12 تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

منابع مذکور تاکید کردند که کامیون‌های نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت این پایگاه به طور کامل منهدم شدند. همچنین گلوله‌های شلیک شده توسط رزمندگان مقاومت به محل تجمع نظامیان اشغالگر در داخل پایگاه اصابت و تلفات و صدمات قطعی به آنها واردکرد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این عملیات، پایگاه رویسات العلم رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا هدف آتش مستقیم رزمندگان حزب الله قرار گرفت و بخش‌هایی از پایگاه برای مدتی در آتش سوخت.

رژیم صهیونیستی انتشار اخبار مربوط به این حمله ترکیبی و کمین مرگبار حزب الله را ممنوع کرد و اطراف شهرک کفرشوبا را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اندکی پیش از این عملیات در بیانیه‌ دیگری اعلام کرده بود که مجاهدانش یک یگان متعلق به ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی المالکیه اشغالی هدف قرار دادند. نظامیان صهیونیست که تحت نظارت رزمندگان حزب الله قرار داشتند، هنگام ورود به پایگاه المالکیه هدف آتش مستقیم توپخانه حزب الله قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند